2007-07-26, 09:51
Medlem
JJDecays avatar
Skert priset, rdlapp p dojjorna...har ju hnt flera

Men det kan ju inte ha varit ett s stort event, d man p bilderna bara ser prospects fr Outlaws som deltar..
Citera
2007-07-26, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moto
Nu skall vi se.

Loyalty finns inte lngre i Klippan och man r ingen MC-klubb, ven om jag tror att en del av grabbarna kr hoj.
Outlaws r en MC-klubb och har ett prospect chapter i Klippan.
Prospect chapter Klippan bestr av fre detta Loyaltymedlemmar.
Loyalty r s vitt jag vet numera Sveriges enda officiella supportgng till Outlaws Sverige.
Nu gissar jag men det verkar som Black & White crew numera r Loyalty Chapter STHLM.
D var den saken ur vrlden

1. Loyalty Bfls moder chapter r i Klippan och har sin klubblokal p daltons.
2. Fr att bli Outlaws i Sverige s mste du frst bli Invigd som Loyalty Prospect, arbeta dig upp till loyalty Bfl, drefter r det krav p att ka hoj och du kan antas som Outlaws prospect. (Undantag frekommer med sk. hand plock)
3. Loyalty r sveriges enda supporter crew direkt under outlaws, Rough Creed och Black & White r borttagna och kommer inte att finnas mer.
4. Hll nu din kft stngd och yttra dig inte i mnet
Citera
2007-07-26, 14:12
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoyaltyBrutal
2. Fr att bli Outlaws i Sverige s mste du frst bli Invigd som Loyalty Prospect, arbeta dig upp till loyalty Bfl, drefter r det krav p att ka hoj och du kan antas som Outlaws prospect. (Undantag frekommer med sk. hand plock)

Jag hoppas verkligen det r s att dom som kommer s lngt att dom blir Outlaws prospect, lngt innan dom var prospects hade hoj och varit i biker miljn under mnga r.
Annars dr snart biker miljn ut tyvrr..Om det frst och frmst r frgan om att vara medlem i en 1% klubb, sen rkar det bli krav p hoj..Att bli medlem och sedan kpa hoj, r lika mycke biker som en som kper ny harley p HD sveavgfen inkl. en skinnjacka.
Inge illa menat men vgen in enligt min mening i biker miljn r genom att ka hoj, lra knna folk, runt p trffar, trffa andra klubbar etc. Inte brja i andra nden dr hojen kommer sist. andra sidan min sikt nu mer verkar aningen "old school" om jag fattat rtt
Citera
2007-07-26, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Jag hoppas verkligen det r s att dom som kommer s lngt att dom blir Outlaws prospect, lngt innan dom var prospects hade hoj och varit i biker miljn under mnga r.
Annars dr snart biker miljn ut tyvrr..Om det frst och frmst r frgan om att vara medlem i en 1% klubb, sen rkar det bli krav p hoj..Att bli medlem och sedan kpa hoj, r lika mycke biker som en som kper ny harley p HD sveavgfen inkl. en skinnjacka.
Inge illa menat men vgen in enligt min mening i biker miljn r genom att ka hoj, lra knna folk, runt p trffar, trffa andra klubbar etc. Inte brja i andra nden dr hojen kommer sist. andra sidan min sikt nu mer verkar aningen "old school" om jag fattat rtt

Men vi r inget MC gng, d kan vi inte ha krav p att man skall kra HD?
Utan kravet kommer frst nr du vill gvidare till Outlaws och fr att bli medlem i outlaws r kravet att du skall ha en HD och att du kan kra.
Citera
2007-07-26, 17:03
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoyaltyBrutal
Men vi r inget MC gng, d kan vi inte ha krav p att man skall kra HD?
Utan kravet kommer frst nr du vill gvidare till Outlaws och fr att bli medlem i outlaws r kravet att du skall ha en HD och att du kan kra.

Jag frstog att ni inte var en MC klubb, min fundering var snarare att g med i en mc klubb br ju vara fr att man har ett genuint mc intresse. Sjlva klubbtillhrigheten fr ju inte vara grunden fr att man skaffar mc. Utan i "min" vrld s skaffar man mc, ker, lr knna folk, trffar klubb anslutna, kommer in genom lngvarig vnskap, etc. Inte tillhra en grupp frst och nr det vl kan bli aktuellt kper en mc. Men som jag skrev, det kan ju vara min syn p biker kulturen som r old fashion. Nu mer verkar tillhrigheten till en crew/support eller en 1% klubb vara viktigare en mc'n. Men det r min syn p saken.
Citera
2007-07-26, 17:24
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Jag frstog att ni inte var en MC klubb, min fundering var snarare att g med i en mc klubb br ju vara fr att man har ett genuint mc intresse. Sjlva klubbtillhrigheten fr ju inte vara grunden fr att man skaffar mc. Utan i "min" vrld s skaffar man mc, ker, lr knna folk, trffar klubb anslutna, kommer in genom lngvarig vnskap, etc. Inte tillhra en grupp frst och nr det vl kan bli aktuellt kper en mc. Men som jag skrev, det kan ju vara min syn p biker kulturen som r old fashion. Nu mer verkar tillhrigheten till en crew/support eller en 1% klubb vara viktigare en mc'n. Men det r min syn p saken.

