2014-01-03, 06:17
Medlem
http://www.expressen.se/gt/hysen-jag...ka-i-tva-dygn/

Citat:
GLENN HYSÉN OM...

... sitt dåliga samvete: "Jag har ju fem barn och fem barnbarn och jag träffar inte dem så jävla ofta. Det kan gnaga i mig ibland. Men å andra sidan, jag har valt ett liv där jag flänger runt hela tiden. Det är så det har blivit helt enkelt."

... att bli gammal: "Jag försöker leva i nuet, leva medan jag kan. Vem vet om jag får en tegelsten i huvudet i morgon. Och vem vet, jag kanske sitter i rullstol på något äldreboende när jag är 70, vad ska jag med pengar på banken till då?"

... döden: "Visst vore det underbart om det fanns 18 000 fotbollsplaner i himlen som man kunde kuta omkring på. Men jag tror inte det. Vi blir daggmaskföda när vi dör, jag är inte typen som inbillar mig att vi hoppar omkring på molnen och målar änglar överallt när det här är över."

... ensamheten: "Jag känner mig aldrig ensam. Ligger jag ensam i soffan en kväll är det för att jag valt det själv. Och jag är lyckligt lottad, känner väldigt många människor ytligt, men har också ett tiotal kompisar som finns där i vått och torrt."

Från gårdagens GT
Citera
2014-03-21, 21:25
Medlem
Glenn är väl ett riktigt slödder och ett öldrickar svin om mina källor stämmer.
Citera
2014-03-21, 23:27
Medlem
bernters avatar
W
Citat:
Ursprungligen postat av nicckk
Glenn är väl ett riktigt slödder och ett öldrickar svin om mina källor stämmer.
Att han gillar öl stämmer, men inte att han är ett svin. Vad dricker nicke då? Mousserande vin månne, eller är jag helt fel ute?
Citera
2014-03-22, 15:32
Medlem
Nya särbom var inte vacker, såg 'plastig' ut!
Citera
2014-03-22, 16:03
Medlem
Rimberts avatar
Någon som vet vad hans huvudsakliga näringsform är idag?
Jag har för mig att han hade 12 miljoner på banken efter Liverpooleran.
Man får kanske lägga till de pengarna han tjänade genom att sluddra i Viasat i ett tiotal år, de betalar tydligen ganska furstligt för sina "experter".

De pengarna kan han ju inte i leva på i all evighet, med dyra vanor och en skillsmässa i bagaget.
Tycker han är en ganska skön snubbe, men han har kanske inte ett särskilt imponerande intellekt...
Tror dock inte att han kommer att sluta på en parkbänk, men inte långt därifrån.
Senast redigerad av Rimbert 2014-03-22 kl. 16:21.
Citera
2014-03-23, 15:42
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Han är ju representant för Unibet, han drar nog in ganska bra med cash.
Citera
2014-03-27, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
W
Att han gillar öl stämmer, men inte att han är ett svin. Vad dricker nicke då? Mousserande vin månne, eller är jag helt fel ute?

Jasså? Då har du hört väldigt fel, för ja har goda kamrater som drack med svinet under EM 2012 i Ukraina mm. Nej jag dricker inte vin, så ja, du är helt fel ute
Citera
2014-03-27, 21:20
Medlem
dandifieds avatar
Han är en väldigt snäll och sympatisk människa.
Citera
2014-03-30, 13:42
Medlem
Har Glenn ont om pengar? Vart tog alla hans pengar vägen?
Citera
2014-03-30, 14:30
Medlem
Lostworlds avatar
Angående Glenns ekonomi:

Han bor i en enkel tvårummare, hyresrätt i Lunden i Göteborg.
Utifrån vägen gör bostadsområdet Lunden i Göteborg inte mycket väsen av sig. När vi hittat adressen finner vi en anspråkslös bostadslänga med hyreslägenheter.
http://www.expressen.se/leva-och-bo/...bortskamd-har/

År 2009 gick han på A-kassa och han har även tvingats att låna pengar av sina barn.
Han är en av Sveriges främsta fotbollsprofiler, men förra veckan fick Glenn Hysén några huvuden att vända sig när han traskade in på Arbetsförmedlingen i Göteborg.
– Folk tror att jag badar i pengar, men så är det inte, säger Hysén till Aftonbladet.

