2010-07-07, 00:28
Medlem
atmds avatar
Världens mest underskattade spelare är i min mening Diego Forlan. Inte för att folk i allmänhet inte uppmärksamme denne blonda hjälte alls, eller så, utan bara för att de gör det för lite. Forlan är allt en anfallare ska vara, och är en så fruktansvärt, vansinnigt bra fotbollsspelare att jag aldrig kommer kunna jämföra honom med någon annan.
Den största anledningen till att Diego är världens främste är att han preterar på topp i alla situtationer, oavsett press på honom, press på laget, underläge eller ledning. Jämför detta med resten av världsstjärnorna vi har idag, och ni finner ingen av dess like. Messi underpresterar när det gäller som mest (VM), Ronaldo ska vi inte ens tala om, Xavi stiger inte fram när det gäller och Rooney är mest bara pinsam när han är utanför öarna.
Citera
2010-07-07, 00:40
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atmd
Världens mest underskattade spelare är i min mening Diego Forlan. Inte för att folk i allmänhet inte uppmärksamme denne blonda hjälte alls, eller så, utan bara för att de gör det för lite. Forlan är allt en anfallare ska vara, och är en så fruktansvärt, vansinnigt bra fotbollsspelare att jag aldrig kommer kunna jämföra honom med någon annan.
Den största anledningen till att Diego är världens främste är att han preterar på topp i alla situtationer, oavsett press på honom, press på laget, underläge eller ledning. Jämför detta med resten av världsstjärnorna vi har idag, och ni finner ingen av dess like. Messi underpresterar när det gäller som mest (VM), Ronaldo ska vi inte ens tala om, Xavi stiger inte fram när det gäller och Rooney är mest bara pinsam när han är utanför öarna.

Tjaa du, i vilken ände skall man börja med att ta tag i detta inlägg? Du verkar basera dina åsikter väldigt mycket på de senaste veckornas händelser. Missförstå mig inte, jag älskar Diego, men så bra att man inte kan jämföra honom med någon annan? Snälla.
Pressen på honom har dessutom inte varit i närheten av den som Messi och Rooney burit på sina axlar. Du kanske dessutom har missat att Rooney dragits med en fotskada sen i våras? Och att påstå att varken Xavi, Messi eller Rooney presterat på de stora arenorna utanför sina hemländer "när det gäller" är ju helt enkelt felaktigt.
Citera
2010-07-07, 00:57
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atmd
Diego Forlan har varit grym, ja. Men du är en pajas som kommer med detta inlägg nu (tyder ju bara på att du troligtvis själv inte sett att han är så bra som han är förrän detta VM ), sen kommer du och säger att till exempel Messi och Xavi inte kan leverera. HELLOOOOOOO, har du sovit under en sten? Barcelonas trippel, där presterade Messi och Xavi ingenting när det gällde eller? Finalen i CL mot Manchester United? Du kanske dessutom borde se längre än din egen näsa när det gäller Messis resultat i VM. Ja, han var inte den Messi vi var vana att se, men han spelade ändå relativt bra stundtals och det kan ha berott mycket på hans lagkamrater och den roll han fick av Maradona (eller brist på) som gjorde att det hela slutade som det gjorde. Om Maradona förövrigt varit en bättre taktiker och tagit ut ett mer komplett lag som faktiskt hade en defensiv och mittfält som kunde stå emot riktigt bra nationer i VM bättre så hade kanske inte äventyret slutat som det gjorde.

Nej, du framstår bara som en pajas. Ja, spelare har floppat ibland (synnerligen i detta VM), men att säga att Forlan är den enda som spelar bra när det gäller är ju ren idioti. Ignorant much?
Citera
2010-07-07, 01:44
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBunk
När jag tittat igenom listor på nätet vill jag ha ner Figo ytterligare något, men tycker du har lite sans där iaf. Blir ju så svårt att jämföra spelare där man har hela facit med spelare idag som kanske har halva sin karriär kvar också. Men Figo ska i mitt tycke hursomhelst ligga efter spelare som Biaggio, Bergkamp, Romario, Maldini, Xavi, Baresi, Lineker, Ronaldinho för att nämna några.

Zidane håller jag efter Maradona, Pelé, Ronaldo (BRA) bl.a. Väldigt svårbedömt detta men sätter in honom någonstans i massan av Van Basten, Matthaus, Platini, Müller, Cruyff och Messi (som kommer va långt förbi när vi summerar hans karriär). Zidane kanske skulle landa på plats 7-10 i min bok, inte plats 1-3.

