Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-07-30, 14:51
  #13
Medlem
vättes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äcklig gubbe
Har ni tänkt på att feminister alltid klagar på att man runkar. Typ, "du är en ful, äcklig jävla gubbe som bara sitter hemma och runkar" ungefär som att det är oetiskt att runka. Jag tycker att det är ett argumentationsfel. Mer om sånt finns på http://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel
Jag tycker att du själv gör dig skyldigt till ett annat argumentationsfel - halmgubben. Att du angriper ett argument du själv har tillverkat, istället för de argument motståndarsidan faktiskt använder. Jag kan inte påminna mig om att jag någonsin sett feminister använda sig av "runkargumentet".
Citera
2007-07-30, 16:04
  #14
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Men duuh! Har du aldrig hört deras "vassa argument" mot porr?

Men vad heter just det argumentationsfelet och har jag en moralisk rätt att slå dom som skulle säga det rätt upp i ansiktet på mig? Eller skall jag berömma dom för att de har mer mod än hjärna?


Herr Lindholm..

Du vet det finns faktiskt porrliberala feminister.

Feminister kommer i olika inriktningar.. Bara för att dessa rabiata radikalfeminister syn och hörs mest så är det inte alla feminister de representerar utan bara den gruppen feminister som syns och hörs mest (rabiata radikalfeminister)...

Det finns även porrskådespelerskor som är feminister.. Linda Swede är en av dem.. Hm.. Hennes namn jag kom på i en handvändning..

Nåja själv är jag ingen feminist alls.. Utan en liten Equalist.. Men jag håller med om att det är jobbigt med rabiata radikalfeministerna dem går det inte att resonera med alls. Och de själva hävdar ju att deras feminism är den enda "rätta" feminismen..

Men märkligt nog så har jag själv varken i media eller på de otaliga feministdebatter jag har deltagit i sett feminister hävda att män är äckliga gubbar som sitter hemma runkar....
Citera
2007-07-30, 16:27
  #15
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Jag antar att det är för att feminister ogillar att män runkar och tänker på kvinnor. Glöm inte att de anser att kvinnor som ligger med män är könsförrädare, så de vill inte veta av att några sexuella tankar äger rum mellan män och kvinnor.
Citera
2007-07-30, 16:30
  #16
Medlem
Whattabas avatar
Det är ganska äckligt att tänka på gamla kärringar som sitter i soffan och fingerpullar sig själva men det är inget jag går runt och tänker på eller använder i diskussioner. Fast det vore i och för sig ett intressant inslag i en debatt med exempelvis Maud Olofsson.
Citera
2007-07-30, 17:19
  #17
Medlem
Bara Glads avatar
Svårt att höra en seriös feminist sitta i en seriös debatt och dra fram argumentet: "Men äckliga gubbar sitter ju och runkar!" - Faktiskt. Inte ens så långdraget korkade är ens de mest radikala feministerna.

Jag har stött på väldigt många definitioner av feminism och jag kan egentligen bara säga att varje individ inom feminismen har egna begrepp och värderingar bakom varje ord som gör att det är svårt att gruppera dessa. Visst, vissa är väldigt radikala och på gränsen till fanatiskt galna med sina åsikter om könsförräderi och att vita män är rasister. Och i nuläget går det inte att på något sätt poängtera hur fel det är, det ligger helt enkelt inte rätt i tiden. Träffade en gång en feministiskt porrproducent som berättade för mig att hon aldrig skulle använda en vit man i sina porrfilmer eftersom svarta män inte såg kvinnor som objekt i samma utsträckning. Dessutom ville ju inte vita män att tjejer skulle älska sperma eftersom de såg det som ytterligare ett sätt att trycka ned tjejen igenom att använda sin sperma emot henne.

