• 1
  • 2
2007-07-25, 23:00
Medlem
Jimmysws avatar
Hej, nu har jag återigen stött på ett problem
Tyvärr så har jag fått något virus som inte mitt antivirus klarar att tabort
Jag trycker upp Aktivitetshanteraren, klickar på Processer. Där ser jag att Något med namnet System, kommer som i attacker och tynger ner min cpu till runt 100%

Någon som haft samma problem, och löst det? Orkar inte formatera om igen

Tack på förhand! Snabba svar
2007-07-25, 23:10
Medlem
sommarlovs avatar
Det *kan* vara windows update som låser upp din dator.

Slå på datorn och försök att så fort som möjligt trycka knapparna win och pause samtidigt.
Då får du upp Systemegenskaper, välj fliken Automatiska uppdateringar, välj inaktivera, ok.

Kör nu windows uppdate manuellt tills allt är klart, slå på updateringarna igen...
2007-07-25, 23:10
Medlem
WidingDaLeets avatar
Va nyligen en post om hur du rensar bort virus rent allmänt nyligen! sök, lär finnas på första sidan t.o.m
2007-07-25, 23:36
Medlem
Jimmysws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WidingDaLeet
Va nyligen en post om hur du rensar bort virus rent allmänt nyligen! sök, lär finnas på första sidan t.o.m
Jo, kanske det var.. Men detta kanske inte ens är ett virus, då det kan vara en skadad eller liknande fil
2007-07-25, 23:48
Medlem
C - Js avatar
Datorsäkerhet?

Det du menar är säkert systemets vänteprocess, och den ska ta 99-100% när det inte finns något att göra.
2007-07-25, 23:56
Medlem
Dan-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C - J
Det du menar är säkert systemets vänteprocess, och den ska ta 99-100% när det inte finns något att göra.
Eller så menar han just processen som heter System. Du har den förmodligen du också om du använder Windows XP. Om han hade menat vänteprocessen så borde han väl skrivit det?
http://www.processlibrary.com/direct...=Search+Now%21
2007-07-26, 01:11
Medlem
C - Js avatar
När folk i allmänhet frågar om en process tar upp 99-100 % processortid är det för det mesta systemets vänteprocess som avses, och då är problemet icke existerande. Om processen "System" tar upp mycket cpu-tid är det med mycket stor sannolikhet någon drivrutin som strular. Testa att ladda hem process explorer och se vad det är som körs.

Ladda också hem RATTv3 http://www.microsoft.com/whdc/DevTools/tools/RATT.mspx
för att ta reda på vilken drivrutin som förmodligen är boven, leta efter något som gör ovanligt mycket deffered procedure calls (DPC).
2007-07-26, 01:56
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C - J
Datorsäkerhet?

Nej, tråden flyttas.

/Mod
2007-07-26, 13:16
Medlem
TMMs avatar
Då fortsätter jag med att berätta om en lap jag har som fungerar bra, jättelänge normalt sett. Men så har det hänt mig två gånger nu att systemresurserna plötsligt helt oförklarligt får sig en jäääkla knäpp och datorn blir plötsligt nästan omöjlig att använda och det enda som tycks hjälpa är att döda hela XP och installera om det igen. Ja, jag har råkat ut för det två gånger och varken systemåterställning, döda processer eller städning av register och dylikt har fungerat särskilt bra. Problemet tycks således uppstå från ingenstans och jag kan fortfarande inte fatta vad det är (ja, bortsett från att microsofts produkter sällan fungerar mer än årsvis då)...
2007-07-26, 14:26
Medlem
Jimmysws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan-Banan
Eller så menar han just processen som heter System. Du har den förmodligen du också om du använder Windows XP. Om han hade menat vänteprocessen så borde han väl skrivit det?
http://www.processlibrary.com/direct...=Search+Now%21

Mycket riktigt så menar jag System, inte Systemets vänteprocess.. Jag har upptäckt att den bara blir kring 100% då MSN Messenger är igång?
Någon som har en aning om vad MSN har med System att göra?
2007-07-26, 18:27
Medlem
Jimmysws avatar
Över 200 visningar och bara 9 svar?

Någon som vet varför System påverkas av msn? Har provat att installera om msn messenger, utan framsteg...
2007-07-26, 21:58
Medlem
927s avatar
installera programmet process explorer och kolla
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in