2010-03-18, 17:28
Bannlyst
Bojan var faktist bra sin första säsong men sen dess har han inte haft en rätt. såg han i u21vm i sverige, ett spöke
Citera
2010-03-18, 17:32
Medlem
jolmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
(Verón) Han hade iaf en bollbehandling och en blick för spelet som var helt magisk. En ren jävla njutning att se på.

Håller med till 100 %. Dock har han inte varit regelbundet bra i en europeisk klubb sedan tiden i Lazio. Tråkigt, men med tanke på den mängd pengar som lagts på honom måste han nog anses som en av de mest överskattade..

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
"Världshistoriens" står i topic och alla nämner spelare som är aktiva. Hur gamla är ni egentligen?

Nämn en själv om du är så jävla gammal och kunnig. För övrigt har f.d spelare nämnts om du bara läser igenom tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av mantovani
zlatan är utan tvivel sveriges mest underskattade spelare.
detta land är fullt av okunniga, fördomsfulla och avundsjuka så kallad fotbolls supporters.

zlatan är en utav världens bästa fotbollsspelare och dom som inte begriper det, begriper ingenting.

Var det därför han var petad igår? Nej, Zlatan var inte värd övergångssumman som Barca betalade i somras. Zlatan är inte världens bästa fotbollsspelare, långt ifrån. För mig är världens bästa fotbollsspelare komplett. Han kan göra mål, slå fina passningar, arbeta för laget, ha viljan att vinna, kunna arbeta i defensiven och inte tro att han är större än laget. Visst kan Zlatan göra en del av det här, men långt ifrån allt.

Vill dessutom passa på att kritisera hans teknik, som alla tror är helt fantastiskt bra, och visst är den det. Ibland. Men det är inte sällan man ser honom tappa kontrollen vid mottagningar, misslyckas med halvdana dribblingar och liknande saker som man inte ser hos verkliga världsspelare i samma frekvens.
Citera
2010-03-18, 17:45
Medlem
toxicitys avatar
Detta svider i både Juventus och Chelsea hjärtat, men jag har alltid tyckt Pierluigi Casiraghi,var överskattad.
Okej i landslaget, Men mål på i var 5match i juve var 4de i Lazio och 1 på 10 matcher i Chelsea, imponerar inte på mig
Citera
2010-03-18, 18:10
Medlem
David Trezeguet - Bra målgörare, men har han några andra kvalitéer? Har blandat med och upp- och nedgångar i Juve.
Christian Vieri - Någon som har koll på hur många klubbar den här mannen har spelat för? Blev världens dyraste spelare när han köptes av Inter från Lazio. Och det var väl också i dom här två klubbarna han gjorde bäst ifrån sig. Har floppat i ett dussintal lag.
Brian Laudrup - Uhm, har ärligt talat aldrig sett honom spela men är väl typiskt en såndär spelare danskarna drar upp bara för att ha nått att komma med Spelat i en mängder storklubbar men floppat gång på gång.

Har lust att slänga in Michael Owen också. Mest eftersom han inte har åstadkommit någonting vettigt sedan han lämnade Liverpool.
Citera
2010-03-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Jag säger lätt Ballack.

Ballack är en väldigt smart spelare och förmodligen bäst i världen på att täcka ytor. Tyvärr är det hans enda positiva egenskaper på fotbollsplanen. Förr i tiden hade han ett tungt skott och var livsfarlig med sitt utmärkta huvudspel.

Tyvärr har han tappat allt det nu.

Det enda han gör i Chelsea är att just springa omkring och täcka ytor och man kan inte ha en spelare i ett lag som bara bidrar med att täcka ytor. Han är dessutom den i laget som slår bort mest passningar då passningstempot i Chelsea och PL är på tok för högt för honom.

Så precis som du säger är det dags för tysken att tänka på refrängen och bege sig hem till Tyskland.
Citera
2010-03-18, 18:54
Moderator
vfs avatar
Nästa person som bara postar ett namn utan motivering åker på en tillsägelse.
Skärpning i tråden/Mod
Citera
2010-03-19, 08:37
Medlem
Underskattad: Van der vaart, en spelare med ett starkt hjärta och kämpar varje sekund för sitt lag. Väldig bra spelare allround med bra fötter.

Överskattad: Går till Inesta, jag håller med att hans förra säsong var bra, men iår har han gjort inte gjort mål eller framspelningar vad jag har vet i år. Men fortfarande nämns han som en av världens bästa spelare.
Citera
2010-03-19, 15:33
Medlem
zuprwhirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa
Ballack är en väldigt smart spelare och förmodligen bäst i världen på att täcka ytor. Tyvärr är det hans enda positiva egenskaper på fotbollsplanen. Förr i tiden hade han ett tungt skott och var livsfarlig med sitt utmärkta huvudspel.
Han är väldigt smart i straffområdet. Den "lilla" knuffen innan 3-1målet mot Portugal, i EM08 tyder på det. Såg att han försökte göra det ett par gånger mot Inter, häromdagen.
Citera
2010-03-19, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcelinho
Christian Vieri - Någon som har koll på hur många klubbar den här mannen har spelat för? Blev världens dyraste spelare när han köptes av Inter från Lazio. Och det var väl också i dom här två klubbarna han gjorde bäst ifrån sig. Har floppat i ett dussintal lag.
13 olika klubbar har han spelat i har jag för mig. Men angående Inter-tiden så vettefan alltså om inte han var värd den där transfersumman. Han hade ett grymt bra målsnitt i Inter, 103 mål på 143 matcher. Men du har rätt i att han mer eller mindre floppat i de flesta andra klubbar han har varit i, särskilt Milan som han gick till efter Inter.
Citera
2010-03-21, 01:13
Medlem
Mest överskattad: Carles Puyol, FC Barcelona

Träben, långsam i vändningarna och känns många gånger allmänt förvirrad i sina försvarsageranden. Lägger dessutom alltför mycket energi på att gnälla på domaren vid varje domslut Barca får emot sig. Ostabil och alltför opålitlig för att vara den trygghet och moraliska pådrivare han förväntas vara i Barcelona.

Överskattade inom svensk media: Henrik Larsson och Zlatan Ibrahimovic

Henke ska framställas som en enormt respekterad spelare som gjort jätteintryck på alla de största fast han i själva fallet briljerat i en dussinliga hela sin karriär utöver en kort visit i La Liga och väldigt kort gästspel i Manchester.

När det gäller Zlatan så är det ju bara skrattretande att media vill få det till att hans storhet skulle vara jämförbar med guldbollenvinnare som Messi, Ronaldo och Kaka.
Citera
2010-03-21, 19:58
Avslutad
Två underskattade spelare:

J S Park
Han är ingen toppspelare men har bra teknik,jobbar stenhårt och gör sällan misstag. Det finns en anledning att han spelar i Man Utd. Personligen är han, enligt mig, en duktig spelare som sällan får den beröm som han förtjänar.

Gudjohnsen
En intressant spelare som jag finner är en bättre fotbollspelare än vad många anser, han kommer visserligen aldrig nå toppen inom fotboll men han är bra med boll, fysiskt stark och relativt passningsäker. Han är någorlunda underskattad i mina ögon.
Citera
2010-03-28, 23:19
Medlem
Funkydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cifaretto
Mest överskattad: Carles Puyol, FC Barcelona

Träben, långsam i vändningarna och känns många gånger allmänt förvirrad i sina försvarsageranden. Lägger dessutom alltför mycket energi på att gnälla på domaren vid varje domslut Barca får emot sig. Ostabil och alltför opålitlig för att vara den trygghet och moraliska pådrivare han förväntas vara i Barcelona.

Överskattade inom svensk media: Henrik Larsson och Zlatan Ibrahimovic

Henke ska framställas som en enormt respekterad spelare som gjort jätteintryck på alla de största fast han i själva fallet briljerat i en dussinliga hela sin karriär utöver en kort visit i La Liga och väldigt kort gästspel i Manchester.

När det gäller Zlatan så är det ju bara skrattretande att media vill få det till att hans storhet skulle vara jämförbar med guldbollenvinnare som Messi, Ronaldo och Kaka.
Jag håller med om Puyol. Han går i princip in under samma motivering som jag gav Carragher tidigare. Har gått ner sig enormt. Dock så är Barca så starka offensivt så att det gör inte så mycket att de har Puyol där bak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in