Det är alltid svårt att jämföra spelare i olika tidsepoker sen Ronaldinho? Messi? Första hade några bra år och nu är han ganska långt ifrån sina glansdagar, utanför landslaget när han egentligen ska ha sin prime.
Messi har en del att bevisa fortfarande även om han bevisat sjukt mycket trots sin ringa ålder, som du själv skrev svårt att jämföra med spelare som Ronnie som har minst 2-3år kvar om han vill eller Messi med 6-7år kvar om kropparna håller.
I modern tid är det få som kan sätta emot Zidane förutom Ronaldo, Bergkamp i all ära (jag är Arsenal sympatisör och älskar karln) faller på målsnöret mot dom 2 i brist på internationella framgångar.
Därför Zlatan kan spela hem titlar efter titlar men det blir inget EM/VM guld (vem vet ) och kommer alltså inte vara så attraktiv för några topplaceringar.

Ang Forlan så ska man inte dra allt för stora växlar av VM, jag har följt La-Liga ganska bra som senaste åren och han var grym redan i Villareal och nu har han hjälpt Alt.Madrid till Europa Cupen titeln.
Forlan är i sin prime och hör hemma i ett lite större lag där man kan bygga kring honom, får se vad som händer efter VM men något nytt PL äventyr blir det inte.
Senast redigerad av serber 2010-07-07 kl. 01:48.
Citera
2010-07-07, 13:16
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanashi
Diego Forlan har varit grym, ja. Men du är en pajas som kommer med detta inlägg nu (tyder ju bara på att du troligtvis själv inte sett att han är så bra som han är förrän detta VM :

Yes! Den insatte såg Forlan under hans bästa ligasäsong 08-09 och insåg då hans storhet.
Citera
2010-08-17, 17:04
Bannlyst
Frank Lampard! Även om han får mycket cred så får han verkligen inte tillräckligt. Utan tvekan världens bästa centrala mittfältare med 22 mål i PL förra säsongen samt ett defensivt slit kombinerat med ledaregenskaper.

Paul Scholes är också oerhört underskattad.
Citera
2010-08-17, 17:17
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeriik
Frank Lampard! Även om han får mycket cred så får han verkligen inte tillräckligt. Utan tvekan världens bästa centrala mittfältare med 22 mål i PL förra säsongen samt ett defensivt slit kombinerat med ledaregenskaper.

Paul Scholes är också oerhört underskattad.

Men varför blandar du in mål? Att han har ett bra skott gör honom inte till en bra fotbollsspelare, och det har ju inte gått så bra för honom i mästerskapen...
Citera
2010-08-17, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Men varför blandar du in mål? Att han har ett bra skott gör honom inte till en bra fotbollsspelare, och det har ju inte gått så bra för honom i mästerskapen...

Din logik där kan vara det mest knepiga jag nånsin läst.
Och attans ja, mästerskapen, det betyder ju allt - Ryan Giggs kan man inte säga varken bu eller bä om.
Citera
2010-08-17, 17:32
Bannlyst
Citat:
Varför jag blandar in mål? Ungefär som att ifrågasätta varför man blandar in räddningar när man pratar målvakter.

Att hålla en så jämn nivå både prestationsmässigt och målmässigt.

Inte hans fel att engelska landslagets ledning är inkompetent/fler än honom underpresterar. Han var bäst på planen för England mot Tyskland i VM.
Citera
2010-08-17, 17:53
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaVinci
Din logik där kan vara det mest knepiga jag nånsin läst.
Och attans ja, mästerskapen, det betyder ju allt - Ryan Giggs kan man inte säga varken bu eller bä om.

Vilken logik pratar du om? Om man ska jämföra spelare så är mål ingen bra måttstock - och när det gäller mittfältare är det ofattbart korkat.

Bortse från mästerskapen då, även om jag tycker att det varit mittfältet som, trots att det varit namnkunnigt, underpresterat mest där. Det kan ju dock bero på att de är såpass likartade som spelare, och därför ska väl kanske inte Lampard lastas för hårt för det. jag påstår inte att han inte är underskattad, bara att det är helt irrelevant hur många mål han gör.
Citera
2010-08-17, 17:59
Medlem
BrunoContis avatar
Vucinic, sjuuuukt underskattad.
Citera
2010-08-17, 18:17
Medlem
Citat:
Vilken logik pratar du om? Om man ska jämföra spelare så är mål ingen bra måttstock - och när det gäller mittfältare är det ofattbart korkat.

Bortse från mästerskapen då, även om jag tycker att det varit mittfältet som, trots att det varit namnkunnigt, underpresterat mest där. Det kan ju dock bero på att de är såpass likartade som spelare, och därför ska väl kanske inte Lampard lastas för hårt för det. jag påstår inte att han inte är underskattad, bara att det är helt irrelevant hur många mål han gör.

Givetvis är mål en fullständigt god värdemätare, framförallt när det rör sig om 22 mål. Om vi säger såhär, om man skulle flytta upp Lampard i ett tremannaanfall, kalla honom anfallare men låta honom göra exakt samma saker som han gör nu, hur skulle du då värdera honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in