2007-07-30, 18:31
Medlem
Bara Glads avatar
Jag vet inte riktigt om jag ska lgga min trd hr eller i *ux-forumet men eftersom jag i huvudsak anvnder en windowsklient i nulget s tnkte jag att jag skulle gra ett frsk. Om Moderatorer finner det lmpligt fr de grna flytta trden. Kanske r vrigt-kategorin under Data&Tekn. bttre?

Jag r p jakt efter en e-postklient. Jag vill grna att den ska vara med tillhrande GUi i stil med Thunderbird eller Operas inbyggda mailklient, men det behver absolut inte vara det. Ngra krav jag har r dremot att det ska g att anvnda den ifrn flera stllen, eftersom jag anvnder flera olika datorer som resande och ven flera datorer samtidigt ibland.

Kraven r drfr att:
* Det ska g att hmta mail (IMAP & POP3)
* Det ska g att hmta mailen flera gnger (Med Opera mail p tv datorer fetchar den mail fr att inte gra det med andra klienten om jag redan hmtat mailen; dvs: Det gr bara att hmta ett mail en gng)
* Den fr grna vara textbaserad och till *ux s att jag kan detacha den i screen och p s stt lsa mailen verallt s lnge det gr att anvnda ssh - dock inget krav utan mest nskeml.
* Fr grna vara GUi (Gr inte ihop med ovanstende, jag vet)

Jag har kollat igenom en rad olika klienter men jag tycks inte hitta ngon som kan uppfylla detta, finns det ngon hr som sitter p ett bra tips?
Citera
2007-07-30, 19:59
Medlem
sicnexs avatar
En tanke bara, skulle ju kunna forwarda mailen till ett gmail-konto och sedan installera gmail-notifier p de datorer du vill kunna tanka mailen frn?
P s vis blir ju inboxen lsbar frn alla datorer (ven datorer utan notifier installerat om man loggar in online), ven lsta mail.

Kanske inte passar dina behov alls, men nd
Citera
2007-07-30, 20:18
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sicnex
En tanke bara, skulle ju kunna forwarda mailen till ett gmail-konto och sedan installera gmail-notifier p de datorer du vill kunna tanka mailen frn?
P s vis blir ju inboxen lsbar frn alla datorer (ven datorer utan notifier installerat om man loggar in online), ven lsta mail.

Kanske inte passar dina behov alls, men nd

En mycket bra tanke, men jag har testat det och r inte njd. Tack iallafall! Vldigt bra att du hr av dig med dina ider!
Citera
2007-07-31, 00:02
Medlem
Killuskys avatar
Hmm... jag kanske har missfrsttt ngot, men r det inte bara att stlla in valfri e-postklient s att den lmnar kvar mailen p servern. Den instllningen finns i alla fall i Thunderbird. Dina mail ligger ju i s fall kvar tills du hmtar dem med en klient som inte har frvalt att lmna kvar mail. TB finns ju fr bde windows och linux, s den borde passa dina behov.

En annan lsning r att skaffa ett billigt USB U3 minne och installera TB p. Det r ltt att ta med sig programmet med hela inboxen s man kan ha den tillgnglig p flera datorer. Funkar tyvrr inte fr linux, utan bara fr windows 2000 SP4 eller bttre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in