• 1
  • 2
2007-07-26, 14:31
Medlem
traxinators avatar
Ja som topic... jag är administratör och vill få lösenord till ett annat konto...hur?
Citera
2007-07-26, 14:56
Medlem
N05F3R47Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traxinator
Ja som topic... jag är administratör och vill få lösenord till ett annat konto...hur?

Du kan alltid sätta om en annan användares lösenord med administrativa rättigheter. Men du vill alltså erhålla det redan befintliga lösenordet?

Det skulle även vara bra att veta var det är du vill byta lösenord. Är det i Windows? Vilken version använder du?
Citera
2007-07-26, 14:58
Medlem
traxinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N05F3R47U
Du kan alltid sätta om en annan användares lösenord med administrativa rättigheter. Men du vill alltså erhålla det redan befintliga lösenordet?
ja jag ville bara veta vad det är... vet du hur man gör?
Citera
2007-07-26, 15:00
Medlem
_R_s avatar
Om du svarar på hans fråga angående vilken version du har så blir det nog lite lättare...
Citera
2007-07-26, 15:02
Medlem
N05F3R47Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traxinator
ja jag ville bara veta vad det är... vet du hur man gör?

Som sagt, att sätta om lösenord är inget problem. Men att ta reda på lösenordet är en annan. Det är kanske inte heller något som man bör göra.

Är det för en applikation där du redan vet att lösenordet finns ifyllt någonstans kan du alltid testa Snadboy. Men vill du knäcka Kerbersos så lär det inte räcka.
Citera
2007-07-26, 15:11
Medlem
traxinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _R_
Om du svarar på hans fråga angående vilken version du har så blir det nog lite lättare...
använder windows xp professional... råkade missa det
Citera
2007-07-26, 22:21
Medlem
Slurpass avatar
Googla på "password recovery"... finns disketter du bara petar in, bootar oxo väljer du konto som du ska ha lösenord till..
Citera
2007-07-27, 01:38
Medlem
fizzles avatar
Har ett tips där du ändrar lösenordet.

Starta CMD, skriv 'net user' (utan ' '), sen skriver du till namnet på accountet samt valfritt ord efteråt som PW.

Exempel:
net user fåraherbett kaskelotta

Användaren heter : fåraherbett
Det nya lösenordet är : kaskelotta
Citera
2007-07-27, 02:26
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Har ett tips där du ändrar lösenordet.

Starta CMD, skriv 'net user' (utan ' '), sen skriver du till namnet på accountet samt valfritt ord efteråt som PW.

Exempel:
net user fåraherbett kaskelotta

Användaren heter : fåraherbett
Det nya lösenordet är : kaskelotta

Blev så glad när jag läste början och tänkte att nu jävlar ska jag få hjälpa till, så ser jag att du skrivit det jag ville .

Det ska fungera utan problem att göra så som ovanstående har skrivit.
Har själv hjälpt andra med att göra så när dem har glömt sitt pw.
Citera
2007-07-27, 03:03
Medlem
om man har admin konto och vill ha pass på andra konton på samma dator så funkar cain and able
www.oxid.it
Citera
2007-07-27, 03:34
Medlem
Gryshnozks avatar
Tanka ophcrack http://ophcrack.sourceforge.net/ , det funkar finfint på 10 minuter så länge användaren har ett alphanum password.
Citera
2007-07-27, 12:29
Medlem
Slurpass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryshnozk
Tanka ophcrack http://ophcrack.sourceforge.net/ , det funkar finfint på 10 minuter så länge användaren har ett alphanum password.

Borde definitivt bero på hur långt lösenordet är!?

Fizzle och Zkullock, läst hela tråden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in