• 1
  • 2
2007-07-28, 16:33
Medlem
Har en bärbar och en stationär hemma(båda kör windows XP), en gång när jag skulle starta den stationära så ser man den första bootscreenen och sedan blir allt svart, dator går upp i högvarv och håller på så i en evighet, prövade att lämna den åtskilliga timmar. Jag försökte trycka in recovery cd:n men när jag väljer att starta cd:n står det "kontrollerar hårdvarukonfiguration..." sedan blir skärmen svart igen(är en hyrdator från fujitsu siemens) Jag har spammat f8 knappen med det händer inget =/

Vad skall jag göra?

Tack på förhand
Citera
2007-07-28, 16:36
Bannlyst
Boota upp i säkert läge och kolla därifrån om du kan fixa problemet
Citera
2007-07-28, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opium25
Boota upp i säkert läge och kolla därifrån om du kan fixa problemet

Kan inte boota upp i säkert läge går inte med f8 knappen =(
Citera
2007-07-28, 16:37
Medlem
oregistrerads avatar
Är du säker på att datorn väljer att boota från cdn när du har den i då? Annars om du har ultimate boot cd så går det nog att få igång, eller startdiskett om du har floppy.
Citera
2007-07-28, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tona9101
Kan inte boota upp i säkert läge går inte med f8 knappen =(

Kolla delarna kanske det är moderkortet det är fel på? eller något, testa dra ut hårdisken och formatera om den från en annan dator.
Citera
2007-07-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opium25
Kolla delarna kanske det är moderkortet det är fel på? eller något, testa dra ut hårdisken och formatera om den från en annan dator.

Det är en hyrdator och jag är inte så hemma med meckande på datorer...
Citera
2007-07-28, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oregistrerad
Är du säker på att datorn väljer att boota från cdn när du har den i då? Annars om du har ultimate boot cd så går det nog att få igång, eller startdiskett om du har floppy.

Vad är ultimate boot cd? ja, jag är säker på att datorn väljer att boota från cd:n
Citera
2007-07-28, 16:43
Medlem
oregistrerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tona9101
Vad är ultimate boot cd? ja, jag är säker på att datorn väljer att boota från cd:n
Ultimate boot cd tankar man hem från lämpligt ställe. Stoppar i skivan i datorn och sen startar datorn, tror den laddar i win i ramminnet eller något sånt. Om det inte är fel på din hårddisk så kommer du åt allt på hårddisken och kan förhoppningsvis rätta till det som felar.

Annars så kan du prova att ta bort saker, hårddisk, ramminne, ljudkort osv för att kolla att det inte är nåt fel på något sådant.
Citera
2007-07-28, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oregistrerad
Ultimate boot cd tankar man hem från lämpligt ställe. Stoppar i skivan i datorn och sen startar datorn, tror den laddar i win i ramminnet eller något sånt. Om det inte är fel på din hårddisk så kommer du åt allt på hårddisken och kan förhoppningsvis rätta till det som felar.

Annars så kan du prova att ta bort saker, hårddisk, ramminne, ljudkort osv för att kolla att det inte är nåt fel på något sådant.

ok men finns det någon annan knapp som kan användas som f8 i min dator eller är det alltid standard?
Citera
2007-07-28, 18:21
Medlem
Ok, har försökt med Ultimate boot cd nu, fattade ingenting, det finns inget lättare man kan göra?

Det ärmin speldator så jag vill gärna ha den fungerande, svara om du vet något!
Citera
2007-07-29, 12:42
Medlem
Peanutss avatar
Du kan lamna in den forstass, det ar det lattaste.
Citera
2007-08-04, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peanuts
Du kan lamna in den forstass, det ar det lattaste.
har en del saker på hårddiskarna som inte jag köpt licensen till =/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in