2025-10-03, 16:48
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Blir det sämre effekt av att ta 5mg och sedan ytterligare 5mg efter typ en timme än att ta 10mg direkt?

Jag vill äta så låg dos som möjligt men samtidigt vara säker på att jag somnar, därför börjar jag ofta med 5mg men om jag inte känner effekt inom en timme så tar jag 5mg till. Har dock känslan att det ibland är bäst att ta 10mg direkt då man ej ska ”fylla på” zolpidem?
Pissdumt att återdosera när du ba kan ta 10mg, låta tröttheten infinna sig och sen lägga dig. Jag har en del erfarenhet av zolpidem och egentligen alla GABA substanser på den svenska marknaden och just zolpidem behöver du inte oroa dig för såtillvida du inte tar doser om runt 20mg och uppåt, där kan det börja skeva ur men en dos på 10mg kan du dock ta på en gång och nej, tar du ytterligare 5mg när dem tidigare 5mgen redan börjat verka så kommer din nya påfyllning inte ha lika stark effekt som dem första
Citera
2025-10-03, 22:16
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Blir det sämre effekt av att ta 5mg och sedan ytterligare 5mg efter typ en timme än att ta 10mg direkt?

Jag vill äta så låg dos som möjligt men samtidigt vara säker på att jag somnar, därför börjar jag ofta med 5mg men om jag inte känner effekt inom en timme så tar jag 5mg till. Har dock känslan att det ibland är bäst att ta 10mg direkt då man ej ska ”fylla på” zolpidem?

Att ta piller och invänta effekt är fel, ta din dos när du iprincip ligger i sängen.

mvh
Citera
2025-10-11, 00:04
Medlem
Förmodligen dum fråga, om man druckit 8-9 öl och inte kan somna hur ''farligt'' är det då att ta 1 zopiklon 7.5mg för att somna? Har stått på Zopiklon i många år nu men dricker mer eller mindre aldrig numera men kroppen kan inte somna utan Zop.
Undrar då jag drack för några veckor sedan och kunde inte somna så tog en Zop och somnade och nu så är jag skit sugen på öl igen så undrar hur jag ska göra om jag dricker och inte kan somna utan Zop denna vändan också.
Senast redigerad av InCrustWeTrust 2025-10-11 kl. 00:10.
Citera
2025-10-11, 00:16
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InCrustWeTrust
Förmodligen dum fråga, om man druckit 8-9 öl och inte kan somna hur ''farligt'' är det då att ta 1 zopiklon 7.5mg för att somna? Har stått på Zopiklon i många år nu men dricker mer eller mindre aldrig numera men kroppen kan inte somna utan Zop.
Undrar då jag drack för några veckor sedan och kunde inte somna så tog en Zop och somnade och nu så är jag skit sugen på öl igen så undrar hur jag ska göra om jag dricker och inte kan somna utan Zop denna vändan också.
En 7,5a är inga konstigheter , låt det inte bli 22,5 bara så ska allt vara lugnt
Citera
2025-10-13, 11:23
Medlem
zebbe36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Ja jag har gått på Zolpidem och Zopiclon i över 15år.
Jag fick grova psykiska problem av zolpidem. Gick över till zopiclon på dom har jag periodvis
Överdoserat.
Men nu går jag på 10mg varje natt. Funkar bra sover bra på dom.
Och inga problem om jag hoppar över i några nätter.
Första natten utan sover jag inte. Andra natten sover jag kanske halva natten. Sen blir det bättre.
Inga andra biverkningar alls.

Nu har jag inte tagit Zopiclon på ca,2 veckor. Inga utsättningssymtom förutom sömnen.
Jag sov ingenting det första dygnet. Kanske 3 timmar andra men sen blev det bättre.
Nu sover jag kanske 6timmar om natten. Men jag vaknar några gånger varje natt.
Tar inget annat eller dricker något.
Jag ville ha ett uppehåll för att sen sova bra på 7,5mg.
Citera
2025-10-21, 12:39
Medlem
zebbe36s avatar
Tre vecor nu utan Zopiclone.
Sömnen har rättat till sig nu.
Inga som helst andra symtom eller problem.
Ska hålla mig oktober ut.
Efter 15års dagligt bruk är det nog inte så farligt som många säger.
Citera
2025-10-21, 13:24
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Tre vecor nu utan Zopiclone.
Sömnen har rättat till sig nu.
Inga som helst andra symtom eller problem.
Ska hålla mig oktober ut.
Efter 15års dagligt bruk är det nog inte så farligt som många säger.
Nej zopiklon är inte så riskfyllt som folk säger, faktiskt. Lite som med klonazepam, du kan använda dessa två rätt länge utan några större utsättningsbesvär (klonazepam är en något annan historia men den är mer medicinsk än andra bensodiazepiner, inget du pundar på)

Edit: kul du lyckats sluta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in