Av pengarna han tjänat som fotbollsproffs i bland annat Liverpool och Fiorentina finns en del undanstoppat i pensionsfonder, men annars finns inget kvar.
http://www.metro.se/noje/hysen-gar-p.../Objigi!49396/

Men under senaste skilsmässan, under en period, var det sprit hela helgen. Det var när jag funderade på hur jag skulle säga att jag träffat en annan, efter 26 år. Hur fan gör man det på ett bra sätt, undrar Glenn Hysén som ser plågad ut när han berättar om när han var tvungen att låna pengar av Tobias, äldste sonen som tjänar bra i IFK Göteborg.
– Ah, det var så pinsamt. Det är det värsta jag har gjort. Det fick gå bra långt för att jag skulle gå över den tröskeln. Men han hade inga problem med det och jag överlevde ju, jag mår inte dåligt av det i dag. Inte av det heller.

http://www.fokus.se/2012/09/jag-har-...med-lite-skit/

Efter alla år som fotbollsproffs så äger han inte ens sin egen bostad utan sitter i en hyresrätt.
De gamla pengarna tycks alltså i stort sett vara borta och därför måste han få in nya uppdrag för att få det att gå runt.
Citera
2014-03-31, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Angående Glenns ekonomi:

Han bor i en enkel tvårummare, hyresrätt i Lunden i Göteborg.
Utifrån vägen gör bostadsområdet Lunden i Göteborg inte mycket väsen av sig. När vi hittat adressen finner vi en anspråkslös bostadslänga med hyreslägenheter.
http://www.expressen.se/leva-och-bo/...bortskamd-har/

År 2009 gick han på A-kassa och han har även tvingats att låna pengar av sina barn.
Han är en av Sveriges främsta fotbollsprofiler, men förra veckan fick Glenn Hysén några huvuden att vända sig när han traskade in på Arbetsförmedlingen i Göteborg.
– Folk tror att jag badar i pengar, men så är det inte, säger Hysén till Aftonbladet.

Av pengarna han tjänat som fotbollsproffs i bland annat Liverpool och Fiorentina finns en del undanstoppat i pensionsfonder, men annars finns inget kvar.
http://www.metro.se/noje/hysen-gar-p.../Objigi!49396/

Men under senaste skilsmässan, under en period, var det sprit hela helgen. Det var när jag funderade på hur jag skulle säga att jag träffat en annan, efter 26 år. Hur fan gör man det på ett bra sätt, undrar Glenn Hysén som ser plågad ut när han berättar om när han var tvungen att låna pengar av Tobias, äldste sonen som tjänar bra i IFK Göteborg.
– Ah, det var så pinsamt. Det är det värsta jag har gjort. Det fick gå bra långt för att jag skulle gå över den tröskeln. Men han hade inga problem med det och jag överlevde ju, jag mår inte dåligt av det i dag. Inte av det heller.

http://www.fokus.se/2012/09/jag-har-...med-lite-skit/

Efter alla år som fotbollsproffs så äger han inte ens sin egen bostad utan sitter i en hyresrätt.
De gamla pengarna tycks alltså i stort sett vara borta och därför måste han få in nya uppdrag för att få det att gå runt.

Shit! Det är otroligt och tragiskt på samma gång. Hur mycket spelade han in? Kanske 20 miljoner allt som allt...? Hur kan man bara "elda" upp så mycket pengar? Vissa bollspelare är så enkelspåriga. De kan fotboll men absolut inget annat.
Senast redigerad av RedBlueGreen 2014-03-31 kl. 15:12. Anledning: stav
Citera
2014-03-31, 23:36
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
Shit! Det är otroligt och tragiskt på samma gång. Hur mycket spelade han in? Kanske 20 miljoner allt som allt...? Hur kan man bara "elda" upp så mycket pengar? Vissa bollspelare är så enkelspåriga. De kan fotboll men absolut inget annat.

Ja, det är tragiskt. Tyvärr är han ju varken den förste eller den siste som inte kan hantera pengar.
Fotbollsspelare är ju generellt inte kända för att vara alltför smarta. Många har dessutom kommit från rätt enkla förhållanden och är inte vana vid pengar, vilket lätt gör att det skenar iväg/fattas dåliga affärsbeslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in