• 1
  • 2
2007-07-24, 11:11
Medlem
Har precis lyckats få nåt roligt virus som segar ner datorn totalt mitt virusprogram hittar viruset men det går ej att ta bort, aktivetshanteraren är blockad och det går inte stänga av vanligt men jag skulle ändå formetera om min hårddisk fast problemet är att när jag försöker formatera om den så står det att ingen hårddisk hittas någon som vet hur man fixar detta?
Citera
2007-07-24, 11:19
Medlem
sillybillys avatar
boota upp datorn med en windowsskiva/(alternativs disketter) och formatera.
lycka till
Citera
2007-07-24, 11:28
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Kramp
Har precis lyckats få nåt roligt virus som segar ner datorn totalt mitt virusprogram hittar viruset men det går ej att ta bort, aktivetshanteraren är blockad och det går inte stänga av vanligt men jag skulle ändå formetera om min hårddisk fast problemet är att när jag försöker formatera om den så står det att ingen hårddisk hittas någon som vet hur man fixar detta?
Hur tänkte du nu?

Datasäkerhet -> Datasäkerhet, kryptering och wardriving.
Datoranvändning - MS Windows -> Diskussioner och support till Microsofts operativsystem.

Och du valde?
Citera
2007-07-24, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Hur tänkte du nu?

Datasäkerhet -> Datasäkerhet, kryptering och wardriving.
Datoranvändning - MS Windows -> Diskussioner och support till Microsofts operativsystem.

Och du valde?

Tänkte att eftersom det handlar om ett virus "kanske" så tog jag datasäkerhet. Men jag har bootat från skivan men efter att datorn har läst in alla grejer och det blir dags för att installera då står det att ingen hårddisk har hittats.
Citera
2007-07-24, 11:58
Medlem
Carradines avatar
Och att läsa den klistrade tråden som det står "LÄS DETTA" på?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=216554
Citera
2007-07-24, 12:04
Medlem
Citat:
Och att läsa den klistrade tråden som det står "LÄS DETTA" på?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=216554
så om det handlar om virus ska jag skriva i datoranvändning då?
Citera
2007-07-24, 12:19
Medlem
Carradines avatar
Hur svårt ska det vara att läsa innantill?

Citat:
Har du problem med att din dator blivit seg och misstänker att det beror på virus eller spyware, ska du posta detta i underavdelningen för respektive OS (d.v.s. kör du windows ska du posta dina hijack-loggar i "Datoranvändning - MS Windows") för att där utröna vad problemen kan vara.
Citera
2007-07-24, 12:28
Medlem
Citat:
Hur svårt ska det vara att läsa innantill?
Så jag ska altså posta loggen i windows forumet? hur ska jag göra med denna tråden då?
Citera
2007-07-24, 12:35
Medlem
Spejnars avatar
Hihi , någon som hann före mig med dem självklara påpekandena.
Citera
2007-07-24, 12:51
Medlem
ksvs avatar
Tråd flyttad från datasäkerhet.

/Mod
Citera
2007-07-24, 14:18
Medlem
Det går inte att installera windows på hårddisken bootar från skivan men sen läser den in massa drivrutiner men sen när xp ska installeras står det att ingen hårddisk kan hittas. vad gör jag för fel?
Citera
2007-07-24, 14:31
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Kramp
Det går inte att installera windows på hårddisken bootar från skivan men sen läser den in massa drivrutiner men sen när xp ska installeras står det att ingen hårddisk kan hittas. vad gör jag för fel?

Har du börjat med att formatera HD från skivan ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in