2007-08-02, 00:05
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelsk_Drog
Kroppen blir mättad och effekten avtar.

Nix. Givetvis blir man inte ständigt mycket starkare, utan ligger på konstant på 110%, så att säga.
Citera
2007-08-02, 00:12
Medlem
Numes avatar
Bäst är att ta (en knapp timme?) före träning för då kan kreatinet fyllas på under och efter träning, om jag förstått rätt. Ser ingen anledning att krångla sådär bara äta skiten om man vill. Uppehåll behövs inte egentligen, sen kan såklart ''kreatin-depåerna'' bli fulla så om man inte vill slösa kreatin ska man ta ett uppehåll, annars åker det mesta rakt igenom kroppen.
Citera
2007-08-02, 01:09
Medlem
Himmelsk_Drogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Bäst är att ta (en knapp timme?) före träning för då kan kreatinet fyllas på under och efter träning, om jag förstått rätt. Ser ingen anledning att krångla sådär bara äta skiten om man vill. Uppehåll behövs inte egentligen, sen kan såklart ''kreatin-depåerna'' bli fulla så om man inte vill slösa kreatin ska man ta ett uppehåll, annars åker det mesta rakt igenom kroppen.

Ja du har rätt fast kreatin är ju inte så himla dyrt så det kan man nog slösa med.
Jag leker med tanken att hälla ner en större dosering kreatin i burken med proteinpulver och skaka om så jag slipper bry mig mer.
Citera
2007-08-02, 11:59
Medlem
Kreatin

Citat:
Ursprungligen postat av EnHeltVanligDag
Ok, tack för svaren, men jag har aldrig köpt Kreatin förut, så någon som kan tipsa på något bra? Är nån av dem 2 jag länkade bra eller på Nume's sidan här ovan, länka mig något, för jag har ingen aning om hur kreatin funkar och vad som är bra eller dåliga grejjer.

Jag rekommenderar Vault (SAN) man får ett grymt pump som håller i sig större delen av dagen, du blir starkare fort samt blir piggare, det är förmodligen bland det äckligaste du smakat, men vill du ha resultat så är det värt det. en värdig andraplats är Gakic (Muscletech) smakar också skit men är mkt bra, finns även i kapslar, för den veke som inte klarar smaken, priserna på dessa runt 500-600, finns på www.gymgrossisten.com. drick och känn skillnaden.
Citera
2007-08-02, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lineng
Jag rekommenderar Vault (SAN) man får ett grymt pump som håller i sig större delen av dagen, du blir starkare fort samt blir piggare, det är förmodligen bland det äckligaste du smakat, men vill du ha resultat så är det värt det. en värdig andraplats är Gakic (Muscletech) smakar också skit men är mkt bra, finns även i kapslar, för den veke som inte klarar smaken, priserna på dessa runt 500-600, finns på www.gymgrossisten.com. drick och känn skillnaden.

En viktig sak till, är du inte noga med träningen mat/sömn osv och bara tränar för att 2ggr vecka för att för att det är kul och är oseriös, är du det så kan du skita i att lägga ut pengar på bra kreatin, det gör dig då ingen skillnad. kör du däremot hårt så märker du en markant skillnad snabbt! mat&sömn är lika viktigt som träningen, om inte viktigare, ha det i åtanke =)
Citera
2007-08-02, 13:16
Bannlyst
Ok, tack för svaren alla.
Citera
2007-08-05, 20:59
Medlem
Du ska gärna överdosera mängderna som står på paketet, jag brukar köra 10gram kreatin monhydrat före o efter träningen 5 gram den dagen jag inte tränar
Citera
2007-08-06, 00:21
Medlem
Axons avatar
När jag är på kreatin kör jag min egna taktik. 5gram vid frukost, 5gram vid lunch, 5gram innan träning och 5gram efter träning tillsammans med middagen. Funkar
Citera
2007-08-06, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
När jag är på kreatin kör jag min egna taktik. 5gram vid frukost, 5gram vid lunch, 5gram innan träning och 5gram efter träning tillsammans med middagen. Funkar

Skiter du pengar?
Citera
2007-08-06, 01:22
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Svea I
Skiter du pengar?

20g/dag kostar 3kr
Citera
2007-08-06, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I Svea I
Skiter du pengar?
inte mycke pengar alls som går åt
Citera
2007-08-06, 10:17
Medlem
Bjerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon

Varför dessa enorma mängder? Får du inte i dig kreatin genom vanlig mat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in