2007-07-30, 18:37
Medlem
FillilutteN2s avatar
Jag kr ett gainward geforce 6600GT Golden Sample AGP 128MB.
Nr jag skulle uppdatera drivrutinerna fr ngra dagar sedan s blev det helt fel.
D krde jag 93.71. Jag tankade hem "162.18 WHQL WHQL Certified" frn nvidias hemsida.
Installationen gick igenom och jag startade om, men d blev det fel. Fick starta upp "last good known options" eller vad det nu str. Sen gick grafikkortet tillbaka till Forceware 81.95.
Och nu kan jag inte uppdatera drivrutinerna. Jag tror jag glmde att avinstallera nvidia drivers i "lgg till ta bort program" men borde vl inte stlla till sdana hr stora problem eller?
Tillggas ska ocks att jag efter detta fel blev fundersam om jag gjorde rtt och tankade hem ngot jag trodde skulle hjlpa utan att veta vad det egentligen va, nmligen - Platform/nforce drivers> nforce3> XP
Detta gick igenom men nu i efterhand frstod jag att det blev ngot jvla RAID-sak installerat. Eller har jag fel? Hur som helst har jag testat att avinstallera Nvidia Drivers och tagit bort hela mappen "C:\Nvidia" och sedan startat om fr att testa de senaste drivrutinerna. nu gr det inte att uppdtera alls och spelen fungerar helt knasigt.

Snlla ngon som vet hur man lser detta?

Tack p frhand!
/ fillilutten
Citera
2007-07-31, 18:51
Medlem
FillilutteN2s avatar
edit: Ingen? Finns det ingen som har ngon aning om hur jag ska gra? Alla tips r ju vlkommna.

(wops, ledsen fr den hr konstiga placeringen av post. Trodde jag Editade frsta inlgget)
Citera
2007-07-31, 19:07
Medlem
LKCs avatar
Har du provat fljande?

G in i enhetshanteraren. Leta upp ditt graffe, hgerklicka och vlj avinstallera.
Starta om datorn.

Installera de nya drivrutinerna, starta om datorn.
Citera
2007-07-31, 19:10
Medlem
http://www.nvidia.co.uk/content/lice...ional_whql.exe

Laddat hem rtt?
Citera
2007-07-31, 19:17
Medlem
FillilutteN2s avatar
Japp jag har testat att avinstallera kortet och det dusa LKC, tack fr ditt tips i alla fall (:

limone - Jag har krt med samma fast den hette "english" Ska testa med denna! Stort tack men borde vl inte spela ngon roll om jag kr den ena eller andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in