Citat:
Ursprungligen postat av
Rakbanan
Hata Skellefteå - Älska bara Björklöven.
Sexfingrade apor i en stad som inte finns , Latrintömningsstation.
Umeå , Norrlands huvudstag och det vackra Björkarnas stad.
Storebror Umeå möter grapparna i kruva , mötet med Bert , gråtens namne och fasa.
Vi Umebor ser detta som en hjäpande hand , Saijken behöver hjälp , hjälp from folket i Storstan.
Vi själva sprider hockeyglädje och framgång i norra Sverige.
Luleå gör det bra och vi hjälper dem mot pest och pina.
Vi ser till oss i Umeå som vägen till SHL för Västerbotten.
Skellefterbliven är vårt steg på vägen , vi kliver över dem!
Det spelar ingen roll hur mycket ni försöker bygga till derbyt om ni inte går upp

Hade varit riktigt klockrent med er i SHL. T.om Luleå - Björklöven skulle nog kunna växa till sig med tiden om ni lyckas ta er dit, man borde åtminstone kunna få till hyfsat med folk på bortaläcktarna. Och Skellefteå skulle helt plöstligt ha två SHL konkurrenter inom 13mils E4-avstånd.
Går ni upp kan ni även befria er fina stad från SAIK-fansen som tyvärr är ALLDELES för många i umeå-regionen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kuhnhackl
Det här kan förbanne mig vara det roligaste jag någonsin läst på Flashback. Har din mamma skrivit åt dig? Varit inlåst i en källare i tio år? På något vis har du hursomhelst lyckats missa att Skellefteå lämnade lillebror Björklöven i allsvenskan 2006 och att vi sedan 2011 varit storebror även till Luleå. När man läser ditt inlägg är det nog få som på allvar tror att du har någon som helst form av utbildning, något som annars är några procent vanligare hos umebor än skelleftebor.
Sen 2011 storebror till Luleå? Hur? Visst, ni har vunnit fler guld. Men jag skulle nog påstå att allt annat gör Luleå till storebror. Och i dagsläget tycker jag Luleå ser betydligt bättre ut och det ryktas även om många bra värvningar till nästa säsong, samtidigt som jag Skellefteå känns lite vilsna nu när era gamla stjärnor lagt av eller börjar sakta ner.
SAIK ligger även näst sist i publikligan i SHL i år. Och sista platsen är det ju rätt uppenbart vem den tillhör. Björklöven leder publikligan med stor marginal i HA i dagsläget med över 1000 pers ner till tvåan Modo. Ni har rentav samma publiksnitt i SHL som Löven har i HA (4582 mot 4560).
Förstår att det svider i SAIK hjärtat att säga det, men ni borde verkligen hoppas på att Löven går upp i år så ni kan få den nytändning ni behöver.