Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-07-30, 22:54
Medlem
darkmarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Tycker det funkar klockrent. Fast det är ju inte speciellt prisvärt. Plus att om du skaffar digital-TV via dem så kan de inte längre garantera din hastighet om du skaffar 24Mbit.
Vad har du fått det ifrån? Data-signalen ligger ju helt separerad från TV-signalen i koax-nätet. Jag kör både digital-tv och bredband 24/1 och får alltid mellan 20-24Mbit nedströms.

Och för att svara på TS fråga: Jag är mycket nöjd. Sparar hundralappar i månaden på att inte ha fast telefoni utan använder Comhems som man ju får på köpet om man har de andra två tjänsterna. Ringer dock mycket sällan med det eftersom det är billigare att ringa från mobilen.

///DM
Citera
2007-07-31, 00:52
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av call3
Comhem är den bästa ispn jag någonsin haft, o dom jag haft är comhem,bbb adsl, telia adsl.
Bästa pingtider, bäst uptime. bästa hastigheter.
däremot hatar deras digitaltv mig men det är oftopic

Bästa pingtider, bäst uptime. bästa hastigheter.

På något konstigtvis låter det inte som det comhem jag har, ping sunet 7-35ms, går ner några ggr. om dagen, 24/8 för 468.- man kan få 100/100 för en billigare slant i stadsnäten.
Citera
2007-07-31, 11:25
Medlem
Har haft Comhem 8/1 i snart 3 år och det har alltid fungerat bra. Maxar alltid linan både i upp- och nedladdningshastighet och har även varit i kontakt med deras mail-support och svaret har alltid varit snabbt, vänligt och hjälpsamt

Dock har jag varken telefoni eller digital-tv från Comhem så det gör väl att bredbandet kan prioriteras mer.

Ett tips när man ska välja ISP är att kolla hur det fungerar i det område man bor eftersom funktionaliteten kan ha väldigt stora lokala variationer. I en stad kanske Comhem är perfekt medan det i en annan är totalt värdelöst. Den uppfattningen har jag fått i alla fall.
Citera
2007-07-31, 11:49
Medlem
DennisOlofs avatar
junk, stadsnät är oftast bättre, högre hastigheter, stabilare lina. Å andra sidan kostar det pengar och ganska få som kan skaffa detta. Plus det oftast är mycket strul i början innan dom får stil på det.

Comhem funkar mycket bättre numera än vad det gjorde för flera år sedan, då var det massor av strul. Möjligen det funkar bra spela spel numera också då dom kanske höjt upp sin Internetkapacitet rejält till slutkund

Bäst är ju att det är BILLIGT.
Citera
2007-07-31, 12:21
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkmarc
Vad har du fått det ifrån? Data-signalen ligger ju helt separerad från TV-signalen i koax-nätet. Jag kör både digital-tv och bredband 24/1 och får alltid mellan 20-24Mbit nedströms.

Och för att svara på TS fråga: Jag är mycket nöjd. Sparar hundralappar i månaden på att inte ha fast telefoni utan använder Comhems som man ju får på köpet om man har de andra två tjänsterna. Ringer dock mycket sällan med det eftersom det är billigare att ringa från mobilen.

///DM

Åh, fan, jag tror det var IDG.se jag läste det här på. Debattens vågor gick höga. Detta skedde i samband med att comhem gick ut och aviserade om en uppgradering i sitt nät.
Har letat men inte återfunnit artikeln på idg (om det nu var där jag läste det?)

Ska dricka lite kaffe och se om jag hittar den.

Men som sagt, personligen så tycker jag ComHem fungerat klockrent. Den enda invändning jag har är att det är lite dyrt jämfört med många andra likvärdiga tjänster (bara bredbandet då, inte telefoni,tv).
Citera
2007-07-31, 12:31
Medlem
När det funkar är det hur bra som helst, men när det väl åker ner så är det skit.

En polare till mig (också comhem abonent) vart utan internet i ca: 3 månader utan att de åtgärdade problemet. De sa helt enkelt att det var fel på hans datorer. I slutändan visade sig att det var en granne som stal hans bandbredd på något vis (inte via wlan, han hade typ hijackat hans kabel eller vad man ska kalla det). Nu verkar det dock som att samma problem är tillbaka, vet inte ifall det är comhem eller hyresvärdens fel. Tråkigt i vilket fall som helst.
Citera
2007-07-31, 13:09
Medlem
Afrokamels avatar
Jag har comhem bredband- 3 hål i väggen. Det fungerar helt ok och det är inte ofta det är problem med det.
Citera
2007-07-31, 14:50
Medlem
Tycker att det är lite sisådär med att det går ner titt som tätt men de ska ha plus för att de förvarnar via mail om planerade avbrott.
Citera
2007-07-31, 15:08
Medlem
Har haft Comhem 8/8 i 5 månader nu. Har aldrig varit nere och aldrig haft några problem med hastigheten. Jag är riktigt nöjd.

Att komma i kontakt med deras kundtjänst är däremot näst intill omöjligt men jag är glad att jag ej behövt ringt dem annat än vid leverans.
Citera
2007-07-31, 19:27
Medlem
DennisOlofs avatar
leprechaunking, det är lite så. Comhem har ju serie-kopplat nät, dvs 4-5 abb. på samma koax-kabel, då delar man på den bandbredd som finns i just den tråden. Oftast inte ett problem då det inte sitter 5st leechare på samma lina

Har man otur bor man i ett "leechar" område, då kan det vara riktigt uselt med hastigheten på Internet och funktionaliteten värdelös. En kompis körde Internet via LAN på BRF förut. Han fick fast lina 1996 eller något sådant, då delade dom på 2Mbit tror jag.

I alla fall, det som hände var ju att "leecharna" skaffade genast den lösningen och vips gick det toksegt, det gick endast sjukt snabbt i cirka 6 månader, efter 2år dök det upp lappar i trapphuset i området där BRFen ligger.

Rubriken var "varning för hacker på nätet"

Dom hade tydligen folk som försökta hacka nätet för att sno bredband osv, dessutom köra dom med hubbar på den tiden haha. Jösses vad det hände grejer där. Folk som blev bestulna på CV'n, viktiga dokument och massa annat skit. Numera tror jag dom delar på 10Mbit och det har varit på tal att ansluta hela LANet till BBB, men det blir inte så, för dyrt tyckte folk.

Numera har dom också Comhem så leecharna har valt den lösningen istället så dom kan köra sina servrar och annat tjaffs.
Citera
2007-08-07, 22:43
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrokamel
Jag har comhem bredband- 3 hål i väggen. Det fungerar helt ok och det är inte ofta det är problem med det.

Jag har dock haft problem med mitt comhem bredband de senaste dagarna. Det känns segt som tusan och när man laddar hem filer så går det först normalsnabbt men sedan så går det långsammare hela tiden, till slut så går det i 0 kbps. (får ca 8 mbit med tp-test, och betalar för 24 mbit)
Stör mig rätt mycket på det, funderar även på att byta bredbandsleverantör för att comhem är så satans dyra.
Citera
2007-08-07, 23:50
Medlem
Dyrt men bra.
Har haft det i ett år nu, och det har nog faktiskt inte legat nere en gång.
I början var det dock mycket krångel, med bindningstid på fel tjänst, jag fick två modem mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in