Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-15, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alx0118
Fylla kan du verkligen men dina letters håller inte riktigt samma klass. Tycker du ska sätta dig och bara träna letters ett tag

HAHA "fylla kan du verkligen" What, ser du samma målning som mig?
Skärp dig.

Och till snubben som gjorde den för att ge kritik, försök få mer struktur på ifyllningen, lite mer logik eller iaf renhet och helhet.

Angående bokstäverna så skissa mer, mycket ofta. Sno från andra, pröva skissa av andras målnngar osv så du får känsla för hur en slip sten ska dras så att säga. Lär dig känna och förstå dig på swing, flow och sådana saker i målningar. Men börja inte baita till dina egna målningar, jag menar mest skissa av för att lära dig skissa bokstäver dårå.
Sen får du komma på eget såklart, sno inte.

Lycka till
Citera
2009-05-15, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sexyboi36
Skärp dig.

Och till snubben som gjorde den för att ge kritik, försök få mer struktur på ifyllningen, lite mer logik eller iaf renhet och helhet.

Angående bokstäverna så skissa mer, mycket ofta. Sno från andra, pröva skissa av andras målnngar osv så du får känsla för hur en slip sten ska dras så att säga. Lär dig känna och förstå dig på swing, flow och sådana saker i målningar. Men börja inte baita till dina egna målningar, jag menar mest skissa av för att lära dig skissa bokstäver dårå.
Sen får du komma på eget såklart, sno inte.

Lycka till

Fillen är snygg, iaf i mina ögon.
Citera
2009-05-15, 10:59
Medlem
rosenqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cDk123
http://img25.imageshack.us/my.php?image=9maj2009030.jpg

Jävligt snyggt fyll iaf!
Citera
2009-05-15, 15:41
Medlem
alx0118s avatar
Citat:
Skärp dig.
Ja, jämför du fyllen med hans letters så. Sant det du säger om hans fyll men just nu tycker inte jag att det är det största problemet.
Citera
2009-05-15, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowwgli
Fillen är snygg, iaf i mina ögon.

Haha okey mästarn.
Citera
2009-05-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alx0118
Ja, jämför du fyllen med hans letters så. Sant det du säger om hans fyll men just nu tycker inte jag att det är det största problemet.

Nej jag tycker iaf inte fillen e snygg nånstans, vid första snabbtitt kan man luras att tro det dock, men inte vid en riktgit titt. Men alla tycker ju olika så
Citera
2009-05-15, 20:02
Medlem
cDk123s avatar
Citat:
Nej jag tycker iaf inte fillen e snygg nånstans, vid första snabbtitt kan man luras att tro det dock, men inte vid en riktgit titt. Men alla tycker ju olika så

Vad är det som är så fult med fyllen då? Jag själv gillar mina fylls iaf, och har bara fått bra kritik på mina tidigare också i tråden (förutom dom första kanske..).
Så du får gärna specifiera dig lite mer, kolla gärna mina tidigare posts också.
Inte så att jag bryr mig speciellt om vad du tycker eftersom mina fylls verkar glädja fler än tvärtom, men intressant att höra om du har något bra tips =)
Har ingen strävan efter top knotch, men man vill ju ogärna att det ska vara fult.

Mjo mina letters suger, det är ständigt återkommande kritik, men jag är för jävla lat för att skissa. Roligt att freestyla lite på väggen också men men förhoppningsvis går det framåt iaf. Tar åt mig och ska försöka bli bättre på att skissa före.
Citera
2009-05-15, 21:35
Bannlyst
Citat:
Haha okey mästarn.

mm.
Citera
2009-05-15, 22:00
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Vad är det som är så fult med fyllen då? Jag själv gillar mina fylls iaf, och har bara fått bra kritik på mina tidigare också i tråden (förutom dom första kanske..).
Inte så att jag bryr mig speciellt om vad du tycker eftersom mina fylls verkar glädja fler än tvärtom, men intressant att höra om du har något bra tips =)
Har ingen strävan efter top knotch, men man vill ju ogärna att det ska vara fult

Jag kan ge dig lite kritik.. Jag tänker inte påpeka bokstäverna eftersom du vet själv att du kan förbättra dom.