Med kontrast emot detta har jag träffat tjejer som tycker att personerna ovan är helt galna, och dessutom också tycker att det är helt okej att se, producera och runka upp till porr så länge den är rättvist framställd och igen utnyttjas. Endel tycker att porrmärkning på porr vore bra, andra inte. Själv skulle jag nog kunna tänka mig "Jämställdhetsmärkt" porr som ser till att båda sidorna får rätt till fackföreningsorganisering om så önskar, att ingen lönediskriminering sker och att allt som spelas in sker i samförstånd - vilket också ger skådespelarna en delvis rätt över distrubitionsområde osv. (Som också är omöjligt att bestämma idag pga. internet, men själva tanken bakom det är viktig). Kanske skulle staten boka hotell med jämställd porr istället för porrfria hotell istället?
Citera
2007-07-30, 18:25
  #18
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad
Svårt att höra en seriös feminist sitta i en seriös debatt och dra fram argumentet: "Men äckliga gubbar sitter ju och runkar!" - Faktiskt. Inte ens så långdraget korkade är ens de mest radikala feministerna.
Det är exakt så korkat de resonerar. Kanske med andra ord, men annars så är det just så de resonerar. Varför tror du att just ensamma män som onanerar ses som så hemskt när nyförälskade par (sperma, slidsekret, mensblod) och barnfamiljer (sperma, slidsekret, mensblod, bebisspyor och engångsblöjor) förorenar så oerhört mycket mer.
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad
Jag har stött på väldigt många definitioner av feminism och jag kan egentligen bara säga att varje individ inom feminismen har egna begrepp och värderingar bakom varje ord som gör att det är svårt att gruppera dessa. Visst, vissa är väldigt radikala och på gränsen till fanatiskt galna med sina åsikter om könsförräderi och att vita män är rasister. Och i nuläget går det inte att på något sätt poängtera hur fel det är, det ligger helt enkelt inte rätt i tiden. Träffade en gång en feministiskt porrproducent som berättade för mig att hon aldrig skulle använda en vit man i sina porrfilmer eftersom svarta män inte såg kvinnor som objekt i samma utsträckning. Dessutom ville ju inte vita män att tjejer skulle älska sperma eftersom de såg det som ytterligare ett sätt att trycka ned tjejen igenom att använda sin sperma emot henne.
Jisses! Kan du vara så snäll och tala om för mig vad det var för rasist så att jag skall undvika hennes produktioner med en kirurgisk precision.
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad
Med kontrast emot detta har jag träffat tjejer som tycker att personerna ovan är helt galna, och dessutom också tycker att det är helt okej att se, producera och runka upp till porr så länge den är rättvist framställd och igen utnyttjas. Endel tycker att porrmärkning på porr vore bra, andra inte. Själv skulle jag nog kunna tänka mig "Jämställdhetsmärkt" porr som ser till att båda sidorna får rätt till fackföreningsorganisering om så önskar, att ingen lönediskriminering sker och att allt som spelas in sker i samförstånd - vilket också ger skådespelarna en delvis rätt över distrubitionsområde osv. (Som också är omöjligt att bestämma idag pga. internet, men själva tanken bakom det är viktig). Kanske skulle staten boka hotell med jämställd porr istället för porrfria hotell istället?
Feltänk:

1) Med "båda sidorna", menar du män och kvinnor då? Och hur förhåller du dig till homoporr?

2) Filmerna i fråga visas på tevekanaler. Inte ens de på tevekanalerna själva kan veta exakt vad de kommer att visa om ett halvår. Det skulle vara extremt svårt att kunna leva upp till folks önskemål om hur fiin sexualiteten borde vara. Det skulle kunna räcka med att någon som deltagit i en film som visats på Playboy TV blir missnöjd över att denne inte blev världens mest framstående porrstjärna och "talar ut" i någon tabloidintervju.

3) Det finns bara ett kriterium som stat & kommun skall ha när de väjer hotell: Valuta för pengarna. Om man bokar hotell så mycket att eventuella porrkanaler, som man dessutom måste betala för att få se alls, kan bli en politisk fråga så är det uppenbart att man slösar med skattebetalarnas pengar.
Citera
2007-07-30, 20:57
  #19
Medlem
fbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Jag tycker du ska slå dom. Sen tycker jag att du ska lägga satsen i ansiktet på dom.
Citera
2007-07-30, 21:00
  #20
Medlem
fbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vätte
Jag tycker att du själv gör dig skyldigt till ett annat argumentationsfel - halmgubben. Att du angriper ett argument du själv har tillverkat, istället för de argument motståndarsidan faktiskt använder. Jag kan inte påminna mig om att jag någonsin sett feminister använda sig av "runkargumentet".
Nej, precis. Ibland har jag hört olika snubbar säga lite surt "så där fick vi sitta och runka, medan ni..." eller liknande, för att visa hur tråkigt de har haft det. Men jag har aldrig hört en feminist argumentera runt någons runkande som en allmänt osympatisk grej.
Citera
2007-07-30, 21:03
  #21
Medlem
fbes avatar
Men, Lindholm;
Om det nu är så vanligt kan du kanske länka till ett par exempel, så vi vet vad det är vi diskuterar?
Citera
2007-08-05, 03:30
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ad Astra
Alltså det är ju ganska patetiskt att onanera om det är det enda man gör. Om man dessutom är ful, äcklig och en gubbe har man mycket att bevisa.

Vadårå? Känns något bra är det bra
Citera
2007-08-05, 04:56
  #23
Medlem
Himmelsk_Drogs avatar
Runkargumentet användes väl senast i The clash of the Titans (Guilliou mfl vs GW Persson) angående den senares angrepp på Läckbergs författarskap. Begreppet runkgubbe användes väl inte ordagrant men det var ändå ganska underförstått.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=524616
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback