Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-10-13, 20:09
Medlem

Ang. Benkerstornet så ryktas det om att NET1 hyr in sej där nu.
Var där senast igår och sifferplattor för kortläsare vid inpassering är borttagna och dörren(som någon verkar brutit lite i) är låst i vanlig ordning.
Annars är väl enda tecknet på aktivitet några paraboler i topp och den röda blinkande lampan för flyg..

Elskåpet står även och tickar fortfarande, kanske larmat?
Mötte även en farbror i bil på väg upp när jag var på väg ned, kanske någon som sköter om det i närheten?

Nåja, nu till Nattberg.

Har för mej att det varit ett gammalt sågverk för längesedan, numera äger min gamla granne det och hyr ut husvagnsplatser där i de flesta utrymmena...

Har inte tillverkats sprängämnen där såvitt jag någonsin hört ....

Finns ett mystiskt bergrum några kilometer in efter Storsundsvägen(svänger av 94an vid korsträsk) på höger sida, som jag fick för mej var på väg att avrustas men ändå inte helt och hållet än.

Kärlsberg verkar ju rätt rätt igenlåst enligt vad jag upplevde igår... var ju tvungen att klättra uppför stegen i mörkret men dock så var det igenbommat och rätt omöjlig att ta sej in utan grövre verktyg :P
Klätterturen var dock en upplevelse

Finns ett öppet, mindre, bergrum i anslutning.
Dock ryktas det om att det ska finnas en öppning uppe på berget som jag är intresserad av att undersöka.

Har tydligen gått att ta sej in där, och ja, berget skall tydligen vara ENORMT invändigt
Frugan påstår just att skogsentrepenaden mitt emot berget även har hand om detta nuförtiden.
Hört nåt om konkursrykten fast ventilationen står då och snurrar fortfarande... wierd.

Annars har vi mest hittade en del ödetorp och sånt i närheten av Älvsbyn.
Laver har ju de flesta upplevt, inte så jättespännande.

Någon som har nå intressanta tips att dela med sej av?

Känner att vi inte har riktigt samma möjligheter här uppe av "urbana"-miljöer så skulle vara bra om intresserat folk får snacka ihop sej lite
Citera
2013-10-13, 21:46
Medlem
Kul att det händer lite uppe i norr med och inte bara i Stockholm.
Som sagt det är lite ont om saker att utforska förutom gamla militäranläggningar.
Citera
2013-10-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xzapp
Kul att det händer lite uppe i norr med och inte bara i Stockholm.
Som sagt det är lite ont om saker att utforska förutom gamla militäranläggningar.

Jo alltså, eller är det bara så att man är lite för hemmablind?
Menar, folk har ju bott och verkat här i en herrans massa generationer så bör ju finnas en jäkla massa efterlämnat...

Någon sorts sammanställning/tips för att motivera folk här uppe kanske skulle vara på sin plats.
Citera
2013-10-14, 00:00
Medlem
Ang anläggningen i kärlsbergs så finns det en öppen ingång uppe på berget, cirka 70 meter till höger om stegen.
Citera
2013-10-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badrian
Ang anläggningen i kärlsbergs så finns det en öppen ingång uppe på berget, cirka 70 meter till höger om stegen.

Ok tack för tipset!
Citera
2013-10-14, 11:51
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkotPalme
Ang. Benkerstornet så ryktas det om att NET1 hyr in sej där nu.
Var där senast igår och sifferplattor för kortläsare vid inpassering är borttagna och dörren(som någon verkar brutit lite i) är låst i vanlig ordning.
Annars är väl enda tecknet på aktivitet några paraboler i topp och den röda blinkande lampan för flyg..

Elskåpet står även och tickar fortfarande, kanske larmat?
Mötte även en farbror i bil på väg upp när jag var på väg ned, kanske någon som sköter om det i närheten?

Nåja, nu till Nattberg.

Har för mej att det varit ett gammalt sågverk för längesedan, numera äger min gamla granne det och hyr ut husvagnsplatser där i de flesta utrymmena...

Har inte tillverkats sprängämnen där såvitt jag någonsin hört ....

Finns ett mystiskt bergrum några kilometer in efter Storsundsvägen(svänger av 94an vid korsträsk) på höger sida, som jag fick för mej var på väg att avrustas men ändå inte helt och hållet än.

Kärlsberg verkar ju rätt rätt igenlåst enligt vad jag upplevde igår... var ju tvungen att klättra uppför stegen i mörkret men dock så var det igenbommat och rätt omöjlig att ta sej in utan grövre verktyg :P
Klätterturen var dock en upplevelse

Finns ett öppet, mindre, bergrum i anslutning.
Dock ryktas det om att det ska finnas en öppning uppe på berget som jag är intresserad av att undersöka.

Har tydligen gått att ta sej in där, och ja, berget skall tydligen vara ENORMT invändigt
Frugan påstår just att skogsentrepenaden mitt emot berget även har hand om detta nuförtiden.
Hört nåt om konkursrykten fast ventilationen står då och snurrar fortfarande... wierd.

Annars har vi mest hittade en del ödetorp och sånt i närheten av Älvsbyn.
Laver har ju de flesta upplevt, inte så jättespännande.

Någon som har nå intressanta tips att dela med sej av?

Känner att vi inte har riktigt samma möjligheter här uppe av "urbana"-miljöer så skulle vara bra om intresserat folk får snacka ihop sej lite

65.678317,20.881596 Har du kikat in på den vägen?
Citera
2013-10-14, 22:39
Medlem
Kul att det börjar bli aktivitet i denna tråd igen

Vet någon om RRGC Minken som ligger i klöverträsk är plomberat eller öppen?

Funderar även på att öppna upp ormberget igen
Citera
2013-10-15, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
65.678317,20.881596 Har du kikat in på den vägen?

Inte det, finns det något spännande där?
Citera
2013-10-15, 07:36
Medlem
Citat:

Ska finnas 2 anläggningar där vad jag hört, vilket berg ligger minken på?
Citera
2013-10-15, 10:41
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkotPalme
Inte det, finns det något spännande där?

Vet tyvärr inte, men att vägen är spärrad med sten kan tyda på något.
Citera
2013-10-15, 10:45
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:

Rrgc Minken Klöverträsk avvecklad 2000 enligt källor, vet dock inte om det stämmer till 100%
Citera
2013-10-15, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Vet tyvärr inte, men att vägen är spärrad med sten kan tyda på något.

Möjligt, kan berätta vad jag hittar om jag har vägarna förbi någon dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in