Jag har dock haft problem med mitt comhem bredband de senaste dagarna. Det känns segt som tusan och när man laddar hem filer så går det först normalsnabbt men sedan så går det långsammare hela tiden, till slut så går det i 0 kbps. (får ca 8 mbit med tp-test, och betalar för 24 mbit)
Stör mig rätt mycket på det, funderar även på att byta bredbandsleverantör för att comhem är så satans dyra.
Har precis samma problem. Problemen brukar komma på helgerna och under tiden det håller i sig kan man bara "surfa". Kan inte hålla en stabil kontakt med nånting. TPtestet går inte ens att utföra till sitt slut, utan avbryts helt efter ett tag. Har nu haft problemet i 2 veckor och för en vecka sen skulle de skicka folk för att titta till problemet på plats. Har säkert pratat med "supporten" 10+ ggr de senaste 4 månaderna sen jag flyttade.
jaa. fyfan säger jag . com hem vilken jävla skitsupport och vilka lögnare .. lyckats få några räkningar avskrivna bara för att jag är så jävla tjurig och gnällig .. jag körde med argumentet. "skulle ni låta mig betala för tv:n om den slutade funka lite oftare på helgerna var 5 :e timma t.ex" ..
jaa. fyfan säger jag . com hem vilken jävla skitsupport och vilka lögnare .. lyckats få några räkningar avskrivna bara för att jag är så jävla tjurig och gnällig .. jag körde med argumentet. "skulle ni låta mig betala för tv:n om den slutade funka lite oftare på helgerna var 5 :e timma t.ex" ..
/hade så mycket strul med comhem slutade med att jag sket i att betala dears
ocer fakturor sämer än bredbandsbolaget
Hade comhem förut, deras bredband som gick via tv-uttaget, det sög fett. Hade grymt hög ping när jag lirade spel, idag ligger jag på max 25ms, då låg jag på +100 konstant.
Dålig (och jobbig) support.
Idag kör jag bredbandsbolaget och de är i alla fall bättre än comhem.
Har comhems 24/8Mbit (Chellos gammla nät) har funkat rätt bra innan chello blev köpa av comhem nu är det ju helt keso. Ofta nere långa stunder ibland flera timmar och deras dns servrar verkar ju bli helt trötta o sega ibland sen jag bytte till jobbets dns resolver funkar det iallafall alltid att surfa och namnuppslagningen går snabbt och fint.
Någon fler som har haft problem med DNSerna deras? eller suger comhem allmänt? för o inte tala om priserna...
Okej, lite nya erfarenheter av ComHem. På senare tid så har jag upplevt att det tar lång tid för dns:en att svara när man surfar. Ibland så hinner den timea ut helt.
Är inte helt hundra på om det har med ComHem eller min dator att göra. Men det har ju fungerat tidigare och jag har inte installerat några konstigheter på burken.
Mina erfarenheter av ComHem är följande: Dyrt så in i helvete! Supporten, ingen aning? Aldrig behövt kontakta dom. Bredbandet har jag aldrig vad jag kommer ihåg haft problem med, har 24/1. Dock som någon sa så var pingen inte den bästa den tiden man spela på nätet.
På det stora hela får man väl klassas som nöjd trots priset, men de uteblivna uppkopplingproblemen väger väl upp detta. Har haft abonnemanget i cirkus 5 år, och kunde jag skulle jag byta till stadsnätet eller dyligt p.g.a det höga priset 399:-/mån och den dåliga uploaden.
Comhem:
Funkade perfekt innan dom gick ihop med chello.
Under en lång tid efter att dom två gick ihop så var det strul varenda jävla dag. Blev avstängd hela tiden, flera gånger i TIMMEN.
Nu: Funkar klockrent! Inga problem alls längre. Dock väntar jag på att få 24/8 men vet inte när jag får den uploaden.