Citat:
Ursprungligen postat av Jaz Hoyt
Det här problemet håller på att göra mig helt vansinnig.
Varje gång man startar upp datorn så får man göra det ungefär 5-10 ggr i sträck då det efter ungefär någon minut kommer upp en ruta nere i högra hörnet (ibland 2 rutor) som säger att en "kritisk systemändring har upptäckts" sen så hänger sig datorn och släpper aldrig utan man får starta om med on/off knappen.
Det konstiga är att när man har startat om den ett antal ggr så helt plötsligt så funkar den som den skall.
Om man klickar på hjälp rutan så står det att filen som skall orsaka detta ligger i HKLM\Software\Microsoft\Security Center men någon sådan mapp kan jag inte hitta när jag söker på den i datorn.
Snälla hjälp mig med detta nu!
Kan tillägga att jag är långt ifrån kunnig inom detta område så var snälla.
Tack på förhand
Det är ingen mapp utan denna finns i windowsregistret!
Kolla i Kontrollpanelen/Säkerhetscenter! Vad använder du för antivirus/brandvägg? Har du kollat så att du inte fått in nåt skit som försöker stänga ner dina säkerhetsprogram?
Kör en viruskoll och leta efter trojaner med t.ex Search & Destroy som du hittar på nätet! Glöm inte att uppdatera detta innan du kör det första gången...
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Om du inte har något vettigt på datorn så formatera om den...
Eller så kan du försöka beskriva vad problemet är mer specifikt och vad du gjorde innan problem uppstod.
Formatera är väl lite overkill som första åtgärd så fort man får ett problem med datorn tycker iaf jag!
Däremot som sista åtgärd om inget annat fungerar så är det ett alternativ..