Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Tråden är helt åt helvete. Det handlar inte om att posta 20 fula målningar och säga WOW!. Det ska vara bilder med något extra, ett speciellt val. Gärna med lite text till, eller något. Något som är fett, något som sticker ut. Inte en samling hafsverk som ingen är intresserad av...
Cred för att ni fotograferar. Men lägg upp det på rätt ställe, t.ex via någon internetsida. Men inte just i den här tråden, för isf blir det bara ännu en tråkig tråd där vi spammas ner av bilder man inte vill se.
Det blir ju svårt när man ska definiera vad som är fint eller inte. Men jag är helt på din linje med att chilla med masspostningar på bilder. Tråden heter ju ändå Pick of the Day, dvs dagens val. Sen kan man nog inte styra VAD det är, smaken är ändå delad. Och många kanske inte kan skriva nån rad eller två pga prestationsångest. Men jag tycker också att man ska försöka sålla lite bättre, då räcker ju också bilderna man tagit mycket längre. Win win situation.
Sen så får man själv bedöma om det är intressanta motiv eller inte. Det viktiga är att folk fortsätter posta och hålla tråden vid liv.
Min Pick of the Day. Tråkig eller inte, its up to you. Själv tycker jag att det är roligt att såpass gamla writers fortfarande drar en linje eller två. Dessa två herrar är inte en helt ovanlig syn i Stockholms Stad.
http://pici.se/pictures/xOEZMnsGg.jpg
Dom kanske går där med pennan i rullatorn? Fast ingen skulle väl ändå misstänka två pensionärer för att klottra?

//Peter Abdullah Svensson