2024-06-12, 15:11
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Sluta blanda ihop stil och en naturlig del av att vilja klä sig vettigt för sig själv och sin omgivning med rädsla eller osäkerhet. Detta är det vanligaste "skälet" alla som klär sig som sopor anger men i själva verket är det för att de själva ska försöka undertrycka sin osäkerhet och komma undan med att vara slappa, trötta och stillösa tröttmössor. Spelar ingen roll hur mycket pengar på banken du har, man visar ändå respekt mot sig själv och sina medmänniskor.

Men du tror kanske Gianni Agnelli, Steve McQeen, Julio Iglesias mfl är osäkra räddharar och det är därför de klädde sig klanderfritt? Eller att stora delen av överklassen förr och nu bryr sig om modets nycker och därför klär sig propert och respektabelt?

Nej sluta med dina ursäkter.

Skiter fullkomligt i överklassen. Hellre slapp än någon som klär sig dyrt helt utan egen stil.
Citera
2024-06-12, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Skiter fullkomligt i överklassen. Hellre slapp än någon som klär sig dyrt helt utan egen stil.
Egen stil som i foppatofflor, jo jag förstår att du skiter i överklassen och du skiter onekligen i både dig själv och övriga i samhället som tvingas stå ut i din närhet. Men i dagens individualistiska värld är det ju dessvärre få som bryr sig.
Citera
2024-06-12, 15:58
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Egen stil som i foppatofflor, jo jag förstår att du skiter i överklassen och du skiter onekligen i både dig själv och övriga i samhället som tvingas stå ut i din närhet. Men i dagens individualistiska värld är det ju dessvärre få som bryr sig.

Stå ut? Du verkar verkligen inte riktigt klok. Tror du att jag tycker alla är fint klädda? Ska jag tvinga alla byta om som jag inte tycker är bra klädda? Jag skulle verkligen sticka ut i mitt område om jag tog på mig lyxkläder.
Citera
2024-06-12, 18:09
Medlem
bl-gr-ns avatar
Var tvungen att kolla upp vad Foppatofflor var för något... Jag kallar dom plastskor.
Har ett par som jag använder ute i trädgården sommartid.
Har inga problem att gå ner i stan med dom när vädret tillåter.
Alltid kan man reta någon svagsint...
Citera
2024-06-12, 18:49
Medlem
Vad är nytt under solen? Folk gick i träbonnar redan på 70-talet, förmodligen långt tidigare än så. Nu är de i plast och det är väl egentligen vad som ändrats. Moralpolis har de i Teheran som berättar hur folk ska klä sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in