2007-07-24, 17:29
Medlem
Jag såg Death Proof förut. Fan vad den var tråkig. Vad var det som var bra egentligen? En mördare vars bakgrund aldrig förklaras, långa och tjatiga dialoger...

Det här med Tarantinos dialoger har jag aldrig förstått mig på. Vad är det som är så bra med dem egentligen? Minsta lilla dispyt måste avhandlas i långa men ändå rätt hetsiga dialoger fullspäckade med svordomar. Svärandet i Death Proof var bara löjligt och tillgjort. Tjejerna i andra halvan av filmen påminde om ett gäng störiga invandrartjejer från min skola.

Killing Zoe såg jag förra året. Den var också tråkig. På filmfodralet var den presenterad som någon sorts våldsam film, men i själva verket så vändes kameran bort varje gång någon blev skjuten.
Citera
2007-07-24, 18:00
Medlem
Disarmes avatar
Jag kan inte riktigt motivera, men Tarantino kan skapa de mest kvicka, fyndiga och coolaste dialoger på film. Ärligt talat, du tycker inte till exempel att tippningscenen är fantastiskt kul?

Citat:
Nice Guy Eddie: C'mon, throw in a buck!

Mr. Pink: Uh-uh, I don't tip.

Nice Guy Eddie: You don't tip?

Mr. Pink: Nah, I don't believe in it.

Nice Guy Eddie: You don't believe in tipping?

Mr. Blue: You know what these chicks make? They make shit.

Mr. Pink: Don't give me that. She don't make enough money that she can quit.

Nice Guy Eddie: I don't even know a fucking Jew who'd have the balls to say that. Let me get this straight: you don't ever tip?

Mr. Pink: I don't tip because society says I have to. All right, if someone deserves a tip, if they really put forth an effort, I'll give them something a little something extra. But this tipping automatically, it's for the birds. As far as I'm concerned, they're just doing their job.

Mr. Blue: Hey, our girl was nice.

Mr. Pink: She was okay. She wasn't anything special.

Mr. Blue: What's special? Take you in the back and suck your dick?

Nice Guy Eddie: I'd go over twelve percent for that.
Citera
2007-07-24, 18:14
Medlem
valleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disarme
*quote*

Direkt ur Reservoir Dogs, om någon undrar, en av hans bättre filmer tillsammans med Pulp Fiction och Kill Bill.
Citera
2007-07-24, 18:17
Medlem
memorexoneces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disarme
Jag kan inte riktigt motivera, men Tarantino kan skapa de mest kvicka, fyndiga och coolaste dialoger på film. Ärligt talat, du tycker inte till exempel att tippningscenen är fantastiskt kul?

Var hittade du detta?
Skulle vilja komma åt en annan dialog ur filmen..
Citera
2007-07-24, 18:24
Medlem
valleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memorexonece
Var hittade du detta?
Skulle vilja komma åt en annan dialog ur filmen..

http://www.generationterrorists.com/quotes/reservoir_dogs.shtml
http://www.imdb.com/title/tt0105236/quotes
http://www.garnersclassics.com/qreserv.htm
http://www.google.se/search?hl=sv&q=reservoir+dogs+quotes&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=

.. du kanske hittar vad du söker på någon av ovanstående länkar
Citera
2007-07-24, 18:25
Medlem
Krösus Sorks avatar
Reservoir dogs har många riktigt bra dialoger, en personlig favorit är resonemanget kring Madonnas "Like a virgin".

Citat:
Var hittade du detta?
Här kanske http://imdb.com/title/tt0105236/quotes
Citera
2007-07-24, 19:06
Medlem
Tönnes avatar
dialogerna är ju det som gör hela Pulp Fiction.

Fabienne: Whose motorcycle is this?
Butch: It's a chopper, baby.
Fabienne: Whose chopper is this?
Butch: It's Zed's.
Fabienne: Who's Zed?
Butch: Zed's dead, baby. Zed's dead
Citera
2007-07-24, 19:12
Medlem
sinologens avatar
När Pulp Fiction var den ju ganska annorlunda från det mesta som prånglades ut då... för mig var det verkligen den första riktigt stora filmupplevelsen, det kan man inte sticka under stolen med. Efter den tycker jag dock inte att han har gjort något fantastiskt. Tyvärr.
Citera
2007-07-24, 19:19
Medlem
Okej, jag har inte sett Pulp Fiction. Borde ta och göra det.

Reservoir Dogs var bra, där funkade dialogen och det blev rätt bra (Madonna-diskussionen, när de tjafsar om färgerna osv).
Citera
2007-07-24, 19:19
Medlem
Deathproof och hostelserien är INTE Tarantino utan det är Tarantino i någon medelålderskris. Så kolla någon av hans tidigare filmer.
Citera
2007-07-24, 19:24
Medlem
kapten_rövs avatar
Death proof är ju ingen dålig film, men den bleknar lite i jämförelse med hans tidigare alster a la pulp fiction och andra. Men det är ju ändå en bra film? Cool dialog, coola karaktärer och skönt soundtrack.

sedan är det väl så att han bara har producerat hostel, eller har jag fått det om bakfoten?
Citera
2007-07-24, 19:32
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Jag såg Death Proof förut. Fan vad den var tråkig. Vad var det som var bra egentligen? En mördare vars bakgrund aldrig förklaras, långa och tjatiga dialoger...

Det här med Tarantinos dialoger har jag aldrig förstått mig på. Vad är det som är så bra med dem egentligen? Minsta lilla dispyt måste avhandlas i långa men ändå rätt hetsiga dialoger fullspäckade med svordomar. Svärandet i Death Proof var bara löjligt och tillgjort. Tjejerna i andra halvan av filmen påminde om ett gäng störiga invandrartjejer från min skola.

Killing Zoe såg jag förra året. Den var också tråkig. På filmfodralet var den presenterad som någon sorts våldsam film, men i själva verket så vändes kameran bort varje gång någon blev skjuten.

Jag håller fullständigt med. Tarantino blir bara långrandig. Det är bara tre av hans filmer som jag uppskattat och det är Pulp Fiction, True Romance (som han skrev eller regisserade) och Reservoir Dogs och det sämsta i dem är just dialogerna. Men med lite snabbspolning på just de avsnitten så är filmerna bra.

Alla hans andra filmer skulle jag vilja ge ett betyg under medel. De som tycker att Tarantinos filmer är i en klass för sig är lurade. Grundlurade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in