2007-07-23, 23:05
Bannlyst
Nu r det s att jag har lyckats formatera (D: ) men jag lyckas inte formatera (C: ).

Jag har frskt med fljande

1. Mata in XP skivan och installera, men det funkade inte.. skivan pstod att jag hade en annan version av xp och kunde drfr inte installera.
2.Skrivit "cmd" i "kr" och backat till d: och skrivit format c: (s gjorde jag fast tvrtom d jag formaterade d: ) men det gr inte.. det str "Det gr inte att lsa enheten. Volymen anvndsfortfarande"

s jag vill nu veta hur jag borde g tillvga fr att formatera c:
Citera
2007-07-23, 23:14
Medlem
groils avatar
Starta om datorn med skivan i?
Citera
2007-07-23, 23:23
Bannlyst
funkar inte.. skivan sger som sagt att jag har en annan version av xp.. sen kan jag bara trycka p avbryt..
Citera
2007-07-23, 23:31
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viczor
funkar inte.. skivan sger som sagt att jag har en annan version av xp.. sen kan jag bara trycka p avbryt..

S vitt jag vet hnder det bara nr man frsker installera windows i windows.
Citera
2007-07-23, 23:42
Medlem
DennisOlofs avatar
Det r ingen fara, om du "LSER" texten noga, sger WinXP att du redan har windows p datorn, men du kan vlja att g vidare och installera ver operativet, drefter kommer du f vlja formatering, d bara kra fullstndig NTFS.

S formateras partitionen och windows installeras drefter, det SKA g att gra s, annars har d en konstig skiva
Citera
2007-07-24, 00:47
Medlem
LKCs avatar
Boota frn Xp skivan och vlj att installera en kopia av XP...
Nr du ser dina partioner, markera C:\ och vlj "ta bort". Skapa sedan en ny partion av utrymmet p C:\ och formatera den som NTFS/FAT32.
Efter formateringen startar datorn om och installerar XP.

Funkar inte detta.?
Kr killdisk ngra sekunder p C:\ (kolla en extra gng s du tar rtt disk ) disken.
Sedan r du tvungen att formatera disken d XP installationen inte hittar ngon tidigare installation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in