2010-12-18, 08:12
Medlem
hgfdsas avatar
En spelare som är helt orrörlig, dålig kondition, motsatsen till kvick, långsam, divig... Jag tänker på en fet neger med blöja vid namn Clarence Seedorf.

Det största skämtet jag har sätt och det värsta av allt är när kommentatorn säger "Fan vad bra han där Seedorf är, sicket lugn han har när han för bollen". Killen platsar på sin höjd i ett allsvenskt lag som hyfsad spelfördelare men inte mer än det!
Citera
2010-12-18, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Forlan och Pedro tycker jag får det beröm de förtjänar. Nilmar har jag ganska dålig koll på, men han har ju fått gott om beröm i år. Han har ju inte spelat i Europa så länge, så inte så konstigt om det är ganska få som fått upp ögonen för honom än.
Spela inte han i Lyon också för några år sedan? Men jag tycker han är väldigt underskattad, när vi ändå är inne på Villareal så måste man tillägga Santi Cazorla och Giuseppe Rossi som underskattade spelare. Fy satan vad bra dom är. Diego Lopez är också bättre än vad många tror, imo bättre än Valdes och Pepe.
Citera
2011-01-07, 23:36
Medlem
Underskattade:
Claudio Marchisio i Juventus. Vass teknik, bra passningsspel, en jävla killerinstinkt och ett stort hjärta för sin klubb. Oerhört underskattad. En spelare som vanligtvis jobbar i det tysta.

Simone Pepe likaså. En ytter som skulle platsa i många större lag ute i Europa men får vanligtvis nöja sig som lån på bänken i Juventus. Gjorde bra ifrån sig i ett VM där Italien var värdelösa bortsett från sina sista 20 minuter i turneringen. Ingen noterade Pepe under VM?

Per Karlsson AIK, en mittback som gör allting rätt men jobbar i det tysta. Vanligtvis en annan mittback som överglänser med spelskicklighet och hyllas. Backman/Atta/Hooiveld exempelvis. Nu 24-25 år gammal och ännu inte hyllats som den han borde.

Giovinco Parma, varje match är en show och han trotsar sin storlek och går in i varenda närkamp till 100%. Briljant och frågan är varför han inte fått chansen i Juventus? Inte nog med att han hade lekstuga i U-21VM. Hör hemma i ett topplag i världen men får endast bli utlånad från Juventus hela tiden. En klar favoritspelare!

Överskattade:
Asamoha Gyan. Ett "lyckat" VM och han är gudaförklarad. Direkt till premier league där han nu är en medelmåtta i mina ögon.

Kim Källström: Sensationellt bra i Allsvenskan i ett lag fyllt av inköpta "superspelare". En tid i Lyon där han ena dagen sitter på läktarn, andra på bänken, tredje på planen med på fel position och fjärde får han en startplats på mittfältet och blir direkt tokhyllad(iaf i Sverige). Han springer men gör det väldigt onödigt och det är sällan han lyckas med en passning. Varför det ens finns folk som vill se honom före Anders Taco Svensson eller Wernbloom i landslaget är sjukt.

Ramsus Elm: Gjorde väl bra ifrån sig i Allsvenskan, stod för en del bra insatser i U-21 men endast lyckats med att ordna straff för motståndarlaget i A-landslaget. Folk tror att han ska vara Sveriges svar på Xavi...

Behrang Safari: Vågar enbart följa med mot lag som Moldavien när allt rullar på. I större matcher vågar han inte ens hålla bollen och när han väl gör någonting rätt så skickar han bollen åt helvete. Han varken kämpar eller lyckas i försvarsspelet. Oscar Wendt alla dagar i veckan!

Isaksson: Vad gör han på planen? Inget som helst bollsinne och håller division 5-klass på fötterna. En gång i tiden kung i luftrummet och nu börjar hans enda styrka rinna iväg.

Pedro Barcelona: Han må vara en riktigt bra fotbollsspelare, men bättre än så är han knappast. Känns mer som en spelare för ett mittenlag i Spanien eller Italien.
Citera
2011-01-08, 16:13
Medlem
abcdefghijklmnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonkamel
Underskattade:
Claudio Marchisio i Juventus. Vass teknik, bra passningsspel, en jävla killerinstinkt och ett stort hjärta för sin klubb. Oerhört underskattad. En spelare som vanligtvis jobbar i det tysta.

Simone Pepe likaså. En ytter som skulle platsa i många större lag ute i Europa men får vanligtvis nöja sig som lån på bänken i Juventus. Gjorde bra ifrån sig i ett VM där Italien var värdelösa bortsett från sina sista 20 minuter i turneringen. Ingen noterade Pepe under VM?

Per Karlsson AIK, en mittback som gör allting rätt men jobbar i det tysta. Vanligtvis en annan mittback som överglänser med spelskicklighet och hyllas. Backman/Atta/Hooiveld exempelvis. Nu 24-25 år gammal och ännu inte hyllats som den han borde.

