2007-08-01, 03:27
Medlem
PikeWakes avatar
Att folk som har mycket pengar spenderar mycket pengar på sprit och leksaker tycker jag är enormt imponerande. Vilken bedrift!
Citera
2007-08-01, 13:30
Medlem
De Miros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigSauer

Jag har inte mycket att skryta med här i världen men min farsa har iaf slängt utb Usama Bin Laden från krogen, det måste räknas!!!!!

lev väl

Fan att din farsa inte är bulgar.

Det intressanta är väl egentligen vem som har brännt mest på en vanlig pub, dvs bara på Whiskey o Bärs.
typ beställt in 5000 pints Guiness.
Citera
2007-08-01, 18:59
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pointis
på 80-talet hade kronprinsen av Saudiarabien med några bröder och shejker dykt upp i sin privata 747 med följeplan Learjet på Sn-ck, Gotland.

Var landar man då? Det är ju inte direkt många flygplatser i Sverige som kan ta emot 747-or...
Citera
2007-11-02, 21:51
Medlem
[quote=De Miro]Fan att din farsa inte är bulgar.

Hehehe inte Bulgar men farmor var från Österrike och sin ungdom medlem i Hitlermädchen, men det visade när hennes mor började släktforska att en del av släkten var zigenare från ungerska pustan, och så blev det snabbt slut på släktforskningen hahahaha, inte läge att att skryta på 30-40 talet att man härstammar från zigenare. men det tystades iaf ner och farmor kom till Sverige, kopulerade och sen har det rullat på

/SS
Citera
2007-11-02, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Var landar man då? Det är ju inte direkt många flygplatser i Sverige som kan ta emot 747-or...

Bang on target.
Det planet var det största som landat på Maldiverna när jag råkade vara där och slava.
Jävla snål sekreterare måste jag säga. Oduglig son men snygg fru och äldre dotter, den lilla var bara så söt som man önskar sig egen ska bli.
Citera
2007-11-02, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
Stämmer följande text har jag svårt att se vem som ska ha kunnat slå honom;

"Under sex extremt vilda timmar hände följande:

Jisander parkerar sin nyinförskaffade Ferrari utanför en Versacebutik, går in i affären, slänger upp sitt kreditkort och säger att han vill ha allt, precis allting. När hela butiken är tömd och betald för så kommer en hantverkare och skruvar loss inredningen. Ska man ha allt så ska man ha allt. Han stoppar ner de viktigaste i bakluckan på sin Ferrari (resten togs hand om av en flyttfirma) som han kraschar in i en lyktstolpe. Han lämnar den bara där och såg sedan aldrig den helt nya bilen igen. Någon lycklig nisse som hittade den fick istället behålla den. Jisander går nu in i sin svit som kostar 25 000 kronor per natt och pissar innan han chartrar en helikopter för att ta honom till den lyxyacht som han hyr för 3,5 miljoner kronor i veckan. Där tar han på sig damunderkläder och en stjärngossestrut och flyger vidare till en flott restaurang där han ber om att få bada i ett badkar fyllt med champagne för 4000 kronor flaskan. Det badet kostade flera hundra tusen. Sedan tar han med sig en flaska champagne ut, sprutar Jean Claude Van-Damme i ansiktet och bjuder gästerna på 408 flaskor av samma sort för att sedan springa lycklig ner i havet runt tretiden på eftermiddagen iklädd sina damunderkläder och sin stjärngossestrut. Ska det firas så ska det firas. Den mannen vet hur man bränner pengar. Thomas Jisander var namnet. Notan gick på totalt 25 miljoner."

http://trehundra.blogspot.com/2006/0...er-brnner.html

Vilket yacht hyrs ut för det priset per vecka idag eller någon annan vecka (förr i världen)?

Har du en yacht av den storleken behöver du inte hyra ut den, gosse!
En saltad skröna!?
Citera
2007-11-03, 01:00
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrmanStake
Vilket yacht hyrs ut för det priset per vecka idag eller någon annan vecka (förr i världen)?

Har du en yacht av den storleken behöver du inte hyra ut den, gosse!
En saltad skröna!?

Vet inte hur det ligger till med historien i sig, men det finns gott om enorma yachter som hyrs ut med besättning och allt.
Ett par som jag väl inte ska påstå att jag känner direkt, men ändock har pratats vid med nån gång, jobbar(jobbade?) på en sån, lönen var tydligen inget särskilt, men dricksen brukade o andra sidan kompensera enl dem

Har för mej att just den båten kostade strax över 2 miljoner per vecka.
Citera
2007-11-03, 01:08
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Jo, man tycker det. Men personligen så gillade jag Suddens initiativ att ta notan till segerfesten efter OS-guldet.

För övrigt är det bögigt att skapa dyra notor med hjälp av champagne. Jävla blask! Hellre whiskey!

Kan inte instämma mer..Champagne är en redig fjolldryck.
Cristal är för övrigt en riktigt taskig dryck. Jag har tyvärr haft oturen att skåla in en nyöppnad restaurang med pisset...Fy fan....
Citera
2007-11-03, 01:10
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball

Nja i Sverige finns det väl en del flygplatser som kan ta emot 747. Men på Gotland just är de väl väldigt lätträknade...
I själva verket kan många flygplatser ta emot en 747...Det blir trångt men de KAN ta emot..
Citera
2007-11-03, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Vet inte hur det ligger till med historien i sig, men det finns gott om enorma yachter som hyrs ut med besättning och allt.
Ett par som jag väl inte ska påstå att jag känner direkt, men ändock har pratats vid med nån gång, jobbar(jobbade?) på en sån, lönen var tydligen inget särskilt, men dricksen brukade o andra sidan kompensera enl dem

Har för mej att just den båten kostade strax över 2 miljoner per vecka.

Jag kan säga till dig att man tjänade runt 5300 dollars/månaden på en som kostade ca 103 000 dollar/veckan (clean ship). Då stod dollarn i ca 9-10 spänn.
Dricksen var i runda slängar 500-1300 dollar i veckan.
Araben med stora flygplanet gav 500 dollarpengar/skalle (om jag minns rätt) för en vecka utan övernattning. Dom sov iland och hade oss som badbåt.
Hans kusin/bror/barn var bättre men det är en annan historia. Då hade dina vänner åkt hem...hahahaha

Oprah var känd som den snällaste och rikaste, hyrde samma sommar M/Y Leander. Det var väl just då känd bland fotfolk som en av dom största som hyrdes ut.
Citera
2007-11-03, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Bland annat detta:

80 flaskor champagne,
1 sexlitersflaska Cristal för 30 000 pund
1 treliters så kallad jeroboam-flaska för cirka 130 000 kronor.

Inte sjutton drack han 80 flaskor champagne själv, han hade väl en fest/tillställning/bjudning och då finns det nog många som kan komma upp i den summan. Står det hur många som satte i sig det så man kan jämföra lite?
Citera
2007-11-03, 09:56
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Inte sjutton drack han 80 flaskor champagne själv, han hade väl en fest/tillställning/bjudning och då finns det nog många som kan komma upp i den summan. Står det hur många som satte i sig det så man kan jämföra lite?
Jag vet inte mer än det som står i den länkade artikeln. Det har dock funnits mycket dyrare krognotor, vilket bland annat xallo skriver i ett inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in