2011-09-14, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Han är ju en framspelare förvisso, men det känns inte som anfallaren som skulle göra en 50 meters löpning för att öppna upp en lucka för en annan spelare, det som Rooney och Hernandez gör mycket med sina löpningar, sen tycker jag även Berbatov oftast gnäller och kritiserar sina medspelare när de missar en passning till han, sänder väl inga positiva signaler direkt.

Det är ju Rooney och Giggs expert på, att gnälla det vill säga och gestikulera. Kan inte se Giggs ta en sån löpning heller, men jag antar att folk hittar sina personer att gnälla på. Sen är han ju inte direkt en 170 cm Hernandez som väger 60 kg, han är ju mycket orörligare till storleken.
Citera
2011-09-14, 15:19
Moderator
zanteras avatar
Jo, och dessvärre med United's nya spelstil för denna säsongen, så har jag svårt att se Berbatov ta en plats...
Känns som att Rooney, Hernandez, Welbeck, Owen och Macheda alla är anfallare som är snabbare, rörligare och passar bättre i spelstilen.
Citera
2011-09-14, 15:27
Bannlyst
Citat:
Jo, och dessvärre med United's nya spelstil för denna säsongen, så har jag svårt att se Berbatov ta en plats...
Känns som att Rooney, Hernandez, Welbeck, Owen och Macheda alla är anfallare som är snabbare, rörligare och passar bättre i spelstilen.

Håller jag med om.
Citera
2011-09-14, 18:11
Medlem
snillet_1s avatar
Att vilja spela Macheda före Berbatov, ni måste skämta?
Citera
2011-09-14, 18:38
Moderator
zanteras avatar
Tycker Macheda gjort det bra och oftast gjort mål när han har fått spela, tycker han borde gå före Welbeck.
Citera
2011-09-14, 18:48
Medlem
Citat:
Tycker Macheda gjort det bra och oftast gjort mål när han har fått spela, tycker han borde gå före Welbeck.
Du kan inte ha sett den Macheda som visade sig i Serie A i våras. Helt genomusel spelare som inte lyckades med någonting på ett halvår. Antingen hamnade han i en väääldigt lång (och djup) svacka eller så är det skillnad på försvaren i England och Italien, för han var verkligen kass.
Citera
2011-09-14, 18:48
Medlem
doedskarpens avatar
Citat:
Macheda platsade inte ens i ett Sampdoria som åkte ur Serie A.
Citera
2011-09-14, 18:59
Medlem
TresMonoss avatar
Mest överskattade: David Beckham
Mest underskattade: F.Totti
Citera
2011-09-14, 19:12
Moderator
zanteras avatar
Följer inte Serie A, syftade helt enkelt på vad han visat i Man U-tröjan. :P
Citera
2011-09-14, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Du kan inte ha sett den Macheda som visade sig i Serie A i våras. Helt genomusel spelare som inte lyckades med någonting på ett halvår. Antingen hamnade han i en väääldigt lång (och djup) svacka eller så är det skillnad på försvaren i England och Italien, för han var verkligen kass.

Av ren nyfikenhet, vem var bra i det Sampdoria som uppenbart var ett sjunkande skepp? Macheda har varit bra när han väl fått spela i United och har ganska ofta gjort mål, verkar ha näsa för det. Ferguson tror mycket på honom, men han borde inte gå före Welbeck. Han är född 91, inte många italienare eller spelare överhuvudtaget som varit mer i hetluften än han varit. Avgjorde i princip ligan åt United 08/09.
Citera
2011-09-14, 19:38
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TresMonos
Mest överskattade: David Beckham
Mest underskattade: F.Totti
Jag skulle nästan vilja säga att det ska vara tvärtom. Säger inte att Totti är dålig eller så, men den Gudsbild som han målas upp att föreställa av Romafansen, känns ganska överdriven. Utanför Rom är han väl ungefär så erkänd som han borde.

Vad gäller Becks har jag alltid tyckt han underskattats för sitt fotbollskunnande. Var otrolig viktig i Reals ligaseger och ofta bästa spelaren på plan. Förutom ett obefintligt huvudspel, en väldigt komplett fotbollsspelare som borde vara mer känd för sina prestationer på plan, än för sitt utseende eller Spice Girl-fru.
Citera
2011-09-14, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Jag skulle nästan vilja säga att det ska vara tvärtom. Säger inte att Totti är dålig eller så, men den Gudsbild som han målas upp att föreställa av Romafansen, känns ganska överdriven. Utanför Rom är han väl ungefär så erkänd som han borde.

Vad gäller Becks har jag alltid tyckt han underskattats för sitt fotbollskunnande. Var otrolig viktig i Reals ligaseger och ofta bästa spelaren på plan. Förutom ett obefintligt huvudspel, en väldigt komplett fotbollsspelare som borde vara mer känd för sina prestationer på plan, än för sitt utseende eller Spice Girl-fru.

Hade en imponerande attityd också. Hade vunnit allt, sett allt, gjort allt, fått allt, men kunde ändå motivera sig till att bli tungan på vågen i Reals ligavinst när han indirekt (oväntat från den osympatiska klubben) blev tillsagd att han inte skulle få spela mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in