2009-05-16, 15:00
Medlem
stifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capslock1
http://www.fotolog.com/dpres17/48703921

Kritik o tips uppskattas som fan

skissa!
Citera
2009-05-16, 16:10
Medlem
cDk123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyboi36
Haha ja okey om du gillar att lyssna och ta till dig av feedback från små toys på flashback som förösker påstå att det där e en fett snygg fyll så kan du ju göra det.

Eller lyssna på vad jag sa.

Som sagt, ingen logik eller renhet, ingen liksom logisk tanke bakom det, bara massa färg klutar hit och dit, och några små "fransar" som han över kallade dom. Det måste likosm finnas mer tanke bakom det. Försök få till det mer clent. Man ska alltid hålla det rent och fint tycker jag, om man nu inte har en väldigt bra och grymm känsla för mer crazy ologiska saker känslo prylar, vilket är ovanligt, och du tyvär inte har.

Och jaja små barn som kommer nu och säger "Jag men det måste inte vara si och så bla bla, alla tycker olika", jaja visst, gör som ni vill, men jag delar iaf med mig av riktiga bra råd. Om ni vill fortsätta på erat sätt, varsegod.
Jag säger iaf min åsikt och syn på det hela, men alla gör som dom själva vill.

Ta inte det som att jag dissar dig, jag menar du har väll inte gjort många målningar, kanske 40 max kan jag gissa? Antagligen inte hållt på så jätte länge heller, och som du själv sa, inte skissa mycket. Då kan man inte förvänta sig annat så det e inget fel med att det inte ser bra ut(iaf i mina ögon, och jag är övertygad om även alla andra BRA målares, inte toys).

Det är okey att inte vara duktig ännu, det tar tid och träning.
Ta till dig av bra kritik och träna på så kommer det. Om du nu vill bli duktig dvs.
Trivs du som nu, så kör på det.

Lycka till

Tack, det var konstruktivt och bra och något man kan ta med sig. Tnx.
Heh ja jag är en gammal räv som blivit toy på nytt ;-) lirade på det glada 90-talet och började igen nu förra sommarn.

Uppskattas verkligen att du la ner dig på att skriva något vettigt.
Citera
2009-05-16, 17:16
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
http://www.fotolog.com/dpres17/48703921

Kritik o tips uppskattas som fan

Försök att hålla samma tjocklek på bokstäverna, att om du börjar med en tjocklek på, säg, 30 cm, så håll den även vid böjar. Kanske få bokstäverna att ligga mer, som att S:en ligger lutar lite åt högersidan, så kan du bättre få till svängarna. Svårt att förklara hehe. Highlightsen tycker jag du inte ska dra så långt ner som du gjort, eftersom 3dn går neråt, ska highlightsen vara motsatta, uppåt.

Det är svårt att säga vad jag tycker om bokstäverna faktiskt, dom har inget... flow? Som tidigare nämnt borde du skissa lite mer, försök få till bokstäverna ännu en gång, testa olika varianter och försök igen på vägg. En lite tydligare bakgrund skulle inte sitta fel heller.
Citera
2009-05-16, 18:30
Medlem
alx0118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Highlightsen tycker jag du inte ska dra så långt ner som du gjort, eftersom 3dn går neråt, ska highlightsen vara motsatta, uppåt.
Highlightsen är väl inte beroende av 3D:n? Om han gjorde skugga skulle det vara en annan sak.
Citera
2009-05-16, 23:28
Medlem
capslock1s avatar
Citat:
Försök att hålla samma tjocklek på bokstäverna, att om du börjar med en tjocklek på, säg, 30 cm, så håll den även vid böjar. Kanske få bokstäverna att ligga mer, som att S:en ligger lutar lite åt högersidan, så kan du bättre få till svängarna. Svårt att förklara hehe. Highlightsen tycker jag du inte ska dra så långt ner som du gjort, eftersom 3dn går neråt, ska highlightsen vara motsatta, uppåt.

Det är svårt att säga vad jag tycker om bokstäverna faktiskt, dom har inget... flow? Som tidigare nämnt borde du skissa lite mer, försök få till bokstäverna ännu en gång, testa olika varianter och försök igen på vägg. En lite tydligare bakgrund skulle inte sitta fel heller.

Tack för konstruktiva kritiken.. behövde nåt att jobba på! de här med flowet ska man få in bokstäverna mer i varandra? kan lägga in en skiss här i tråden så ni får se hur jag menar..
Citera
2009-05-17, 00:39
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alx0118
Highlightsen är väl inte beroende av 3D:n? Om han gjorde skugga skulle det vara en annan sak.

3d och highlights hänger visst ihop. Bara för att du kallar det skugga istället för 3d så betyder det inte att du kan lägga highlights hur du vill, eller jo visst kan du, men du förstår vad jag menar..

Citat:
Tack för konstruktiva kritiken.. behövde nåt att jobba på! de här med flowet ska man få in bokstäverna mer i varandra? kan lägga in en skiss här i tråden så ni får se hur jag menar..

Flow i graffiti är A och O. Svängighet, gung, rythm, kalla det vad du vill. Flow betyder att allt hänger ihop, det ser fräsht ut. Jag kan inte förklara det bättre än så.
Citera
2009-05-17, 00:58
Medlem
faixers avatar
Citat:
3d och highlights hänger visst ihop. Bara för att du kallar det skugga istället för 3d så betyder det inte att du kan lägga highlights hur du vill, eller jo visst kan du, men du förstår vad jag menar..
http://i42.tinypic.com/xf6u5e.jpg
Citera
2009-05-17, 01:06
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faixer
http://i42.tinypic.com/xf6u5e.jpg

Och vad är skillnaden på highlights då menar du? Varesig det är skugga eller 3d går highlightsen likadant. Vacker bild!
Citera
2009-05-17, 01:15
Medlem
faixers avatar
Citat:
Och vad är skillnaden på highlights då menar du? Varesig det är skugga eller 3d går highlightsen likadant. Vacker bild!
Ville bara påpeka att skugga och 3d är två olika saker men vad fan vet jag
Citera
2009-05-17, 02:43
Medlem
alx0118s avatar
Citat:
Nej, eftersom 3D:n gör att målningen ser "vinklad" ut eller vad man ska kalla det. Ljuset kan fortfarande komma från vilket håll som helst, oavsett vilket håll piecen är vinklad åt. När man har skugga däremot så betyder det ju att ljuset kommer från ett speciellt håll, alltså motsatt håll som skuggan. Där ska highlightsen sitta. Förstår du hur jag menar?

edit: kanske blir lättare nu http://sv.tinypic.com/view.php?pic=acveop&s=5
Senast redigerad av alx0118 2009-05-17 kl. 02:48.
Citera
2009-05-17, 03:21
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Nej, eftersom 3D:n gör att målningen ser "vinklad" ut eller vad man ska kalla det. Ljuset kan fortfarande komma från vilket håll som helst, oavsett vilket håll piecen är vinklad åt. När man har skugga däremot så betyder det ju att ljuset kommer från ett speciellt håll, alltså motsatt håll som skuggan. Där ska highlightsen sitta. Förstår du hur jag menar?

Väldigt bra beskrivning .
Citera
2009-05-17, 04:37
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:

Ahaaa.. Tja, man lär sig något nytt varje dag. Jag tycker fortfarande highlightsen ser bättre ut ifrån motsatt håll, men kanske beror på att känns mer "rätt" eftersom jag är van vid skugga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in