Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-07-23, 23:05
Bannlyst
Nu är det så att jag har lyckats formatera (D: ) men jag lyckas inte formatera (C: ).

Jag har försökt med följande

1. Mata in XP skivan och installera, men det funkade inte.. skivan påstod att jag hade en annan version av xp och kunde därför inte installera.
2.Skrivit "cmd" i "kör" och backat till d: och skrivit format c: (så gjorde jag fast tvärtom då jag formaterade d: ) men det går inte.. det står "Det går inte att låsa enheten. Volymen användsfortfarande"

så jag vill nu veta hur jag borde gå tillväga för att formatera c:
Citera
2007-07-23, 23:14
Medlem
groils avatar
Starta om datorn med skivan i?
Citera
2007-07-23, 23:23
Bannlyst
funkar inte.. skivan säger som sagt att jag har en annan version av xp.. sen kan jag bara trycka på avbryt..
Citera
2007-07-23, 23:31
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viczor
funkar inte.. skivan säger som sagt att jag har en annan version av xp.. sen kan jag bara trycka på avbryt..

Så vitt jag vet händer det bara när man försöker installera windows i windows.
Citera
2007-07-23, 23:42
Medlem
DennisOlofs avatar
Det är ingen fara, om du "LÄSER" texten noga, säger WinXP att du redan har windows på datorn, men du kan välja att gå vidare och installera över operativet, därefter kommer du få välja formatering, då bara köra fullständig NTFS.

Så formateras partitionen och windows installeras därefter, det SKA gå att göra så, annars har då en konstig skiva
Citera
2007-07-24, 00:47
Medlem
LKCs avatar
Boota från Xp skivan och välj att installera en kopia av XP...
När du ser dina partioner, markera C:\ och välj "ta bort". Skapa sedan en ny partion av utrymmet på C:\ och formatera den som NTFS/FAT32.
Efter formateringen startar datorn om och installerar XP.

Funkar inte detta.?
Kör killdisk några sekunder på C:\ (kolla en extra gång så du tar rätt disk ) disken.
Sedan är du tvungen att formatera disken då XP installationen inte hittar någon tidigare installation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in