Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-30, 13:25
Medlem
miklons avatar
Vad finns det för alternativ till Apple TV som fungerar bra till både Mac och PC?
Citera
2007-07-30, 14:41
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Det mesta borde ju funka med lite pill. Jag är lite i samma tankar som du tror jag. Antingen blir det till att köpa en Apple TV och hacka den lite så att den kan spela alla typer av filer och inte vara beroende av iTunes.

Alternativ två så köper man en Mac Mini och pillar lite med den så den på ett smidigt sätt kan spela upp filmer (då kan man ju även enkelt koppla till externa diskar och till exempel köra torrentprogram på den så man slipper först tanka ned till en burk, alternativ moterna diskar över nätverket, går ju med apple TV med efter en del pill med uppdaterad mjukvara vilket kräver att man plockar ut hårddisken) vilket är bra mycket enklare eftersom att man inte behöver plocka i sär den först för att kunna fixa med den.

Alternativ tre så köper man någon annan HTPC (eller en vanlig PC) och kör någon av de olika Media Centers som finns till Linux. Har sneglat på Linux MCE som det finns en tuff demo-video av här (finns uppenbarligen väldigt många fler funktioner än vad jag behöver, men men) eller Freevo som också verkar tuff. Denna lösningen verkar roligast att sätta upp.

Problemet med alternativ 2 och 3 är att jag nu har en moddad Xbox som mediacenter och den låter sjukt mycket. Jag vill inte ha ett nytt mediacenter som låter en massa. Hur mycket ljud kommer från Mac Mini?
Citera
2007-07-30, 19:09
Medlem
nussnusss avatar
Jag har en Mac mini, och den låter i princip ingenting.
Citera
2007-07-30, 19:25
Medlem
Jag kan höra mac minin låta, men den är klart tystare än en vhs-bandare. Därmed anser jag att det går att leva med ljudet. Det drunknar dessutom i filmens ljud.
Citera
2007-07-30, 19:26
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Bra bra! Då åker Mac Mini upp lite på min lista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in