2009-11-15, 22:43
Medlem
FlowLineSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
Skrev som sagt att jag skulle dra om alla lines, blir ikväll tror jag, fillen ska det jobbas på och 3dn ser fett keff ut, måste komma på nåt bra åt det! Får se hur det ser ut efter natten..

En sak jag inte kan förstå är varför du bara ligger på den nivå du gör på ditt "bokstavsmålande". Om man kollar på dina surrealistiska grejer och 3D målningar så ligger det på en helt annan nivå, där anser jag personligen att du är otroligt duktigt! Även om det är en skillnad så hjälper ju allting varandra. Och det märks när det gör det. Men dina grejer saknar konstigt nog det, enligt mig. Men det är bra ändå, fortsätt med det du vill göra och öva!
Senast redigerad av FlowLineS 2009-11-15 kl. 22:46.
Citera
2009-11-16, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlowLineS
En sak jag inte kan förstå är varför du bara ligger på den nivå du gör på ditt "bokstavsmålande". Om man kollar på dina surrealistiska grejer och 3D målningar så ligger det på en helt annan nivå, där anser jag personligen att du är otroligt duktigt! Även om det är en skillnad så hjälper ju allting varandra. Och det märks när det gör det. Men dina grejer saknar konstigt nog det, enligt mig. Men det är bra ändå, fortsätt med det du vill göra och öva!

Anledningen är att jag målat vanligt hela livet, men graffiti är något nytt. Jag har bara målat bokstäver seriöst i 9 månader, det tar sin tid att lära sig! Sen har jag inte gjort mer än 4-5 bokstavs-målningar så jag är inte så stabil på långa lines än. Dock är jag desto bättre på detaljer och sånt som jag målat mer av. Att använda en sprayburk är inga problem sålänge det inte måste va stora eller raka grejjer! Det är vad jag behöver öva på, och bokstäver såklart.. Sen har jag inte letters i mig som vissa har, jag är mer för characters som jag tänkt satsa på ändå.

Vill bara jobba upp någon slags grund så man slipper skämmas när det väl behövs!
Citera
2009-11-16, 23:53
Medlem
ischs avatar
Riksknas får en tillsägelse för upprepat OT.

isch, mod
Citera
2009-11-21, 19:47
Medlem
requiem1s avatar
köpte några kannor och drog en liten målning häromnatten på barcelonas skummaste vägg. 6e målningen. HO och EK passar ju inte riktigt men tyckte färgerna blev softa iaf

http://img98.imageshack.us/img98/7012/brbrbrbrbr.jpg
Citera
2009-11-21, 20:41
Medlem
TomTITSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av requiem1
köpte några kannor och drog en liten målning häromnatten på barcelonas skummaste vägg. 6e målningen. HO och EK passar ju inte riktigt men tyckte färgerna blev softa iaf

http://img98.imageshack.us/img98/7012/brbrbrbrbr.jpg

Färgerna var helt OK, men jag gillar inte bokstävernas form och vart är skuggorna?
Citera
2009-11-22, 03:18
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomTITS
Färgerna var helt OK, men jag gillar inte bokstävernas form och vart är skuggorna?
exakt! ingen highlight utan skugga(inte virce versa)
formerna i fråga vill jag tycka inte besitter någon balans alls
Ot: har du flyttat till barcelona? ähh. hur som: Bilder, och åter bilder, bli potd:s stjärna för ett tag
Citera
2009-11-22, 14:11
Medlem
Daggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satur
exakt! ingen highlight utan skugga(inte virce versa)

Löjligaste jag hört.
HLs är till för att få bokstäverna att se "rundare" ut.
Skugga är till för att få det att se ut som att målningen ligger en bit utanför väggen.
Det spelar ingen roll om man gör både HLs o skugga, bara det ena eller inget av dom.
Senast redigerad av Daggy 2009-11-22 kl. 14:14.
Citera
2009-11-22, 15:43
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daggy
Löjligaste jag hört.
HLs är till för att få bokstäverna att se "rundare" ut.
Skugga är till för att få det att se ut som att målningen ligger en bit utanför väggen.
Det spelar ingen roll om man gör både HLs o skugga, bara det ena eller inget av dom.
ja.. det är helt korrekt, men, men, men, skuggan finns alltid där om det finns HL, målningen kanske bara är högt, högt upp så det finns ingen yta skuggan kan visas på, Highlight är väl om inget annat blänk ifrån en ljuskälla? och material som får ljus ger skugga logiskt sett.
Citera
2009-11-22, 16:47
Medlem
Citat:
ja.. det är helt korrekt, men, men, men, skuggan finns alltid där om det finns HL, målningen kanske bara är högt, högt upp så det finns ingen yta skuggan kan visas på, Highlight är väl om inget annat blänk ifrån en ljuskälla? och material som får ljus ger skugga logiskt sett.

Fan va du svammlar, sluta rök på o gör något vettigt istället...
Citera
2009-11-22, 16:50
Medlem
pENNYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
Fan va du svammlar, sluta rök på o gör något vettigt istället...

Har du svårt att tyda eller? Det är ganska logiskt att det borde finnas skuggor om det finns highlights. Annars kan du ju förklara vad som är fel med konstaterandet.
Citera
2009-11-22, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pENNY
Har du svårt att tyda eller? Det är ganska logiskt att det borde finnas skuggor om det finns highlights. Annars kan du ju förklara vad som är fel med konstaterandet.

Vissa delar har jag svårt att tyda ja, han skriver ju som min 7 åriga syrra, alternativt någon som rökt för mycket. Whatever, det roliga med graffiti är att man får göra som man vill med mycket. Bara för att det är skugga behöver man inte ha highlights, eller tvärtom. Även fast det ser bra roligt ut! Hur många är det som sätter highlights på sina skuggade t-ups t.ex?

Sen ska du nog inte snacka om 3D o sånt med mej, det är jag dålig på...
Citera
2009-11-22, 18:23
Medlem
Daggys avatar
Citat:

Om du sätter upp ett klistermärke på en vägg, får det skugga då?
Nej, det är för nära väggen för att det ska bli någon skugga. Samma sak med målningar. Ingen skugga ger intrycket att målningen är ett med väggen medans en skugga ger bilden av att det är en bit mellan väggen och målningen. Alltså bestämmer man själv hur man vill ha det, inget är rätt eller fel.

Jo, highlights är "blänk" från en ljuskälla. Men om man tänker sig att man målar en målning och sedan lyser på den med en ficklampa från sidan så får man inget som ser ut som highlights. Om man däremot tar en gjuten målning i plast som buktar ut och lyser på den med en ficklampa så får du en "naturlig" highlight.

Highlights ger alltså effekten att att målningen är lite utåtbuktande.

Blev lite otydligt där, men jag tror du fattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in