2007-07-25, 21:27
Medlem
hej, jag håller på o fixar en mail åt min mor, men jag har fått problem

Mail, får vi genom vår ISP Telia, jag har lagt till ett e-post konto med rätt inställnigar och som jag har testat.

det gåt bra att att skicka mail men när jag försöker skicka till hennes mail från min hotmail så kommer det inget... nån som vet vad felet kan vara?
Citera
2007-07-26, 10:23
Medlem
N05F3R47Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe_x90

Mail, får vi genom vår ISP Telia, jag har lagt till ett e-post konto med rätt inställnigar och som jag har testat.

det gåt bra att att skicka mail men när jag försöker skicka till hennes mail från min hotmail så kommer det inget... nån som vet vad felet kan vara?

Ska vi tolka det som att mailboxen inte kan ta emot några mail alls? Framgår inte heller vilken version av Outlook du använder. Express? Jag utgår även ifrån att du kör POP3.

Hur som helst. Oavsett vilken version av Outlook du använder så bör du ha en "testa inställningar"-knapp någonstans. Exakt vad den heter eller var den sitter beror på version. Har du testat den? Ger den några felmeddelanden?
Citera
2007-07-26, 10:27
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe_x90

Testa om hon kan skicka till sig själv . . . kolla upp så att inte antivirusprogram /brandvägg har fel inställningar.
Citera
2007-07-26, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N05F3R47U
Ska vi tolka det som att mailboxen inte kan ta emot några mail alls? Framgår inte heller vilken version av Outlook du använder. Express? Jag utgår även ifrån att du kör POP3.

Hur som helst. Oavsett vilken version av Outlook du använder så bör du ha en "testa inställningar"-knapp någonstans. Exakt vad den heter eller var den sitter beror på version. Har du testat den? Ger den några felmeddelanden?
Ja, POP3 är det, och, ja jag har testat inställningarna. Dock så var det nåt knas med det, för fösta gången jag testa så funkade det inte mail in, men jag tog bort o skrev dit alla inställningar igen exakt samma adresser o då funka det :S

Versionen är Office 2003 11.5608.5606. Och det går inte att ta emot sitt eget mail
Citera
2007-07-27, 15:25
Medlem
ingen som vet?
Citera
2007-07-27, 15:36
Medlem
Zajins avatar
Om telia har nån webmail så logga in på den och kolla om mailen finns där. Om inte så kanske det är nått fel på adressen.

Du får inte något svar från mailservern? Den brukar alltid skicka ett svar med info om vad som gick snett.
Citera
2007-07-29, 05:14
Medlem
nepp får inget svar från servern :S
Citera
2007-07-31, 18:38
Medlem
nu har jag provat o logga in på Telias webmail. där kan jag se alla medellanden jag skickat så där verkar det funka.

men varför funkar det inte i outlook?
Citera
2007-08-01, 23:07
Medlem
bump... ingen som vet nåt?
Citera
2007-08-24, 12:37
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Fördröjda mail med Outlook Express

Vet inte om jag kapar tråden men å andra sidan ska man ju inte skapa nya i onödan?

Jag undrar varför mina inkommande mail till Outlook Express kommer med fördröjning.

I går kväll skickade jag ett mail kl 19.25. Jag hade datorn på till efter midnatt, kollade mailen då och då, inget svar.

Idag kommer svaret daterat 19.32 igår. Varför tar det så lång tid?
Citera
2007-08-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch
Vet inte om jag kapar tråden men å andra sidan ska man ju inte skapa nya i onödan?

Jag undrar varför mina inkommande mail till Outlook Express kommer med fördröjning.

I går kväll skickade jag ett mail kl 19.25. Jag hade datorn på till efter midnatt, kollade mailen då och då, inget svar.

Idag kommer svaret daterat 19.32 igår. Varför tar det så lång tid?

Har du satt Outlook till att hämta mailen automatiskt med ett visst intervall eller du testade att manuellt "pop:a" din mail?

Att det kan ta sjukt lång tid att få dina mail kan ju bero på vilken leverantör du har och vilka rutiner/regler dom använder för inkommande e-post
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in