Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-24, 10:19
Medlem
kokaloos avatar
Nu har jag fått möjligheten att köpa en MB via en kompis som har mencenatkortet, det skilljer ca 950:- mellan en MB 2,0 GHz Intel Core 2 Duo, 1 GB minne, 80 GB hårddisk och en 2,16 GHz Intel Core 2 Duo, 1 GB minne, 120 GB hårddisk. vilken skulle ni tagit?..fundera på om man ska ta 2,0:an med extra minne istället skulle bli lika mycket ungefär som 2,16 GHz Intel Core 2 Duo, 1 GB minne, 120 GB hårddisk.

Så vad tjänar man mest på 2,0 Ghz med 2gig minne eller en 2,16 Ghz 1gig minne för nästa samma pris??
Citera
2007-07-24, 10:20
Medlem
Flärps avatar
2,0Ghz med 2gb minne. Lätt!
Citera
2007-07-24, 10:23
Medlem
Congomans avatar
2 gig ram är fan ett måste. OS X mår mycket sämre av lite minne än Vista/XP. Min macbook var knappt användbar innan jag uppgraderade.
Citera
2007-07-24, 10:23
Medlem
kokaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
2,0Ghz med 2gb minne. Lätt!
Det var det jag tänkte oxå eftersom det är väll inte sådan stor skilland på 2,0 Ghz mot en 2,16 Ghz (visst det är större HD men vet ifan om jag är behov av det).

Om man har 2gig minne kan man jobba då med t.ex PhotoShop C3 eller är det helt segt?..ska inte göra avancerade grejer bara lite foto editeringar. eller kan man köra aparture på en MB 2,0 med 2gig?...
Citera
2007-07-24, 10:26
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokaloo
Om man har 2gig minne kan man jobba då med t.ex PhotoShop C3 eller är det helt segt?..ska inte göra avancerade grejer bara lite foto editeringar. eller kan man köra aparture på en MB 2,0 med 2gig?...

Helt klart. Nemas problemas.
Citera
2007-07-24, 10:28
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokaloo
Det var det jag tänkte oxå eftersom det är väll inte sådan stor skilland på 2,0 Ghz mot en 2,16 Ghz (visst det är större HD men vet ifan om jag är behov av det).

Du kan köra Aperture, men det stöds inte av MacBooks p.g.a. det integrerade grafikkortet. Det beror helt på vad du gör förstås, ju kraftigare jobb, desto större risk för krångel...
Citera
2007-07-24, 10:31
Medlem
kokaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Du kan köra Aperture, men det stöds inte av MacBooks p.g.a. det integrerade grafikkortet. Det beror helt på vad du gör förstås, ju kraftigare jobb, desto större risk för krångel...
Ok så ingen Aperture, men PSC3 ..det var bra att veta
Citera
2007-07-24, 10:38
Bannlyst
Mer ram ger mer styrka till processorn mer styrka i processorn blir det inte utan mer ram som processorn kan få krafter utav.

Kör på extra minne skulle jag säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in