Citat:
Ursprungligen postat av TheBunk
När jag tittat igenom listor på nätet vill jag ha ner Figo ytterligare något, men tycker du har lite sans där iaf. Blir ju så svårt att jämföra spelare där man har hela facit med spelare idag som kanske har halva sin karriär kvar också. Men Figo ska i mitt tycke hursomhelst ligga efter spelare som Biaggio, Bergkamp, Romario, Maldini, Xavi, Baresi, Lineker, Ronaldinho för att nämna några.
Zidane håller jag efter Maradona, Pelé, Ronaldo (BRA) bl.a. Väldigt svårbedömt detta men sätter in honom någonstans i massan av Van Basten, Matthaus, Platini, Müller, Cruyff och Messi (som kommer va långt förbi när vi summerar hans karriär). Zidane kanske skulle landa på plats 7-10 i min bok, inte plats 1-3.
Det är alltid svårt att jämföra spelare i olika tidsepoker sen Ronaldinho? Messi? Första hade några bra år och nu är han ganska långt ifrån sina glansdagar, utanför landslaget när han egentligen ska ha sin prime.
Messi har en del att bevisa fortfarande även om han bevisat sjukt mycket trots sin ringa ålder, som du själv skrev svårt att jämföra med spelare som Ronnie som har minst 2-3år kvar om han vill eller Messi med 6-7år kvar om kropparna håller.
I modern tid är det få som kan sätta emot Zidane förutom Ronaldo, Bergkamp i all ära (jag är Arsenal sympatisör och älskar karln) faller på målsnöret mot dom 2 i brist på internationella framgångar.
Därför Zlatan kan spela hem titlar efter titlar men det blir inget EM/VM guld (vem vet

) och kommer alltså inte vara så attraktiv för några topplaceringar.
Ang Forlan så ska man inte dra allt för stora växlar av VM, jag har följt La-Liga ganska bra som senaste åren och han var grym redan i Villareal och nu har han hjälpt Alt.Madrid till Europa Cupen titeln.
Forlan är i sin prime och hör hemma i ett lite större lag där man kan bygga kring honom, får se vad som händer efter VM men något nytt PL äventyr blir det inte.