2007-07-29, 21:35
Bannlyst
Tjenare...

Jag dricker just nu, Whey 80 varje dag, och Gainer Pro efter träning, men jag har hört att Kreatin ger bättre resultat i både muskelvolym och styrka än Whey-80.

Jag undrar då ifall jag borde byta ut Whey-80 mot Kreatinet, och hur ofta man dricker Kreatin? Och vilket Kreatin ska jag köpa för bäst resultat? Jag kan lägga ner cirka 500:- på Kreatin. Bara det är bra saker jag får.

Edit:

http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=SET0 006

Den verkar vara ett bra val, sökte på Kreatin i sökmotorn.

Eller denna?

http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=7364 6

Det är dem dyraste jag kan hitta på Gymgorssisten iallafall... Försöker få valuta för pengarna med tanke på att jag ska lägga ner så mkt pengar.
Citera
2007-07-29, 21:47
Medlem
DeMo_Ds avatar
Du behöver båda. Whey-80 tillför proteiner aminosyror som behövs för att förhindra nedbrytning och bygga upp dina muskler. Kreatin ger dig ökad uthållighet och styrka vilket gör att du kan bygga mer muskler men inte utan tillräckligt med protein och fullvärdiga aminosyror. Såatte.. ta båda.
Citera
2007-07-29, 23:33
Medlem
udozs avatar
eftersom de har olika användningsområden kan man ju inte inte riktigt byta det ena mot det andra. Ungefär som att du skulle byta ut din datormus mot ett till tangentbord.
Citera
2007-07-30, 00:23
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udoz
eftersom de har olika användningsområden kan man ju inte inte riktigt byta det ena mot det andra. Ungefär som att du skulle byta ut din datormus mot ett till tangentbord.
Precis, vassle är ju mer liknande vilken annan proteinkälla typ kött eller vad som helst medans kreatin är några få koncentrerade aminosyror.
Kreatin är väl svårare att ersätta då...men kör på båda du. Finns väl 2 typer av kreatin-sorter de som binder vatten och de som inte binder vatten.
Märket spelar väl mindre roll, här: www.farmacia.cc är nog det billigast...
Citera
2007-07-30, 02:11
Bannlyst
Ok, tack för svaren, men jag har aldrig köpt Kreatin förut, så någon som kan tipsa på något bra? Är nån av dem 2 jag länkade bra eller på Nume's sidan här ovan, länka mig något, för jag har ingen aning om hur kreatin funkar och vad som är bra eller dåliga grejjer.
Citera
2007-07-30, 02:28
Medlem
Numes avatar
Om du inte vill svälla upp så köp inte monohydrat annars är det absolut billigast, effektmässigt vet jag inte om det är bättre eller sämre än de andra sorterna. Jag har bara testat Crea fx...och vet inte om det givit något än. Inbillar mig att jag fått enort tryck.
Citera
2007-07-30, 02:34
Bannlyst
Hur menar du med svälla upp?
Citera
2007-07-30, 02:39
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnHeltVanligDag
Hur menar du med svälla upp?
Uhm fylligare typ, musklerna kanske bli lite skymda, det samlas väl vatten i kroppen i och runt musklerna... Jag har gått upp endel vikt också av det troligen mest vatten då..
Citera
2007-07-30, 05:12
Medlem
Oroa dig inte för att svälla upp, det är bara extra vatten kroppen lagrar tack vare kreatinet. När du slutar med kreatinet så förlorar du de extra vattenkilona, så tro inte man blir uppsvälld for life
Citera
2007-07-30, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av silata98
Oroa dig inte för att svälla upp, det är bara extra vatten kroppen lagrar tack vare kreatinet. När du slutar med kreatinet så förlorar du de extra vattenkilona, så tro inte man blir uppsvälld for life

Ok, tackar, får ta och beställa kreatinet då.

Tack för alla svar! =)
Citera
2007-08-01, 23:37
Bannlyst
Bumpar denna istället för att göra en ny tråd.

Jag läste lite på gymgrossisten och där står såhär.

Dosering:
Dag 1-5 Blanda 1 1/2 tesked med 2-4 dl vatten 4 gånger per dag, sprid ut intagen under dagen.
Dag 6- Blanda 1 1/2 tesked med 2-4 dl vatten 1 gång per dag. Tag kreatinet direkt efter träning. Tag Kreatin Monohydrat även de dagar du inte tränar. Använd Kreatin Monohydrat i 4-10 veckor, håll därefter upp i minst 4 veckor.

Vad menar den med "Håll därefter upp i minst 4 veckor?" Ska jag sluta med den eller bara fortsätta?

Och det står att man ska ta kreatin efter träning? Är det inte innan träning man ska ta den?
Citera
2007-08-01, 23:45
Medlem
Himmelsk_Drogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnHeltVanligDag
Bumpar denna istället för att göra en ny tråd.

Jag läste lite på gymgrossisten och där står såhär.

Dosering:
Dag 1-5 Blanda 1 1/2 tesked med 2-4 dl vatten 4 gånger per dag, sprid ut intagen under dagen.
Dag 6- Blanda 1 1/2 tesked med 2-4 dl vatten 1 gång per dag. Tag kreatinet direkt efter träning. Tag Kreatin Monohydrat även de dagar du inte tränar. Använd Kreatin Monohydrat i 4-10 veckor, håll därefter upp i minst 4 veckor.

Vad menar den med "Håll därefter upp i minst 4 veckor?" Ska jag sluta med den eller bara fortsätta?

Och det står att man ska ta kreatin efter träning? Är det inte innan träning man ska ta den?
Tror inte det spelar så himla stor roll men gör som det står på förpackningen bara. Dvs efter träning.

Givetvis ska du inte fortsätta för alltid på kreatin.
Kroppen blir mättad och effekten avtar. Återigen. Läs på förpackningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in