Citat:
Ursprungligen postat av Vonkamel
Underskattade:
Claudio Marchisio i Juventus. Vass teknik, bra passningsspel, en jävla killerinstinkt och ett stort hjärta för sin klubb. Oerhört underskattad. En spelare som vanligtvis jobbar i det tysta.
Simone Pepe likaså. En ytter som skulle platsa i många större lag ute i Europa men får vanligtvis nöja sig som lån på bänken i Juventus. Gjorde bra ifrån sig i ett VM där Italien var värdelösa bortsett från sina sista 20 minuter i turneringen. Ingen noterade Pepe under VM?
Per Karlsson AIK, en mittback som gör allting rätt men jobbar i det tysta. Vanligtvis en annan mittback som överglänser med spelskicklighet och hyllas. Backman/Atta/Hooiveld exempelvis. Nu 24-25 år gammal och ännu inte hyllats som den han borde.
Giovinco Parma, varje match är en show och han trotsar sin storlek och går in i varenda närkamp till 100%. Briljant och frågan är varför han inte fått chansen i Juventus? Inte nog med att han hade lekstuga i U-21VM. Hör hemma i ett topplag i världen men får endast bli utlånad från Juventus hela tiden. En klar favoritspelare!
Överskattade:
Asamoha Gyan. Ett "lyckat" VM och han är gudaförklarad. Direkt till premier league där han nu är en medelmåtta i mina ögon.
Kim Källström: Sensationellt bra i Allsvenskan i ett lag fyllt av inköpta "superspelare". En tid i Lyon där han ena dagen sitter på läktarn, andra på bänken, tredje på planen med på fel position och fjärde får han en startplats på mittfältet och blir direkt tokhyllad(iaf i Sverige). Han springer men gör det väldigt onödigt och det är sällan han lyckas med en passning. Varför det ens finns folk som vill se honom före Anders Taco Svensson eller Wernbloom i landslaget är sjukt.
Ramsus Elm: Gjorde väl bra ifrån sig i Allsvenskan, stod för en del bra insatser i U-21 men endast lyckats med att ordna straff för motståndarlaget i A-landslaget. Folk tror att han ska vara Sveriges svar på Xavi...
Behrang Safari: Vågar enbart följa med mot lag som Moldavien när allt rullar på. I större matcher vågar han inte ens hålla bollen och när han väl gör någonting rätt så skickar han bollen åt helvete. Han varken kämpar eller lyckas i försvarsspelet. Oscar Wendt alla dagar i veckan!
Isaksson: Vad gör han på planen? Inget som helst bollsinne och håller division 5-klass på fötterna. En gång i tiden kung i luftrummet och nu börjar hans enda styrka rinna iväg.
Pedro Barcelona: Han må vara en riktigt bra fotbollsspelare, men bättre än så är han knappast. Känns mer som en spelare för ett mittenlag i Spanien eller Italien.
Du verkar va en bitter gnagare, nämner Per Karlsson som underskattad och Källström/Isaksson som gravt överskattade... Isaksson har aldrig varit bra med bollen men i övrigt en ruggigt bra keeper, fråga bara holländarna. Din analys på Safari köper jag dock rakt av.
Charlie Adam i Blackpool är jag jävligt svag för, får inte mycket uppmärksamhet just därför att han kör i Blackpool. Han hade gått in i exempelvis Arsenals elva tycker jag. Kraftfull, teknisk, duktig passningsspelare som dessutom jobbar jävligt hårt.
EDIT: Kom på en till; Schweinsteiger. Världens bästa innermittfältare, fullständigt komplett.