Citat:
Ursprungligen postat av M.Andersson
Jag jobbar på ett daghem där många av barnen är invandrarbarn. Efter mina erfarenheter på diverse dagis som jag jobbat på de senaste åren så lyssnar invandrarbarnen mer på de vuxna än vad svenska barn gör.
Eftersom vi har många invandrarbarn får vi dessutom ofta nyanlända invandrare som praktiserar hos oss för att lära sig svenska bättre. Alla dessa praktikanter visar en stor vilja att ta till sig både det svenska språket och landet i övrigt. Sällan har jag hört så mycket positivit om sverige som av dessa människor.
Hur många av dessa är från mellanöstern och afrika?
Citat:
Ursprungligen postat av only human
En bra sak är att svenskars kunskap och förståelse för andra kulturer har ökat. Det kan vara smärtsamt med multikulturen men också lärorikt. Även det man hatar kan man lära sej av.
När människan började skicka upp raketer för att utförska rymden så var en av de mest intressanta sakerna att titta tillbaka och se jorden i rymden. Svenskarna kan på samma sätt se sin egen kultur när de upptäcker invandrarnas.
Allt är lärorikt. Dråp och gruppvåldtäkter lär oss att livet inte alltd är en dans på rosor. Kvinnor utan slöja kan ta lärdom av att om man umgås med arabpack, så är risken överhängande att utsättas för överfall. Vi har mycket att tacka mångkulturen för.
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Istället för att hänvisa till en intetsägande lista föreslår jag att du läser igenom densamma och pekar ut vilka författare och konstnärer från Afrika och Mellanöstern som genom kvaliteten på arbetet har haft en positiv inverkan på svenskt kulturliv.
Självklart finns det neger- och arabförfattare. Det mesta av vad dessa skriver är dock skit, vilket med all önskvärd tydlighet illutreras när man granskar nobelpristagarna, inte många negrer och araber där inte!
Det var lite detta jag försökte få fram. Att enbart dra fram en lista på existerande författare eller musiker kvalar inte riktigt som bidragande. Det finns otroligt många stadsfinansierade skitkonstnärer, författare och musiker som ingen skulle sakna om de försvann. Få är genuint bidragande.