Det mesta borde ju funka med lite pill. Jag r lite i samma tankar som du tror jag. Antingen blir det till att kpa en Apple TV och hacka den lite s att den kan spela alla typer av filer och inte vara beroende av iTunes.
Alternativ tv s kper man en Mac Mini och pillar lite med den s den p ett smidigt stt kan spela upp filmer (d kan man ju ven enkelt koppla till externa diskar och till exempel kra torrentprogram p den s man slipper frst tanka ned till en burk, alternativ moterna diskar ver ntverket, gr ju med apple TV med efter en del pill med uppdaterad mjukvara vilket krver att man plockar ut hrddisken) vilket r bra mycket enklare eftersom att man inte behver plocka i sr den frst fr att kunna fixa med den.
Alternativ tre s kper man ngon annan HTPC (eller en vanlig PC) och kr ngon av de olika Media Centers som finns till Linux. Har sneglat p
Linux MCE som det finns en tuff demo-video av
hr (finns uppenbarligen vldigt mnga fler funktioner n vad jag behver, men men) eller
Freevo som ocks verkar tuff. Denna lsningen verkar roligast att stta upp.
Problemet med alternativ 2 och 3 r att jag nu har en moddad Xbox som mediacenter och den lter sjukt mycket. Jag vill inte ha ett nytt mediacenter som lter en massa. Hur mycket ljud kommer frn Mac Mini?