Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2007-08-27, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Jag har sökt och sökt på deras hemsida, men inte hittat. Någon som vet hur många ip-adresser man får av dem?
helt dynamiska och du får en ny address varje gång du startar om modemet.(dom ger vilken address som helst som dom har ledig, inga bestämmda adresser)
undantag är på vissa gammla cello(eller vad det hete) nät, då har du samm som man fick från cello.
Citera
2007-08-28, 09:23
Medlem
googlevistas avatar
Här var det delade bud minsann...

Jag funderar på att kasta ut Telia (Grundteleabb.) + Glocalnet (ADSL 8mbit) + Boxer Digital-TV till förmån för com hem. På så vis skulle jag spara 150-200 kr per månad plus att jag samtidigt får fler TV-kanaler och ett snabbare bredband (24mbit).

Men man tvekar ju lite när man läser om de problem som en del här i tråden har. Har inte haft några problem med mitt ADSL, och jag skulle aldrig palla att ha ett internet som går upp och ner. Känns inget vidare att binda upp sig i 12 månader på nåt som kanske inte fungerar ordentligt...

Eftersom det verkar som problemen är beroende på var man bor, undrar jag om någon har erfarenhet av com hem i Luthagen, Uppsala (eller Uppsala överhuvudtaget)?

Vidare så var det c:a ett år sedan vi fick "trehålsuttag" i vårt hus, kan man anta att detta är till min fördel? (Att det är så pass nyutbyggt, menar jag.)
Citera
2007-08-28, 09:57
Medlem
DennisOlofs avatar
googlevista, nja.

Att man har "3-hål-i-väggen" innebär endast att nätet är testat och allt uppgraderat för att kunna köra Internet.

Bor man i ett hus med ett kabelnät från 1970talet lär dom också ha bytt kablar, men det påverkar endast det lokala nätet och inte hur pass bra Internet fungerar.

Det enda sättet att få vet är att höra sig för med andra som bor i området och kör Internet. Sedan beror det på vad du ska använda linan till. Spela spel brukar inte funka bra. I övrigt är det nog inga problem.

Kan du spara så pass mycket pengar är det värt att skaffa det tycker jag även om du kan råka ut för problem. Det vanligaste problemet med comhem är ju att kapaciteten åker upp och ner, de är beroende av om det är många som tar hem data i området man bor osv.
Citera
2007-08-28, 18:31
Medlem
Jag upplever att det funkar bra

Betalar för 8Mbit/s men får oftast 9-10 istället
Citera
2007-08-28, 20:44
Medlem
Punchlines avatar
När jag hade comhem runt 2001(?) när det var nytt så fungerade ingenting. Det gamla 56k modemet var mycket bättre än det "bredband" som comhem levererade.
Men sen dess har det bara blivit bättre, även om det ibland har förekommit några längre störningar. Själv har jag haft två stycken långa störningar som tog dem någon / några månader att fixa men detta var länge sedan.

Idag kan jag väl inte klaga på dem alls, för några veckor sedan var nätet lite slött, och det var så i ungefär två veckor. Men annars fungerar mitt 24mbit felfritt.
Citera
2007-10-21, 14:39
Medlem
Bara strul...

Jag tappar uppkopplingen, ibland flera gånger per dag. Hur jobbigt som helst. Det som jag för göra då är att bryta strömmen till modemet. När det blivit nollställt och jag reparerar anslutningen i XP så funkar det igen... Ibland hela dagen, om jag har tur.

NU har dom äntligen insett att jag har problem, så dom skrev en felanmälan. Någon som har samma problem och kanske en lösning?

jag sa att jag hade hört om samma problem av andra folk. Support-Nissen bad mig uppmana alla med liknande fel att felanmäla.
Citera
2007-10-23, 00:21
Medlem
småsurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armson
Jag tappar uppkopplingen, ibland flera gånger per dag. Hur jobbigt som helst. Det som jag för göra då är att bryta strömmen till modemet. När det blivit nollställt och jag reparerar anslutningen i XP så funkar det igen... Ibland hela dagen, om jag har tur.

NU har dom äntligen insett att jag har problem, så dom skrev en felanmälan. Någon som har samma problem och kanske en lösning?

jag sa att jag hade hört om samma problem av andra folk. Support-Nissen bad mig uppmana alla med liknande fel att felanmäla.
Jag hoppas verkligen detta bara är ett lokalt fel? eller vad säger ni ComHem-kunder?

Funderar på att byta till ComHem mestadels för att jag vill ha 8mbits uploaden, jag har fått klartecken från ComHem att jag kan få deras 24/8, men jag tror jag ska snåla lite och ta 8/8 istället. Problemet är att jag idag har TDC-song (numera AllTele) 28/1 och det funkar otroligt bra förutom den handikappade(slöa) upploaden. har 100% uptime inklusive statisk IP sen dom levereade i Februari. Är det dumt att byta till ComHem som tydligen har förtvivlade kunder?

BTW; är det rekommederat att köpa Kabelmodemet begangnat?(man slipper väl bindninstid tror jag..)
Citera
2007-10-24, 11:08
Medlem
mr.nivas avatar
Visst kan du skaffa ett begangnat modem, ring bara ktj så loggar man in modemet med serienr eller MaC id.

Jobbar på ComHem kundtjänst just nu så har ni frågor så är ni välkommna!
Citera
2007-10-24, 11:28
Medlem
nexss avatar
Har endast haft nätet nere två gånger sedan jag fick comhem för cirka ett år sedan. Båda gångerna handlade det om mindre än en dag.
Citera
2007-10-25, 01:08
Medlem
Har haft Comhem 8/1 Mbit i 2-3 år. Inga tekniska problem att tala om, lite småstrul ibland men det får man räkna med.

Däremot "glömde" de sänka priset när de gjorde om abonnemangen för ett tag sedan (då 8 Mbit gick från att vara "large" till "medium"). Så man får vara på sin vakt. ;-)
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in