2008-08-25, 14:24
  #73
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Är det sant? Kära nån, vem kan påstå nåt sånt urbota korkad?
Hyfsad är han, kanske topp 10 bland anfallarna i världen, men att han skulle vara den bästa låter ju fullständigt absurt.

I dagsläget springer han runt som en vilsen hund och har mindre bollinehav än målvakten, skulle inte förvåna mig om han var långsammare än målvakten med.
Citera
2008-08-25, 14:27
  #74
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Är det sant? Kära nån, vem kan påstå nåt sånt urbota korkad?
Hyfsad är han, kanske topp 10 bland anfallarna i världen, men att han skulle vara den bästa låter ju fullständigt absurt.

Det är det jag menar, men när han kom till Utd var han tydligen det. Håller med dig om de flesta du nämner även om jag inte tycker att Iniesta är fullt så bra som du säger.
Citera
2008-08-25, 14:45
  #75
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Är det sant? Kära nån, vem kan påstå nåt sånt urbota korkad?
Hyfsad är han, kanske topp 10 bland anfallarna i världen, men att han skulle vara den bästa låter ju fullständigt absurt.

Är väl knappast nån som sagt att Rooney är världens bästa. Dock har du rätt i att han är topp10, löjligt spelsinne på den killen som är 22 år. Dominerade i hela EM när han var 18, vågar inte ens tänka på hur bra han hade kunnat vara nu om han inte hade brutit foten tre ggr + diverse andra skador som alltid sätter stopp för hans utveckling och att han ofta spelat ur position.


Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Det är det jag menar, men när han kom till Utd var han tydligen det. Håller med dig om de flesta du nämner även om jag inte tycker att Iniesta är fullt så bra som du säger.

Klart när han dominera så mycket i EM när han var 18 år, man var ju ganska säker på att den snubben skulle bli världens bästa anfallare, men det är han ju inte nu. Men topp10 är han.

När han kom trodde ju garanterat många att han SKULLE BLI världens bästa anfallare, eftersom också SAF har en tendens att få spelare att prestera. Men frågar du nu en Unitedsupporter så säger han ju inte att Rooney är världens bästa.
__________________
Senast redigerad av bLyGE_kEntA 2008-08-25 kl. 14:50.
Citera
2008-08-25, 15:10
  #76
Medlem
Ap-ungens avatar
Överskattad: Hela Arsenal. Ett lag utan insikt som inte förstår att det går inte att bygga ett A-lag med juniorer.

Underskattad: Muntari i Inter. Grym. Iniesta.
Citera
2008-08-25, 15:16
  #77
Bannlyst
Nu klagar säkert alla på att jag är partisk, möjligt att jag är det men.

Underskattade:

Michael Carrick, får aldrig någon uppmärksamhet, en av de viktigaste spelarna i världens bästa klubblag. En av ligans bästa passningsspelare tillsammans med Scholes, men har lugnet som man sällan skådat. Han är bra defensivt på täcka ytor och även bra offensivt. Har ett bra skott och han vet alltid var han har medspelarna samt motståndarna. Underskattad bara för att alla kör med mentaliteten "överskattad engelsman, överhypad och suger"

Wes Brown, hade inte spelat mittback på hela säsongen, kommer in och lirar mittback mot Barca och totaldominerar, behöver egentligen inte säga mer men gör det ändå. Han må vara Uniteds svagaste kort och ingen Daniel Alves, men han är grym defensivt och en otrolig tacklare med helt okej speed. Folk säger att han inte kan slå ett inlägg trots att hans inlägg och skott är långt bättre än hans kompis på andra kanten, Evra. Man får inte heller glömma att han var Uniteds andra bästa assistplockare i CL efter Rooney. Slog bland annat inlägget som ledde till 1-0 mot Chelsea i finalen. Det är ingen skräll att Uniteds defensiv var Europas bästa ifjol.

Rio Ferdinand, lite samma här. Får ingen uppmärksamhet pga andra lirare som Ronaldo etc. Världens bästa mittback, kan jag säga med handen på hjärtat. Uniteds lätt viktigaste spelare, är inte Ferdinand med så är det kaos i försvaret. Folk brukar kalla honom överskattad, jag bara skrattar. Han har allt, snabbheten, spelsinnes, positionsspelet, tekniken, huvudspelet, brytningarna. En komplett mittback och är bättre än sin kollega Vidic, som alla utom Unitedsupportrarna tycker är bättre. Nej, Vidic är inte bättre än Ferdinand, ingen är bättre än honom.

Iniesta, världens vitaste spanjor. Men sjukt underskattad, Barcas bästa spelare förra säsongen fast ingen tänker på det. Bättre offensivt än Xavi och yngre än honom. Underbara passningar och en fin speed med bra spelförståelse.

Michael Essien, kraftpaketet som ALDRIG får uppmärksamheten. Råstark, grym teknik, grymma skott, spelsinne, snabbhet, bra på alla positioner. Killen har allt. Lätt Chelseas bästa mittfältare, vi är alla glada att han fick lira högerback nästan hela förra säsongen. God bless Avram Grant.