Fyllen var väldigt fräsh vid första ögonkastet, men efter vidare granskning blev den lite "toyig", om man nu ska uttrycka det så. Huvudproblemet i fyllen ligger i de ljusblåa/röda/vita "fransarna". Nu är det ju heelt upp till var och en, ingen kan igentligen säga att din fyll är ful, eftersom det är olika från person till person. Men jag tycker att det förstör enormt. Skulle du skippat det skulle fyllen vara helt ok! Sen är det roligt att du testat en ny sak (jag har aldrig sett dessa "fransar" tidigare), och det är värt ett extra plus.

Sen tycker jag att 3dn var lite halvkass, du kunde ha gjort den bättre! Försök gärna få till 3dn åt ett mer lutande håll, om du förstår vad jag menar.. Försök göra den mer synlig, kanske en aning tjockare.

Som tidigare nämnt, det är ju helt upp till var och en. Om du är nöjd med fyllen/3dn så kan du bara skita i vad jag har sagt, för huvudsaken är att du är nöjd.

Tack för mig.
Citera
2009-05-16, 09:20
Medlem
cDk123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Jag kan ge dig lite kritik.. Jag tänker inte påpeka bokstäverna eftersom du vet själv att du kan förbättra dom.

Fyllen var väldigt fräsh vid första ögonkastet, men efter vidare granskning blev den lite "toyig", om man nu ska uttrycka det så. Huvudproblemet i fyllen ligger i de ljusblåa/röda/vita "fransarna". Nu är det ju heelt upp till var och en, ingen kan igentligen säga att din fyll är ful, eftersom det är olika från person till person. Men jag tycker att det förstör enormt. Skulle du skippat det skulle fyllen vara helt ok! Sen är det roligt att du testat en ny sak (jag har aldrig sett dessa "fransar" tidigare), och det är värt ett extra plus.

Sen tycker jag att 3dn var lite halvkass, du kunde ha gjort den bättre! Försök gärna få till 3dn åt ett mer lutande håll, om du förstår vad jag menar.. Försök göra den mer synlig, kanske en aning tjockare.

Som tidigare nämnt, det är ju helt upp till var och en. Om du är nöjd med fyllen/3dn så kan du bara skita i vad jag har sagt, för huvudsaken är att du är nöjd.

Tack för mig.
Tack!
Det gav mig lite mer att tänka på och något jag tar med mig, det är uppskattat.
Citera
2009-05-16, 13:06
Medlem
Citat:
Har ingen strävan efter top knotch, men man vill ju ogärna att det ska vara fult.

Mjo mina letters suger, det är ständigt återkommande kritik, men jag är för jävla lat för att skissa. Roligt att freestyla lite på väggen också men men förhoppningsvis går det framåt iaf. Tar åt mig och ska försöka bli bättre på att skissa före.

Haha ja okey om du gillar att lyssna och ta till dig av feedback från små toys på flashback som förösker påstå att det där e en fett snygg fyll så kan du ju göra det.

Eller lyssna på vad jag sa.

Som sagt, ingen logik eller renhet, ingen liksom logisk tanke bakom det, bara massa färg klutar hit och dit, och några små "fransar" som han över kallade dom. Det måste likosm finnas mer tanke bakom det. Försök få till det mer clent. Man ska alltid hålla det rent och fint tycker jag, om man nu inte har en väldigt bra och grymm känsla för mer crazy ologiska saker känslo prylar, vilket är ovanligt, och du tyvär inte har.

Och jaja små barn som kommer nu och säger "Jag men det måste inte vara si och så bla bla, alla tycker olika", jaja visst, gör som ni vill, men jag delar iaf med mig av riktiga bra råd. Om ni vill fortsätta på erat sätt, varsegod.
Jag säger iaf min åsikt och syn på det hela, men alla gör som dom själva vill.

Ta inte det som att jag dissar dig, jag menar du har väll inte gjort många målningar, kanske 40 max kan jag gissa? Antagligen inte hållt på så jätte länge heller, och som du själv sa, inte skissa mycket. Då kan man inte förvänta sig annat så det e inget fel med att det inte ser bra ut(iaf i mina ögon, och jag är övertygad om även alla andra BRA målares, inte toys).

Det är okey att inte vara duktig ännu, det tar tid och träning.
Ta till dig av bra kritik och träna på så kommer det. Om du nu vill bli duktig dvs.
Trivs du som nu, så kör på det.

Lycka till
Citera
2009-05-16, 14:12
Medlem
capslock1s avatar
http://www.fotolog.com/dpres17/48703921

Kritik o tips uppskattas som fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto