• 1
  • 2
2007-07-30, 14:50
Medlem
jastors avatar
Jag råkade ut för ett jävligt elakt virus för några dagar sedan. Jag kör 3 brandväggar och 2 antivirusprogram (NOD32 och Zonealarm) men det lyckades ta sig igenom ändå.

Vad viruset gjorde var att stänga av alla utom 3-4 services och dom gick inte att starta upp igen. Provade att starta om datorn men jag tilläts inte att logga in igen.

Problemet är avlöst för jag formaterade hela disken och installerade om, men frågan kvarstår vilket virus var det jag råkade ut för?

EDIT:
Internet fungerade inte så jag kunde inte göra en online-scan eller tanka något annat antivirusprogram.
Citera
2007-07-30, 15:39
Medlem
Swe.patriots avatar
Jävlar i helvete... 3 brandväggar och 2 antivirus program?

Du borde ha ett av varje...
Citera
2007-07-30, 16:01
Medlem
Amazingthings avatar
Brukar inte AVProgrammen och Brandväggar krocka med varandra när man har flertal av varje?
Citera
2007-07-30, 16:03
Medlem
spiddeers avatar
Kör ALDRIG mer än 1(ett) AV program samt BV då dom tar ut varandra och startar ett tredje världskrig.
Citera
2007-07-30, 16:04
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiddeer
Kör ALDRIG mer än 1(ett) AV program samt BV då dom tar ut varandra och startar ett tredje världskrig.

Har jag då inte märkt något problem av tidigare.

Så sluta OT'a och svara på frågan istället ni som kan, resten gör sig inga besvär.
Citera
2007-07-30, 18:33
Medlem
927s avatar
hur ska vi kunna veta det när det kommer tusentals nya problem varje månad

du minns väl vad du hämta då?
Citera
2007-07-30, 19:24
Medlem
flengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Har jag då inte märkt något problem av tidigare.

Så sluta OT'a och svara på frågan istället ni som kan, resten gör sig inga besvär.
Det var inte offtopic det var väldigt ontopic eftersom det är troligen det som är felet. Låter inte som ett virus för dom försöker göra sig osedda och ligga i bakgrunden och sno dina lösen. Vilket dom inte kan om du inte kan komma åt internet. Eftersom du inte kan komma ut på internet låter det som du har en Internet suit(Antivirus med allt möjligt skräp som man inte behöver) eller vad dom heter dom brukar stänga av din internet acess om dom blir avstängda på fel sätt.

Om det nu ett virus är det omöjligt att säga vilket virus det är och hur du tar bort det. Eftersom nästan alla nuförtiden stänger av eller gör dina antivirus program värdelösa på annat sätt. Enda tipsen jag kan ge dig är att:

-Gå in i msconfig i fel säkert läge(f8 innan windows startas) och bocka av det mesta i autostart.

-Skippa windows och kör ubuntu. Eftersom med 3 brandväggar och 2 antivirus låter du inte precis som en gamer.
Citera
2007-07-30, 21:22
Medlem
Swe.patriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleng
Det var inte offtopic det var väldigt ontopic eftersom det är troligen det som är felet. Låter inte som ett virus för dom försöker göra sig osedda och ligga i bakgrunden och sno dina lösen. Vilket dom inte kan om du inte kan komma åt internet. Eftersom du inte kan komma ut på internet låter det som du har en Internet suit(Antivirus med allt möjligt skräp som man inte behöver) eller vad dom heter dom brukar stänga av din internet acess om dom blir avstängda på fel sätt.

Om det nu ett virus är det omöjligt att säga vilket virus det är och hur du tar bort det. Eftersom nästan alla nuförtiden stänger av eller gör dina antivirus program värdelösa på annat sätt. Enda tipsen jag kan ge dig är att:

-Gå in i msconfig i fel säkert läge(f8 innan windows startas) och bocka av det mesta i autostart.

-Skippa windows och kör ubuntu. Eftersom med 3 brandväggar och 2 antivirus låter du inte precis som en gamer.

Ja, och med tanke på att han nyss formaterat kan det troligen inte vara virus..
Citera
2007-07-31, 09:33
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe.patriot

Klart som fan det kan, i vissa fall räcker det med någon minut på internet sen har man någe skit. Men nej jag tror inte det är ett virus.
Citera
2007-07-31, 13:27
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe.patriot

Installationen är nån månad gammal, vad jag sa var att jag formaterade efteråt för att bli av med skiten.

Fleng:
Ubuntu skulle jag inte röra med en tång ens, har Arch installerat ändå så.
Citera
2007-07-31, 17:15
Medlem
Swe.patriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparv3n
Klart som fan det kan, i vissa fall räcker det med någon minut på internet sen har man någe skit. Men nej jag tror inte det är ett virus.

Läs: TROLIGEN.
Citera
2007-07-31, 17:29
Medlem
Haha lol. Nöj dig med 1 brandvägg och 1 antivirusprogram! Antagligen alla olika progs som började bråka så att datorn fuckade sig. När du installerar dina virusprogram får du ju t.o.m. klart och tydligt en aggressiv varning om att INTE installera fler än 1 av varje.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in