2007-07-28, 22:49
Medlem
Precis som rubriken lyder så har jag problem med det. Jag har provat att bränna med min VHS/DVD brännare, men när jag sätter i skivan i datorn hittar den inget. Är det nåt program jag behöver för att den ska kunna läsa den eller vad?
Citera
2007-07-28, 22:56
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Och du kör Linux eller ett annat alternativt operativsystem?
Citera
2007-07-28, 23:24
Medlem
Nej, jag kör XP. Jag såg att jag postade i fel forum försent.
Citera
2007-07-29, 02:29
Medlem
Stockholmsnatts avatar
Du måste slutföra skivan, då borde du få en Audio_ts mapp & en Video_ts mapp.
Sen kan du kopiera in dvdmapparna till datorn.
För att sen i TMPGEnc MPEG Editor klippa bort reklampauser etc och spara som mpg.
Citera
2007-07-29, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsnatt
Du måste slutföra skivan, då borde du få en Audio_ts mapp & en Video_ts mapp.
Sen kan du kopiera in dvdmapparna till datorn.
För att sen i TMPGEnc MPEG Editor klippa bort reklampauser etc och spara som mpg.

Jag brände skivan från början till slut. Så den borde vara slutförd. Men det är som vanligt. Datorn hittar ingenting. Och det går bra med andra dvd:er så det är inte fel på dvd spelaren.
Citera
2007-07-30, 00:20
Medlem
Stockholmsnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny mongoloid
Jag brände skivan från början till slut. Så den borde vara slutförd. Men det är som vanligt. Datorn hittar ingenting. Och det går bra med andra dvd:er så det är inte fel på dvd spelaren.
Jag har iaf så på min dvdrecorder att efter jag spelat in något oavsett om det är 1 minut eller om jag fyller hela skivan.

Så måste jag gå in i inställningar funktion slutför skiva (då kommer varningen nu när du slutför så kan du inte längre spela in nya program skivan kommer nu stängas) så tar det nån minut så stängs den.

För om jag inte slutför/stänger skivan så funkar bara den inspelade dvdn i den maskinen jag spelade in programmet på.
Citera
2007-07-30, 00:49
Medlem
blueCommands avatar
-> MSW
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem