2010-10-06, 16:51
Medlem
pappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
målar du bara lagligt?

låt oss säga som så att görs något olagligt kommer det inte upp på min sida då jag använder den för å lösa jobb

skoj att ni diggar boys
Citera
2010-10-07, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
målar du bara lagligt?
Har sett en code 26 tag så... Bara du använde keps för det stället den var på är kamerabevakat.
Citera
2010-10-09, 21:43
Medlem
Hej allihopa, det här är första gången jag postar i denna forum! Jag skulle vilja höra era synpunkter på min första 'piece' någonsin. Gjorde den för någon dag sen och finns någonstans i en av Stockholms södra förorter. Jag har alltid tyckt om att rita och skissa men nu har jag äntligen tagit tummen ur röven och målat något på riktigt! Jag är ungefär 20 år gammal, har taggat då och då och skissat på sista tiden, men inget större än det. Jag är väldigt förtjust i gatans konst.

Så, här finns bilden på min första piece! Jag är ganska nöjd med den för att vara mitt första verk. Den tog lite mer än en timme att måla mest för att jag hade ingen aning om hur sprayburkarna målade (hade bara två caps, en skinny och den som man får med montana-burkarna) så jag fick ta det försiktigt och experimentera lite. Det var en hyfsat trafikerad plats så varje gång jag hörde en bil så gömde jag mig - orka bli tagen på första målningen - och jag har inte tillgång till knasare än. Jag sket i att ha en skiss med mig så jag freestylade allt, men den där stilen och bokstävernas former har jag övat otaliga gånger. Jag vet inte så mycket om stil inom graffiti så jag vet inte hur den här piecen ser ut i andras ögonen , så berätta vad ni tycker!

Skulle slutligen också säga att det var jävligt spännande att måla den och att den känslan man får när man målar är obeskrivligt! Jag vill verkligen måla en till, men den här gången något större och bättre! Ska skaffa fler caps, fler färger, och fortsätta skissa för att utveckla min egen stil.
Citera
2010-10-09, 21:47
Medlem
Owers avatar
Werko, ser helt okej ut. Du borde dock skissa lite och sedan träna som fan på dina linjer
samt dina highlights innan du ger dig på nästa målning!
Citera
2010-10-09, 22:07
Medlem
saprofyt.s avatar
Werko: Varning! Sluta måla medan du kan, du kommer bli indragen i grov kriminalitet om du fortsätter!

Den var skön för att vara första.
Citera
2010-10-09, 22:39
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ower
Werko, ser helt okej ut. Du borde dock skissa lite och sedan träna som fan på dina linjer
samt dina highlights innan du ger dig på nästa målning!
Och det lättaste sättet att göra detta är väl ändå att just måla?
Citera
2010-10-09, 22:48
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werko
*jag har målat*

Highlighten känns ologisk.
Citera
2010-10-09, 22:51
Medlem
Owers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Och det lättaste sättet att göra detta är väl ändå att just måla?
¨Ja självklart, men inte på väggar utomhus. Tycker han ska fixa en trävägg och träna på.
Citera
2010-10-09, 22:54
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
¨Ja självklart, men inte på väggar utomhus. Tycker han ska fixa en trävägg och träna på.

Men det är ju inte lika kul.
Citera
2010-10-09, 22:59
Medlem
Beeveels avatar
Citat:

haha tror du alla nybörjare har tillgång till en egen vägg eller? lyckat för dom som bor i lägenhet.

Werko: helt ok för att vara första men börja kör på fames där du kan stå o pilla och öva lines tills du är tilräckligt bra för att köra gatan. kolla på andra målningar för att se hur skuggor faller och hur highlightsen ska sitta osv. Keep up =)
Citera
2010-10-09, 23:18
Medlem
Owers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beeveel
haha tror du alla nybörjare har tillgång till en egen vägg eller? lyckat för dom som bor i lägenhet.
En liten vägg är ju hur lätt som helst att fixa. Bara gå till någon container eller vad som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av Playah
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/DCM00563.jpg
Berlin

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/DCM00542.jpg
Birmingham

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/DCM00634.jpg
Ghaza
Fel tråd, posta dom här: https://www.flashback.org/t521170
Citera
2010-10-09, 23:28
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:

Tycker det är bättre att han tränar utomhus under stress faktiskt, såvida han inte vill bli någon fjant som bara målar lagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in