Giovinco Parma, varje match är en show och han trotsar sin storlek och går in i varenda närkamp till 100%. Briljant och frågan är varför han inte fått chansen i Juventus? Inte nog med att han hade lekstuga i U-21VM. Hör hemma i ett topplag i världen men får endast bli utlånad från Juventus hela tiden. En klar favoritspelare!

Överskattade:
Asamoha Gyan. Ett "lyckat" VM och han är gudaförklarad. Direkt till premier league där han nu är en medelmåtta i mina ögon.

Kim Källström: Sensationellt bra i Allsvenskan i ett lag fyllt av inköpta "superspelare". En tid i Lyon där han ena dagen sitter på läktarn, andra på bänken, tredje på planen med på fel position och fjärde får han en startplats på mittfältet och blir direkt tokhyllad(iaf i Sverige). Han springer men gör det väldigt onödigt och det är sällan han lyckas med en passning. Varför det ens finns folk som vill se honom före Anders Taco Svensson eller Wernbloom i landslaget är sjukt.

Ramsus Elm: Gjorde väl bra ifrån sig i Allsvenskan, stod för en del bra insatser i U-21 men endast lyckats med att ordna straff för motståndarlaget i A-landslaget. Folk tror att han ska vara Sveriges svar på Xavi...

Behrang Safari: Vågar enbart följa med mot lag som Moldavien när allt rullar på. I större matcher vågar han inte ens hålla bollen och när han väl gör någonting rätt så skickar han bollen åt helvete. Han varken kämpar eller lyckas i försvarsspelet. Oscar Wendt alla dagar i veckan!

Isaksson: Vad gör han på planen? Inget som helst bollsinne och håller division 5-klass på fötterna. En gång i tiden kung i luftrummet och nu börjar hans enda styrka rinna iväg.

Pedro Barcelona: Han må vara en riktigt bra fotbollsspelare, men bättre än så är han knappast. Känns mer som en spelare för ett mittenlag i Spanien eller Italien.

Du verkar va en bitter gnagare, nämner Per Karlsson som underskattad och Källström/Isaksson som gravt överskattade... Isaksson har aldrig varit bra med bollen men i övrigt en ruggigt bra keeper, fråga bara holländarna. Din analys på Safari köper jag dock rakt av.

Charlie Adam i Blackpool är jag jävligt svag för, får inte mycket uppmärksamhet just därför att han kör i Blackpool. Han hade gått in i exempelvis Arsenals elva tycker jag. Kraftfull, teknisk, duktig passningsspelare som dessutom jobbar jävligt hårt.

EDIT: Kom på en till; Schweinsteiger. Världens bästa innermittfältare, fullständigt komplett.
Senast redigerad av abcdefghijklmno 2011-01-08 kl. 16:15.
Citera
2011-01-08, 17:22
Medlem
abcdefghijklmnos avatar
Glömde också nämna Mats Hummels. I mitt tycke BLs bästa mittback. Mycket underskattad.
Citera
2011-01-08, 21:54
Medlem
Wuunderbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonkamel
Underskattade:

Njae hur tänker du här egentligen? Visst han har ej levererat under flera säsonger eftersom han är ny men han har spelat bra i både barca och i landslaget under flera viktiga matcher.
Citera
2011-01-08, 21:58
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Vet inte om jag redan nämnt detta men Carles Puyol, rensa och vara ful är det han lever på.
Citera
2011-01-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcdefghijklmno
Glömde också nämna Mats Hummels. I mitt tycke BLs bästa mittback. Mycket underskattad.
Så sant som det är sagt.
Citera
2011-01-09, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Vet inte om jag redan nämnt detta men Carles Puyol, rensa och vara ful är det han lever på.

Ja han är verkligen jättedålig han har bara varit en nyckelspelare under 2 cl guld och vm + em guld.
Senast redigerad av cdrw 2011-01-09 kl. 01:53.
Citera
2011-01-09, 01:57
Medlem
Sorry om detta redan kommit upp, men Ibra är den mest underskattade fotbollsguden hittills. Han saknar motstycke i historien, och det löjliga är att alla kommer att vara överens om det när han lagt av. Är det någon som är intresserad av Milan-matcher när han inte är med, som sist?
Nä.....tänkte väl det.............
Citera
2011-01-09, 02:14
Medlem
toooobbees avatar
Tycker faktiskt att Liverpools målvakt Reina är underskattad, han har vunnit Golden Glows 3 säsonger av de 5 han spelat i Premier League om jag inte minns fel, och förra säsongen då höll han nollan lika många gånger som vinnaren Petr Chech , som dock fick priset för han hade spelat färre matcher.
Dessutom var han rekordsnabb med att hålla nollan i 100 matcher för liverpool.
Senast redigerad av toooobbee 2011-01-09 kl. 02:57.
Citera
2011-01-09, 02:38
Medlem
uMBERs avatar
Gibbs (arsenal) är underskattad.
Alex song(arsenal) är underskattad.
Robinho (milan) är överskattad.
Benzema (real madrid) underskattad.
L.fabiano(sevilla) är underskattad.
david villa (barcelona) är överskattad.

bara lite snabbt tänkt
Citera