• 1
  • 2
2007-07-25, 17:30
Medlem
WoWbaggers avatar
Mitt rostfria durkslag har börjat uppvisa rostfläckar, finns det någon räddning?
Citera
2007-07-25, 17:34
Medlem
Acidiferouss avatar
Är det ett durkslag med nät?
Citera
2007-07-25, 17:35
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acidiferous
Är det ett durkslag med nät?

Nope.
Citera
2007-07-25, 17:39
Medlem
hesons avatar
Jag gissar att rosten kommer från något annat och har bara fastnat på den rostfria ytan, då borde den gå att polera bort.
Citera
2007-07-25, 17:45
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Jag gissar att rosten kommer från något annat och har bara fastnat på den rostfria ytan, då borde den gå att polera bort.

Polera med nått speciellt? Testade att gno lite med en svamp, lite försvann det nog.
Citera
2007-07-25, 17:52
Medlem
Tjyvass avatar
Jag har varit med om att rostfria saker som t.ex bestick och köksknivar kan få en sorts rostliknande bruna fläckar om dom ligger blött eller om man inte torkar dom ordentligt efter att ha diskat. Oftast får jag gno som fan för att få bort dom, och det ser jävligt snuskigt ut. Så nu ser jag till att alla redskap i köket är torra när jag lägger ned dom i lådorna.
Jag brukar putsa med en grov handduk.
Citera
2007-07-25, 17:55
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Jag har varit med om att rostfria saker som t.ex bestick och köksknivar kan få en sorts rostliknande bruna fläckar om dom ligger blött eller om man inte torkar dom ordentligt efter att ha diskat. Oftast får jag gno som fan för att få bort dom, och det ser jävligt snuskigt ut. Så nu ser jag till att alla redskap i köket är torra när jag lägger ned dom i lådorna.

Min sambo har en tendens att ge fan i att diska efter sig, alltid lika kul att komma hem efter en veckas frånvaro och fanskapet har lämnat en veckas disk åt mig. Tror mitt problem bottnar i det.
Citera
2007-07-25, 18:02
Medlem
Seamus Costellos avatar
Jag putsar det mesta med tandkräm. Funkar bra på silver. Testa på ditt durkslag.
Citera
2007-07-25, 18:07
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Jag putsar det mesta med tandkräm. Funkar bra på silver. Testa på ditt durkslag.

Tackar & bockar, tandkrämen tog det mesta.
Citera
2007-07-25, 18:11
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Min sambo har en tendens att ge fan i att diska efter sig, alltid lika kul att komma hem efter en veckas frånvaro och fanskapet har lämnat en veckas disk åt mig. Tror mitt problem bottnar i det.
Finns bara 3 alternativ då.
1. Köpa Diskmaskin
2. Skita i att diska de 2 dagarna du är hemma (om du är borta varje vecka)
3. Byta lås och sambo.
Citera
2007-07-25, 18:11
Medlem
Wishs avatar
det funkar också bra att putsa bort rost från rostfritt med en vinkork med lite grön såpa på.
Citera
2007-07-25, 18:50
Medlem
dePauls avatar
Om inget annat funkar så gör Autosol Kromglans det. Se bara till att diska ordentligt efteråt eftersom det ett potent medel med en specifik lukt. Kromglansen finns att köpa på de flesta bensinmackar, bilvårdsaffärer och liknande.

~Paul~
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in