Hej allihopa, det här är första gången jag postar i denna forum! Jag skulle vilja höra era synpunkter på min första 'piece' någonsin. Gjorde den för någon dag sen och finns någonstans i en av Stockholms södra förorter. Jag har alltid tyckt om att rita och skissa men nu har jag äntligen tagit tummen ur röven och målat något på riktigt! Jag är ungefär 20 år gammal, har taggat då och då och skissat på sista tiden, men inget större än det. Jag är väldigt förtjust i gatans konst.
Så, här finns bilden på min första piece! Jag är ganska nöjd med den för att vara mitt första verk. Den tog lite mer än en timme att måla mest för att jag hade ingen aning om hur sprayburkarna målade (hade bara två caps, en skinny och den som man får med montana-burkarna) så jag fick ta det försiktigt och experimentera lite. Det var en hyfsat trafikerad plats så varje gång jag hörde en bil så gömde jag mig - orka bli tagen på första målningen - och jag har inte tillgång till knasare än. Jag sket i att ha en skiss med mig så jag freestylade allt, men den där stilen och bokstävernas former har jag övat otaliga gånger. Jag vet inte så mycket om stil inom graffiti så jag vet inte hur den här piecen ser ut i andras ögonen

, så berätta vad ni tycker!
Skulle slutligen också säga att det var jävligt spännande att måla den och att den känslan man får när man målar är obeskrivligt! Jag vill verkligen måla en till, men den här gången något större och bättre! Ska skaffa fler caps, fler färger, och fortsätta skissa för att utveckla min egen stil.