Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2007-07-28, 14:23
  #25
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winstrobolen
bor du i usa?

syftar du på Optimum 100%? riktigt så billigt är det inte 900kr kostar det med frakt inräknat sen får du ett brev med tullavgift 2-3 v efter att du fått paketet på 300-400kr så det är värdelöst att handla därifrån om inte ni är 5 pers som gör ett storköp och delar på summan.
Man handlar inte bara en påse protein pulver

Jag handlar varor för 1100 dollar nu senast och då tjänar man sjukt mycket på att importera (blir väl som ett storköp förutom att det bara va jag som handlade ). Dessutom stödjer jag hellre dem än våra svenska återförsäljare som tar såna hutlösa överpriser (inte gymgrossisten, dom är bra )
Citera
2007-07-28, 14:26
  #26
Medlem
klart om man var några som delade på en laddning så skulle det ju funka
Citera
2007-07-28, 14:27
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melodin
då får du helt enkelt köpa en massa innan dom höjer priset då va detta problemet ur världen

Eller varför inte gå och köpa upp proteinpulver för 10 miljoner och sedan sälja det för 15 när priset snart stiger med 50%. Det är fullständigt att absurt att tro att det kan finnas en kraftig förväntad prisökning på en vara som kan lagras. Ingen skulle sälja den.
Citera
2007-07-28, 14:29
  #28
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Emanuel
klart om man var några som delade på en laddning så skulle det ju funka
Släpp handväskan och gör en storbeställning själv Risken att det blir gammalt och inte används är ju minimal
Citera
2007-07-28, 18:15
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apatisk
Eller varför inte gå och köpa upp proteinpulver för 10 miljoner och sedan sälja det för 15 när priset snart stiger med 50%. Det är fullständigt att absurt att tro att det kan finnas en kraftig förväntad prisökning på en vara som kan lagras. Ingen skulle sälja den.
Så enligt dig blir det alltså ingen höjning?
Citera
2007-07-29, 11:12
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Inte riktigt va? $1 = 6.90kr, 10lb ON Whey + långsam frakt kostar $125, alltså 865kr drygt. Tullavgift är inte säkert att man får, oftast inte, när jag fick det senast kostade det f.ö. inte 300-400kr utan 230kr. Alltså, 865+230 blir ungefär lika mycket som att köpa från Sverige (möjligtvis några tior dyrare), men det är ifall du har otur att få betala tull. Så snacka inte skit.

jag sa 900 axon sa 400 vem är närmast haha jag beställde när dollarn var 7 kr och varje gång jag har beställt har jag fått tullavgift. har du beställt med långsam frakt? kan ta upp till 1-2 månader. jag tycker ialafall det är krongligt att beställa från usa. köper hälldre 5kg rött kött och massa ägg från ica 50meter bort för samma pris.
Citera
2007-07-29, 14:21
  #31
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winstrobolen
jag sa 900 axon sa 400 vem är närmast haha jag beställde när dollarn var 7 kr och varje gång jag har beställt har jag fått tullavgift. har du beställt med långsam frakt? kan ta upp till 1-2 månader. jag tycker ialafall det är krongligt att beställa från usa. köper hälldre 5kg rött kött och massa ägg från ica 50meter bort för samma pris.

Se nu snackar du skit igen. Det tar inte alls 1-2 månader det tar 14 arbetsdagar, dvs. tre veckor. Är man en idiot som inte kan planera så är det kanske ett problem, men vet man hur mycket proteinpulver man spenderar per månad är det inte det.

EDIT: F.ö. så skiljer det typ fyra öre i prisskillnad mellan ägg och proteinpulver per gram protein, plus att proteinpulver är billigare än kött per gram protein.
Citera
2007-07-29, 16:31
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Se nu snackar du skit igen. Det tar inte alls 1-2 månader det tar 14 arbetsdagar, dvs. tre veckor. Är man en idiot som inte kan planera så är det kanske ett problem, men vet man hur mycket proteinpulver man spenderar per månad är det inte det.

EDIT: F.ö. så skiljer det typ fyra öre i prisskillnad mellan ägg och proteinpulver per gram protein, plus att proteinpulver är billigare än kött per gram protein.

du måste värkligen ha de jobbigt psykiskt. andas lite jag talat bara om mina erfarenheter från bodybuilding.com men det märks att du aldrig har beställt därifrån. gör man stora beställningar vill dom oftast ha kopior på id och visakortet det är bara krongligt att beställa därifrån tycker jag, sist jag bestälde med långasma frakten tog det 2 månader. det fasnade i tullen så jag var tvungen att visa kvitto på vad jag hade köpt. men men det värkar som att alla andra lyckas komma undan tullen och får hem paketen på nolltid..
Citera
2007-07-29, 16:48
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Emanuel
Så enligt dig blir det alltså ingen höjning?

Att priserna sällan ändras och endast vid vissa tidpunkter, då man trycker en ny katalog eller liknande, skulle kunna innebära att det finns planerade prishöjningar för vissa proteinpulver. Någon kraftig höjning över hela fältet verkar osannolik.
Citera
2007-07-29, 16:56
  #34
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winstrobolen
du måste värkligen ha de jobbigt psykiskt. andas lite jag talat bara om mina erfarenheter från bodybuilding.com men det märks att du aldrig har beställt därifrån. gör man stora beställningar vill dom oftast ha kopior på id och visakortet det är bara krongligt att beställa därifrån tycker jag, sist jag bestälde med långasma frakten tog det 2 månader. det fasnade i tullen så jag var tvungen att visa kvitto på vad jag hade köpt. men men det värkar som att alla andra lyckas komma undan tullen och får hem paketen på nolltid..

Du har det nog svårare som har en fjortonårings argumentationsförmåga, jeez!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback