2007-12-07, 10:21
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delwing
Denna diskussionen kan bli lång
Varför är de farligt att gå i skogen?

Man kan ju vilse ju..

Nää men jag är ingen friluftsmänniska antingen åker jag bil eller så hoppar jag fallskärm.
Dock använt den när jag gått istan och då funkar den bra.
Citera
2007-12-07, 10:37
Medlem
DoubleWoods avatar
Dessa GPS'er - har de USB-ingång och möjlighet att även spela upp musik och film? Dvs kan jag använda den som ex. minibio/stereo (koppla till bilstereo?) för passagerare när den inte används som just GPS?

Det vore ju suveränt.
Citera
2007-12-07, 13:45
Medlem
En fruktpizzas avatar
...

Citat:
Ursprungligen postat av NiV3Rt
Har lånat farsans några gånger och den funkar klockrent! Kartorna kan vara lite dåligt uppdaterade på vissa platser men det verkar gälla alla märken. Har inte testat att gå med den, men vet att det finns ett fotgängarläge iaf

Perfekt! Ett fotgängarläge!!! Det kan ju inte bli bättre!

Tack för svaret!

Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Har en nuvi 310 och där funkar gå läget perfekt.
Hur den är i naturområden osv vidare vette fan då det är farligt att gå i skogen så jag undviker det.

Skönt att höra att (fot)gängarläget fungerar bra! Jag undrar om man kan lägga in ännu mera detaljerade kartor än dem som redan är förinstallerade från början? Jag tänker på (gröna kartor?) naturkartor med mera...

.
Citera
2007-12-07, 15:16
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Jag fick hem min Garmin nuvi 200, för en timme sedan. Var ute och provkörde den. Efter typ 10 minuter fick jag ett varningsmeddelande om låg batterinivå. Har stoppat in fordonströmkabeln i "cigarettändaren" på bilen och lysdiodern på fordonströmkabeln lyser rött. Ska den lysa rött?
(Fick för mig att den kanske skulle lysa grönt ...)

Ändrat:

Ringde nyss till Garmin support och i början så kan man få ett sånt där meddelande om låg batterinivå. Man ska ladda upp den i början, genom att förslagsvis koppla den till datorn med USB-sladd. Och ja, lysdiodern ska lysa rött.

Banalt.
Citera
2007-12-07, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KLANGBOTTEN
Jag fick hem min Garmin nuvi 200, för en timme sedan. Var ute och provkörde den. Efter typ 10 minuter fick jag ett varningsmeddelande om låg batterinivå. Har stoppat in fordonströmkabeln i "cigarettändaren" på bilen och lysdiodern på fordonströmkabeln lyser rött. Ska den lysa rött?
(Fick för mig att den kanske skulle lysa grönt ...)

Ändrat:

Ringde nyss till Garmin support och i början så kan man få ett sånt där meddelande om låg batterinivå. Man ska ladda upp den i början, genom att förslagsvis koppla den till datorn med USB-sladd. Och ja, lysdiodern ska lysa rött.

Banalt.

Jag tycker det är rätt solklart att det ska lysa rött vid laddning eller inget batteri samt grönt vid klart batteri dock

Sen med alla nya saker så som mobiltelefoner etc. så brukar man väll ladda upp dom till max innan dom används för att få en extra lång batterilängd?
Citera
2007-12-07, 15:39
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Så, nu har jag kopplat den till datorn, så får den ladda där en stund.
Tycker den funkar bra och är lättanvänd. Sexig kvinnoröst som talar om hur man ska åka.
Billig var den också. 999 kr på dustinhome.se. Fick hem den dagen efter jag hade gjort beställningen.
Citera
2007-12-07, 15:42
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Citat:
Jag tycker det är rätt solklart att det ska lysa rött vid laddning eller inget batteri samt grönt vid klart batteri dock

Enligt Garmins support lyser den alltid rött.

Citat:

Sen med alla nya saker så som mobiltelefoner etc. så brukar man väll ladda upp dom till max innan dom används för att få en extra lång batterilängd?

Ja, förvisso. Men, jag tyckte det var ganska konsigt att jag fick ett sånt meddelande när jag faktiskt hade den ansluten till en strömkälla. Men, men, det blir nog bra det här.
Citera
2007-12-08, 19:42
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza

Skönt att höra att (fot)gängarläget fungerar bra! Jag undrar om man kan lägga in ännu mera detaljerade kartor än dem som redan är förinstallerade från början? Jag tänker på (gröna kartor?) naturkartor med mera...

.

Vet inte om man kan det har inte brytt mig om att kolla det men finns det såna kartor så bör det gå.Kolla på garmins sida om dom stöder kartformatet.
Citera
2007-12-08, 19:43
Medlem
rebbans avatar
Citat:

Den lyser alltid rött även när den är fulladdad.
Tar man ur den ur hållaren så lyser dioden grönt.
Citera
2007-12-09, 17:17
Bannlyst
Gps köpråd

Tja, brossan önskade sig en gps i julklapp och jag har tittat runt lite och kommit fram till denna

http://www.expert.se/product/product.aspx?id=209500

någon som har tidigare erfarenhet av den? eller vet någon bättre för samma pris ~1500-1800 kr

Vet inget om gps:er så vad ska man titta efter, läste att TMC ? ska vara rätt praktiskt

Tack på förhand
Citera
2007-12-10, 11:20
Medlem
kr_jonas_ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neogeo
har en GARMIN nuvi 360.
köpt för 2 år sen

nu ska kartor uppdateras .. nån som vet hur de görs ?
jag har koden .. men inget program

Troligtvis har du en gammal kod som följde med när du köpte enheten och är avsedd för den kartversion som redan fanns på din gps, två år gammal...v8? Om du har v7 installerad på din gps och vill installera v8 som i vissa fall följde med i förpackningen, så går inte detta. Du behöver den senaste versionen och en kod som låser upp denna, i vinter/tidig vår (vet inte om den redan finns ute) kommer v10, köp den istället och du kommer få med all info du behöver, spara också den gula lapp där din gamla kod står med för där står bla din reg. kod!
Citera
2007-12-10, 15:36
Medlem
En fruktpizzas avatar
...

Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Vet inte om man kan det har inte brytt mig om att kolla det men finns det såna kartor så bör det gå.Kolla på garmins sida om dom stöder kartformatet.

Jo, det skall gå enligt ryktet. Då får jag nog ta mig vidare till piratbukten och se om det finns några kartor där, känns det som...

Tack för svaret!

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in