2007-07-26, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Om någon har gjort mig något, så gör jag något tillbaks. Det är inte omöjligt att någon i den familjen (troligtvis farsan) gjort något mot de två männen, ironiskt nog kom ju farsan undan, men hans familj dog ju...

Vad han än ( väldigt hypotetiskt) kan tänkas ha gjort gentemot gärningsmännen så är det högst osannolikt att det kan mäta sig med deras vidriga och brutala vedergällning i så fall.

Inte blir väl deras dåd mindre brutalt och vidrigt och helt plötsligt rättfärdigat bara för att det handlar om vedergällning?
Citera
2007-07-26, 02:11
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Vad han än ( väldigt hypotetiskt) kan tänkas ha gjort gentemot gärningsmännen så är det högst osannolikt att det kan mäta sig med deras vidriga och brutala vedergällning i så fall.
Det jag försöker poängtera är helt enkelt att vi som utomstående inte vet någonting om relationen de hade till varandra. Det är lätt att komma och säga "De borde lynchas", "Hoppas dom får dödsstraff" eller något annat när man befinner sig tusentals mil bort och bara har läst en artikel i den lokala tidningen. Det finns alltid (kanske inte, men oftast i alla fall) två sidor i en berättelse.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Inte blir väl deras dåd mindre brutalt och vidrigt och helt plötsligt rättfärdigat bara för att det handlar om vedergällning?
Det är aldrig rätt att blanda in personer som inte har haft med saken att göra (vilket jag är ganska säker på att döttrarna inte hade, om det nu överhuvudtaget har hänt någonting som männen ville ha hämnd för). Så ja, det var vidrigt.
Citera
2007-07-26, 04:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Jag talar om de två galningarna som bröt sig in hos en familj i Connecticut, tog värdesaker, misshandlade fadern och band honom i källaren, våldtog de två döttrarna på 11 och 17 år, tvingade mamman att åka till banken och ta ut pengar, band fast döttrarna i deras sängar och tände eld, skjöt ihjäl mamman och försökte fly men greps av polisen....

Mkt grovt, brutalt och hemskt är det.
läste för inte så längesen om dom två negerpojkarna som tvingade sin mamma suga av sin son.

jag menar
vad fan är det för fel på människor?
Citera
2007-07-26, 07:14
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av respekt
Mkt grovt, brutalt och hemskt är det.
läste för inte så längesen om dom två negerpojkarna som tvingade sin mamma suga av sin son.

jag menar
vad fan är det för fel på människor?

Håller med. Men det stora felet och de största förbrytarna och de som verkligen orsakar sådana händelser är ju de som släpper ut odjuren.
När ska lagstiftare och myndigheter inse att vissa "människor" inte kan vara ute?
Det handlar egentligen inte om straff utan om att vi måste skyddas från monster som bevisligen är så sjuka att de inte kan vara ute.
Alla kriminella som inte tar lärdom efter första straffet har bevisat att de är ohjälpliga och bör låsas in för evigt. Och då menar jag för evigt.
Citera
2007-07-26, 07:26
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Man saknar ord alltså, hur kan man bara göra nåt så fruktansvärt?! Orkar inte läsa om sånt här längre, man blir ju bara deprimerad och tappar hoppet om mänskligheten.

Kalla mig cynisk, men det har jag gjort för längesen.

Tror tyvärr inte att dessa människor blir avrättade. Det blir nog bara fängelse, tyvärr...
Citera
2007-07-26, 07:53
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
...om dessa män inte får det kan jag inte se någon vits med att ha dödsstraff...

Vad skulle ett dödsstraff hjälpa familjen? Dessa trasiga män kommer ruttna bort i ett fängelse i alla fall. Dessutom ett bra mycket värre straff.
Citera
2007-07-26, 07:57
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankie16
Vad skulle ett dödsstraff hjälpa familjen? Dessa trasiga män kommer ruttna bort i ett fängelse i alla fall. Dessutom ett bra mycket värre straff.

Samtidigt kan man ju tycka att de har förbrukat sin rätt att leva. Det borde ju vara en större tröst för fadern i familjen att få bevittna gärningsmännens avrättning och veta att de vidriga satarna aldrig mer får ta ett andetag.

Samtidigt som fängelse nog är ett värre brott för gärningsmännen.
Citera
2007-07-26, 13:23
Medlem
Citat:
Det jag försöker poängtera är helt enkelt att vi som utomstående inte vet någonting om relationen de hade till varandra. Det är lätt att komma och säga "De borde lynchas", "Hoppas dom får dödsstraff" eller något annat när man befinner sig tusentals mil bort och bara har läst en artikel i den lokala tidningen. Det finns alltid (kanske inte, men oftast i alla fall) två sidor i en berättelse.

Det är aldrig rätt att blanda in personer som inte har haft med saken att göra (vilket jag är ganska säker på att döttrarna inte hade, om det nu överhuvudtaget har hänt någonting som männen ville ha hämnd för). Så ja, det var vidrigt.

Men fortfarande så är ju anledningen till varför dom begick dessa avskyvärda handlingar inte relevant för fem öre då det på inget sätt förmildrar det dom gjort.
Citera
2007-07-26, 14:04
Medlem
Sobbes avatar
Citat:
Jag talar om de två galningarna som bröt sig in hos en familj i Connecticut, tog värdesaker, misshandlade fadern och band honom i källaren, våldtog de två döttrarna på 11 och 17 år, tvingade mamman att åka till banken och ta ut pengar, band fast döttrarna i deras sängar och tände eld, skjöt ihjäl mamman och försökte fly men greps av polisen....

http://www.courant.com/news/custom/t...adlines-sports

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...126239,00.html

Mannen lyckades ta sig ut ur det brinnande huset.

Connecticut har i alla fall dödsstraff och om dessa män inte får det kan jag inte se någon vits med att ha dödsstraff...

Idioter
Citera
2007-07-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Samtidigt kan man ju tycka att de har förbrukat sin rätt att leva. Det borde ju vara en större tröst för fadern i familjen att få bevittna gärningsmännens avrättning och veta att de vidriga satarna aldrig mer får ta ett andetag.

Samtidigt som fängelse nog är ett värre brott för gärningsmännen.

Döden ska inte vara nåt straff för dessa människor, det ska vara en befrielse..
Citera
2007-07-26, 14:37
Medlem
MSDVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Håller med. Men det stora felet och de största förbrytarna och de som verkligen orsakar sådana händelser är ju de som släpper ut odjuren.
När ska lagstiftare och myndigheter inse att vissa "människor" inte kan vara ute?
Det handlar egentligen inte om straff utan om att vi måste skyddas från monster som bevisligen är så sjuka att de inte kan vara ute.
Alla kriminella som inte tar lärdom efter första straffet har bevisat att de är ohjälpliga och bör låsas in för evigt. Och då menar jag för evigt.

Väldigt enkelt för en småsint och lite korkad person att tänka som du gör. Om vi glömmer bort problemet så finns det inte där!
Citera
2007-07-26, 14:40
Medlem
Citat:
Ja vad sägs om kanske hemfridsbrott, rån, mordförsök, tre mord och mordbrand?

An eye for an eye.

så, det du säger är att en mamma och hennes två döttrar på 11 och 17 år dödade tre personer i gärningsmännens familj genom att skjuta/bränna dem efter att ha länsat huset/rånat dem och våldtagit två av dem, om det var så så har du kanske en poäng där, annars tror jag att du kanske borde tänka i andra banor nästa gång.

Och ni som skriver att fängelset är värre än döden, hur fan kan ni veta det, vet ni vad som händer efter döden, nej? Trodde inte det, jag vet inte heller men om man ska tro bibelfan så kommer dem till himlen för "jesus förlåter alla våra synder" men om man ska tro, nån annan, så kommer dem brinna i helvetet tills domedagen, man kan ju hoppas på det senare men eftersom vi är osäkra i detta nuet så anser jag också att dem borde sitta i fängelset tills dem dör, inget jävla rättpsykiatiskt skit, life time for real this time. Tur att det inte var Sverige, då hade dem suttit 8-10 år och sen kommit ut och kunnat döda fler människor, yippie fucking yay... Just my two cents.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in