Hller med.

Kpte min hoj och r inte intresserad av klubbar alls.
Gillar bara att ka.

Finns inte intresset fr motorcyklar s ska man inte frska kmpa fr att f en vst.
Det finns andra "gng" att g med isf.

Har ngra "support"trjor men dom brs mest med glimten i gat d jag skiter i vilken klubbtillhrighet nn har.
Citera
2007-07-26, 17:29
Bannlyst
Varfr mste alla mc/what ever-konstellationer ha sdana dr bgiga ldervstar?
Jag bara undrar.
Citera
2007-07-26, 17:34
Medlem
interloops avatar
r vl fortfarande viktigt med mc i en mc klubb

men en supporter klubb r ju vad det lter som en supporter klubb allts. medlemarna dr stdjer och delar den klubbens vrderingar som dom supportar. visst mnga av dom kanske redan ker hoj men inte alla mnga tar ochs sitt mc kort under tiden de r med i supporter klubben.

liknelse jag hller p aik r med i black army men inte fan spelar jag fotboll fr det
Citera
2007-07-26, 17:35
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Jag bara undrar.

Vissa gillar att kl ut sin motorcykel till hst med lderfransar och liknande.....cowboystuket, jrnhst.

Eller s tyckte dom bara att det sg bra ut.
Sen kanske saker du tycker r snygga ser bgiga ut i andras gon, vem vet.
Citera
2007-07-26, 17:39
Medlem
interloops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Jag bara undrar.

fr att det r en del av livstilen ens ldervst r ens uniform den sger vilken klubb du tillhr vart du kommer ifrn och rank o titel i klubben.

att bra en vst med klubbens mrke p grna ryggmrke s att man r fullmember r stolthet man br den med stolthet och respekt.
jag har vst men inte s att jag spirnger runt med den jmt utan nr man ska p fest,mssor alla stllen dr man vill representera klubben.

oj blev en jkla massa OT hr nu
Citera
2007-07-26, 17:51
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Hller med.

Kpte min hoj och r inte intresserad av klubbar alls.
Gillar bara att ka.

Finns inte intresset fr motorcyklar s ska man inte frska kmpa fr att f en vst.
Det finns andra "gng" att g med isf.

Har ngra "support"trjor men dom brs mest med glimten i gat d jag skiter i vilken klubbtillhrighet nn har.

Sjlv kte jag hoj i mnga r, kte med kompisar som knde klubbanslutna, lrde mig med tiden knna klubbanslutna, vart polare med flera stycken, hngde med p olika trffar mm, sedan fick jag frfrgan om jag var intresserad av att bli hngis. S idag fullvrdig. Men jag hade hojintresset lngt innan jag vart hngis i en klubb. D MC'n var och r det primra. Dock inte sagt att klubben betyder nt idag, d den fr mig betyder mycket mycket. Men jag brjade inte att frska hitta en klubb att supporta fr att sedan eventuellt skaffa hoj.

Intresserad av att hra synpunkter p varfr man brjar i (i min mening) andra nden, varfr gr man med i ett "crew" fr att sedan, kanske lngre fram skaffa hoj och kunna komma med i en MC klubb?

Vore det inte mer "real" om man hade hoj och istllet genom vnner och lra knna folk vart "hand plockad" som hngis?
Citera
2007-07-26, 18:19
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Sjlv kte jag hoj i mnga r, kte med kompisar som knde klubbanslutna, lrde mig med tiden knna klubbanslutna, vart polare med flera stycken, hngde med p olika trffar mm, sedan fick jag frfrgan om jag var intresserad av att bli hngis. S idag fullvrdig. Men jag hade hojintresset lngt innan jag vart hngis i en klubb. D MC'n var och r det primra. Dock inte sagt att klubben betyder nt idag, d den fr mig betyder mycket mycket. Men jag brjade inte att frska hitta en klubb att supporta fr att sedan eventuellt skaffa hoj.

Intresserad av att hra synpunkter p varfr man brjar i (i min mening) andra nden, varfr gr man med i ett "crew" fr att sedan, kanske lngre fram skaffa hoj och kunna komma med i en MC klubb?

Vore det inte mer "real" om man hade hoj och istllet genom vnner och lra knna folk vart "hand plockad" som hngis?

En "polare" gillade allt det dr med "gng".
Han knner mycket folk i svngen s han blir propp i en klubb (som du garanterat hrt talas om) i byn och "tvingas" d kpa en Sportster som han inte kan eller vill framfra.....det var ju trotsallt inte drfr han blev propp.
Hur han kunde bli propp fr du allt frga nn annan om.
Hahahaha....garvar varje gng jag tnker p elndet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in