Citat:
Ursprungligen postat av Armson
Jag tappar uppkopplingen, ibland flera gånger per dag. Hur jobbigt som helst. Det som jag för göra då är att bryta strömmen till modemet. När det blivit nollställt och jag reparerar anslutningen i XP så funkar det igen... Ibland hela dagen, om jag har tur.
NU har dom äntligen insett att jag har problem, så dom skrev en felanmälan. Någon som har samma problem och kanske en lösning?
jag sa att jag hade hört om samma problem av andra folk. Support-Nissen bad mig uppmana alla med liknande fel att felanmäla.
Jag hoppas verkligen detta bara är ett lokalt fel? eller vad säger ni ComHem-kunder?
Funderar på att byta till ComHem mestadels för att jag vill ha 8mbits uploaden, jag har fått klartecken från ComHem att jag kan få deras 24/8, men jag tror jag ska snåla lite och ta 8/8 istället. Problemet är att jag idag har TDC-song (numera AllTele) 28/1 och det funkar otroligt bra förutom den handikappade(slöa) upploaden. har 100% uptime inklusive statisk IP sen dom levereade i Februari. Är det dumt att byta till ComHem som tydligen har förtvivlade kunder?
BTW; är det rekommederat att köpa Kabelmodemet begangnat?(man slipper väl bindninstid tror jag..)