2007-07-25, 13:19
Jag vet att man kan använda hostsfilen för att blockera skit som popups, adware och vad det nu må vara. Har kollat runt lite på nätet för att hitta en vettig hostsfil som blockar alla såna kända siter.

Var någonstans rekommenderar ni att jag skall surfa för att hämta en bra hosts-fil för att blocka så mycket skräp som möjligt?
Citera
2007-07-25, 13:23
Medlem
jastors avatar
Tänk på att redirecta allt sånt till typ en webserver som inte svarar med nånting oavsett vad man skickar till den. Annars kommer det börja gå långsammare eftersom den väntar på timeout från en port som inte finns hela tiden.
Citera
2007-07-25, 13:40
Medlem
927s avatar
http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm
Citera
2010-05-27, 17:18
Medlem
Bump.

Jag har följt en guide och använt en serverlista som jag hittade på http://www.hooverwebdesign.com/templ...d-servers.html . Mycket har blockats men långt ifrån allt . Kan ni rekommendera en sida där det finns en mer aktuell serverlista som uppdateras ibland?

Fråga 2: I guiden står det att man ska använda 127.0.0.1. vilket är den egna datorn, och då ska det bli så att datorn ber sig själv om en banner som inte finns där och så är skärmen tom och fin. Men ska man använda någon annan IP för att det ska ta ännu mindre datorkraft eller är detta optimalt.

Tacksam för hjälp, jag gick aldrig datorteket.
Citera
2010-05-27, 17:42
Medlem
hasenfrasens avatar
127.0.0.1 är den dator som svarar snabbast och pekar du på något annat som inte svarar blir din surfning seg som sirap. mvps hosts är ju hyffsat aktuell, senaste uppdateringen är från 2010-05-04
Citera
2010-05-28, 00:00
Medlem
Ja jävlar den listan var ju fräsch. Jag såg 2002 i filnamnet och blev avskrämd.... Tack!

Jag var lite lat och orkade inte följa MVPs guider utan jag ändrade inställningarna för hosts-filen så att det bara var att klippa och klistra in den nya texten, så nu är den läs-och skrivbar så att säga. Är detta bara ett problem om någon person fipplar med min dator eller är det riktigt riskabelt att ha den inställningen...? Som att virus gärna ger sig på dom filerna eller så?
Citera
2010-06-03, 16:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Övriga dator- och IT-diskussioner

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem