2007-07-25, 10:49
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Hmm, måste säga att dessa tofflor är otroligt sköna, de är skönare att glida omkring i trädgården/ute med hunden än mina 1500:- joggingskor. Sen att de ser förjävliga ut är en annan sak. Själv så fokuserar jag mer på funktion/komfort än på hur snygga ett par skor är.

Då kanske du ska köpa ett par mockasiner istället?

Folk har för längesedan slutat att tänka själva, därför köper de Foppatoffeln. När man väl har köpt dem så börjar försvarstalen varför man har köpt dem, om hur jävla bra de egentligen är osv.

Folk verkar ha för mycket pengar. För mycket pengar att handla skit för, det är sorgligt.
Citera
2007-07-25, 10:50
Medlem
CashBlows avatar
Dubbelpost
Citera
2007-07-25, 10:54
Medlem
prettygirls avatar
Det är på gränsen till att jag vill ta livet av mig varje gång såna här tankar som att "bekvämlighet går före stil" gör sig påmind hos folk.
Citera
2007-07-25, 11:01
Medlem
hookis avatar
Jag använder tofflorna på jobb, står i butik. Men skulle aldrig få för mig att ha de som vardagsskor på stan, känner mig dum bara jag ska gå iväg och handla lunch eller nåt.

Måste dock säga att jämfört med att stå i sandaler som jag gjorde förr, så är dessa mycket bättre mot fötterna!

PS! Har svarta, ej någon av dessa hemska pastellfärgerna som finns!
Citera
2007-07-25, 11:06
Medlem
prettygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hooki
Jag använder tofflorna på jobb, står i butik. Men skulle aldrig få för mig att ha de som vardagsskor på stan, känner mig dum bara jag ska gå iväg och handla lunch eller nåt.

Måste dock säga att jämfört med att stå i sandaler som jag gjorde förr, så är dessa mycket bättre mot fötterna!

PS! Har svarta, ej någon av dessa hemska pastellfärgerna som finns!

Sorry dude, det är precis lika illa ändå.
Finns andra sköna skor som inte är fullt så fula.
Citera
2007-07-25, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Då kanske du ska köpa ett par mockasiner istället?

Folk har för längesedan slutat att tänka själva, därför köper de Foppatoffeln. När man väl har köpt dem så börjar försvarstalen varför man har köpt dem, om hur jävla bra de egentligen är osv.

Folk verkar ha för mycket pengar. För mycket pengar att handla skit för, det är sorgligt.

Fick faktiskt dem i present så. Sen att du precis som jag inte anser att de är snygga är en sak, men varför haka upp sig på att folk faktiskt kan tycka att dessa är sköna? Nej, går inte i dessa på stan, då använder jag något så hemskt som joggingskor, det är en hädelse mot den vackra stil som du personifierar?

Sen varför ska folk inte få göra som de vill med sina egna pengar? Ska du vara någon överförmyndare och självutnämnd stilpolis?

Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Sorry dude, det är precis lika illa ändå.
Finns andra sköna skor som inte är fullt så fula.

Nja, har inte sett några liknande sandaler/tofflor som är lika sköna, visst finns det joggingskor med ergonomisk sula som är ännu skönare, men då talar vi om ännu högre prislapp samt otroligt varma för en dag på stranden/ute i trädgården.
Citera
2007-07-25, 11:49
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Fick faktiskt dem i present så. Sen att du precis som jag inte anser att de är snygga är en sak, men varför haka upp sig på att folk faktiskt kan tycka att dessa är sköna? Nej, går inte i dessa på stan, då använder jag något så hemskt som joggingskor, det är en hädelse mot den vackra stil som du personifierar?

Sen varför ska folk inte få göra som de vill med sina egna pengar? Ska du vara någon överförmyndare och självutnämnd stilpolis?

Nu tog du det personligt, det var inte meningen. Vad jag finner fruktansvärt är att det plötsligt dyker upp ett par dyra, grälla tofflor i butikerna som förknippas med Foppa och så vill alla ha dem i extrem masspsykos. Vad jad efterlyste var bara att man tänkte efter i fem sekunder vad det är man egentligen köper och varför.

Den dagen någon med Foppatofflor på fötterna agerar stilpolis, det är dagen för armageddon.
Citera
2007-07-25, 12:06
Medlem
m68s avatar
Nu har jag sett kopior med fyrkantiga hål istället. Ska folk nödvändigtvis ha dom så köp dom riktiga förfan.
Citera
2007-07-25, 12:10
Medlem
Svavar fram i mina mycket fula, men ack sa skona tofflor!
Citera
2007-07-25, 12:11
Medlem
fuckshitups avatar
Köpte mina i thailand och trodde jag skulle vara hyfsat ensam om dom. perfekt att ha på stranden när du åker båt osv. sen känns det som man studsar fram när man går i dom ( jag kallar dom grodskor ). När jag kom hem så såg jag ju att varenda JÄVEL har sådana skor, och dom har dom gärna i dom fulaste jävla färgerna man kan hitta.. Jag har slutat använda dom och använder uteslutande flip flops istället , om vädret tillåter..

Min slutsats ( i din mun ) är alltså att Peter Forsberg kan dra åt helvete!
Citera
2007-07-25, 12:16
Medlem
decadishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ltesh
Foppatoffeln - en stilmarkör i samma klass som magväskan.

ha ha. Magväska och foppatoffel, en vacker kombi.
Citera
2007-07-25, 12:37
Medlem
Apspektakels avatar
Det är kul att skåningar klassas som bönder osv av folk från norr.
Men... jag har fan aldrig sett en endaste jävla människa med foppatofflor i Malmö.
Inte en!!!
Jag har bara sett dom i ETT skyltfönster.

Inte för att det är något jag vill se direkt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in