Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-07-26, 02:33
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Vi har i ett antal olika trådar läst om hur mycket pengar folk gör av med på krogen.
Den här killen har i alla fall satt rekordet i England och bör därmed hävda sig ganska bra i kategorin "världens dyraste krognota"

En affärsman och hans vänner festade till det på en exklusiv krog i London och tros samtidigt ha satt rekord i saftigaste barnotan i England någonsin, 105 805 pund, eller närmare en och en halv miljon kronor.

Jag har aldrig hört talas om någon som har spenderat mer.
Någon annan som kan bidra med förslag?

http://www.e24.se/dynamiskt/dyrkultur/did_16368734.asp
Citera
2007-07-26, 02:41
Medlem
AlitheSeconds avatar
Orkar inte klicka på länken, men berätta gärna hur stor notan var...
Citera
2007-07-26, 02:54
Medlem
detdär e ju fan ingenting mot kändisars notor i USA och oljekungars i Dubai.
Citera
2007-07-26, 02:56
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBlittleuser
detdär e ju fan ingenting mot kändisars notor i USA och oljekungars i Dubai.

Har du varit med på de tillställningarna eller läst om dem så kanske du kan redovisa lite siffror...
Citera
2007-07-26, 02:59
Medlem
Resistances avatar
Det var ingen dålig nota det där. Men jag misstänker att till exempel Puff Daddy ligger i en något högre summa. Har ingen källa på det men jag vill minnas att det är så. Fast det brukar ju vara hela fester som han arrangerar och inte "krognota" i den bemärkelsen i och för sig.
Citera
2007-07-26, 03:07
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Det var ingen dålig nota det där. Men jag misstänker att till exempel Puff Daddy ligger i en något högre summa. Har ingen källa på det men jag vill minnas att det är så. Fast det brukar ju vara hela fester som han arrangerar och inte "krognota" i den bemärkelsen i och för sig.

Jag är helt övertygad om att det finns ett antal fester som har varit dyrare.
Här verkar det dock som att de har satt sig på krogen för att äta och dricka lite och sedan bar det iväg...
Citera
2007-07-26, 03:09
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag är helt övertygad om att det finns ett antal fester som har varit dyrare.
Här verkar det dock som att de har satt sig på krogen för att äta och dricka lite och sedan bar det iväg...
Ja, precis. Det här verkar ju vara ett riktigt krogbesök som slutade dyrt. Undra vad man måste beställa för att komma upp i de där summorna.
Citera
2007-07-26, 03:12
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Ja, precis. Det här verkar ju vara ett riktigt krogbesök som slutade dyrt. Undra vad man måste beställa för att komma upp i de där summorna.

Bland annat detta:

80 flaskor champagne,
1 sexlitersflaska Cristal för 30 000 pund
1 treliters så kallad jeroboam-flaska för cirka 130 000 kronor.
Citera
2007-07-26, 03:19
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Bland annat detta:

80 flaskor champagne,
1 sexlitersflaska Cristal för 30 000 pund
1 treliters så kallad jeroboam-flaska för cirka 130 000 kronor.
Sinnessjukt. Men är man tät så är man.
Citera
2007-07-26, 10:55
Medlem
xallos avatar
Nejdå långt ifrån, jag har personligen sett folk dricka för mer pengar än det där, crystal är en relativt ny klubb så jag antar att det är deras största nota någonsin, förrförra gången jag var i London så var det en kille spm brände 1,4 miljoner på klubben Tramp.
Han började med att beställa 10 st Jeroboam's cristal och en moet Nebuchadnezzar ( en Nebuchadnezzar kostar 189.000 skr på tramp) och cirka en timme senare beställde han ytterliggare 6 Jéroboam's cristal
cristalen i Jéroboam size kostar 75.000skr st

På Nikki beach klubb i ST Tropez för ett antal år sedan beställdes det in 300 flaskor skumpa av en och samma person till det facila priset av ca 4 miljoner kronor osv.
Det finns gott om folk som vet hur man bränner pengar därute så han är ingalunda unik!
Citera
2007-07-26, 10:58
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Nejdå långt ifrån, jag har personligen sett folk dricka för mer pengar än det där, crystal är en relativt ny klubb så jag antar att det är deras största nota någonsin, förrförra gången jag var i London så var det en kille spm brände 1,4 miljoner på klubben Tramp.
Han började med att beställa 10 st Jeroboam's cristal och en moet Nebuchadnezzar ( en Nebuchadnezzar kostar 189.000 skr på tramp) och cirka en timme senare beställde han ytterliggare 6 Jéroboam's cristal
cristalen i Jéroboam size kostar 75.000skr st

På Nikki beach klubb i ST Tropez för ett antal år sedan beställdes det in 300 flaskor skumpa av en och samma person till det facila priset av ca 4 miljoner kronor osv.
Det finns gott om folk som vet hur man bränner pengar därute så han är ingalunda unik!

Jag hade en svag liten aning om att du skulle kunna bidra med uppgifter om detta...
Citera
2007-07-26, 11:03
Medlem
Jag undrar vad maxnotan ligger på för ett såkallat sunkhak där en stor stark kostar 19 kr och klientelet sitter från morgon till kväll varje dag och dricker?
En helkväll där för över 30000 kr känns nästan som en större bedrift än 300 flaskor skumpa i tropez.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in