Överskattade:

John Terry, "tEh bIG maN", folk tenderar att överskatta denna sega, tekniklösa fjolla till försvarare. Har en tendens att vara otrogen med småflickor i sin Bentley och att spela in lite porrfilmer, trots det kapten i det Engelska landslaget. Håller helt okej i England, men hamnar han i 1vs1 situation så är det kört för Terry. Killen blev dribblad upp på läktaren igår av Heskey, jajemän, HESKEY! Och tog ett gult kort när han inte hängde med. Han är bra i positionsspelet och bra på nicka. Det är alltid härligt att se när den överskattade killen som alltid hysas upp som "världens bästa mittback" blir bortgjord och gråter ut när han halkar och skjuter.

Puyol, ännu en mittback, precis som Terry, som lever på ryktet "stenhård mittback som aldrig ger sig och kämpar jättemycket!!" Puyol är helt lost på planen ibland, skulle han spela i Valencia istället för Barca så skulle alla se hur dålig han är. Chansbrytarn nummer 1, går ofta bort sig (räknade till tre gånger bara i EM-finalen, men ingen märker sånt när Barca och Spanien har så jäkla mycket boll)

Zlatan, ruskigt överskattad av alla svenskar. En briljant fotbollsspelare som gör hälften av sina mål på straffar. Tillhör toppen av anfallare, men är inte den bästa, som många vill påstå (speciellt svenskar), enligt Martin O'neill så är Zlatan världens mest överskattade fotbollsspelare
Citera
2008-08-25, 15:21
  #78
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Underskattade:

Iniesta, världens vitaste spanjor. Men sjukt underskattad, Barcas bästa spelare förra säsongen fast ingen tänker på det. Bättre offensivt än Xavi och yngre än honom. Underbara passningar och en fin speed med bra spelförståelse.


haha, helt underbart

annars så håller jag med dig på alla punkter.
Citera
2008-08-25, 15:25
  #79
Medlem
lanafishs avatar
Nu ljuger du kenta, Milan är världens bästa klubblag, Manchester får vänta tills i vinter.
Citera
2008-08-25, 15:33
  #80
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA

TEXT


Carrick och Brown är underskattade, ingen tvekan om det. Brown ses väl som den svagaste länken i Manchester Uniteds backlinje. Dock så får man inte glömma att Man Utd hade ett löjligt vattentätt försvar förra året, det uppnår man inte såvida inte alla fyra backar presterar.

Att Ferdinand är underskattad kan jag dock inte hålla med dig om. Att han kostade Man Utd 400 miljoner talar väl för sig själv. Sen kan jag dock hålla med dig om att han får oförtjänt lite uppmärksamhet (Då Ronaldo och alla överstegsbögar stjäl uppmärksamheten). Men finns det egentligen några backar som får den cred de förtjänar?
Citera
2008-08-25, 15:42
  #81
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Carrick och Brown är underskattade, ingen tvekan om det. Brown ses väl som den svagaste länken i Manchester Uniteds backlinje. Dock så får man inte glömma att Man Utd hade ett löjligt vattentätt försvar förra året, det uppnår man inte såvida inte alla fyra backar presterar.

Att Ferdinand är underskattad kan jag dock inte hålla med dig om. Att han kostade Man Utd 400 miljoner talar väl för sig själv. Sen kan jag dock hålla med dig om att han får oförtjänt lite uppmärksamhet (Då Ronaldo och alla överstegsbögar stjäl uppmärksamheten). Men finns det egentligen några backar som får den cred de förtjänar?

Finns mittbackar som får uppmärksamhet, som Puyol och Terry. Ferdinand är så jätt bättre än dem. Därav är han underskattad, dock är han ju inte underskattad av Unitedfansen, men hur många i Italien skulle hålla med om att Ferdinand är världens bästa mittback?
Citera
2008-08-25, 15:47
  #82
Medlem
Överskattad:

Rooney! En upphypad version av Dirk Kuyt, gör oftast ingenting av värde. Springer och springer utan att röra bollen, det går bevisligen hem ute på öarna, det viktiga är ju att kämpa.

Underskattad:

Yaya Toure!

Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
enligt Martin O'neill så är Zlatan världens mest överskattade fotbollsspelare
Martin O'Neil väger rätt lätt om man jämför med andra tränare som har hyllat honom. Vad har gubben gjort? Vunnit inhemska titlar med Celtic? Glenn Hysén hade lyckats lika bra.
Citera
2008-08-25, 15:55
  #83
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Överskattad:

Rooney! En upphypad version av Dirk Kuyt, gör oftast ingenting av värde. Springer och springer utan att röra bollen, det går bevisligen hem ute på öarna, det viktiga är ju att kämpa.

Underskattad:

Yaya Toure!


Martin O'Neil väger rätt lätt om man jämför med andra tränare som har hyllat honom. Vad har gubben gjort? Vunnit inhemska titlar med Celtic? Glenn Hysén hade lyckats lika bra.

Mja, och tagit ett mediokert lag utan större spelarköp till UEFA-cupen.
Att du säger att Rooney är en upphypad version av Kuyt säger väl egentligen mer om din intelligens än om Rooney som spelare.
Citera
2008-08-26, 09:50
  #84
Medlem
someuses avatar
Petter Hansson

Så oerhört svennekass att jag blir rädd och hamnar i fosterställning så fort han befinner sig där saker händer.

För övrigt så anser jag att Messi är underskattad... Låter förstås helt konstigt men så bra är han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in