Igår, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simbasmamma
Har använt zolpediem från apotek i 5 år. Pga läkare vägra skriva ut senaste tiden så köpte mitt ex belbien 10 mg. Det måste vara utspätt nå förjävligt för jag kunde ta 6-7 tabletter för att lyckas somna. Nu sitter jag utan både tabletter och ex. Så sova lär jag väl aldrig göra igen.
Sedan ca 15 år fick jag sparsamt med zolpidem på recept, men för något år sedan blev det plötsligt tvärstopp. Fördelen med zolpidem är ju att den verkar snabbt och jag därför tog den i sängen efter utebliven sömn. Blev erbjuden betydligt fler tabletter zopiklon/Imovane än vad jag hade av zolpidem.
Mitt råd är att försöka få zopiklon på recept, eftersom zolpidem är näst intill omöjligt att få. Som jag tidigare har skrivit kan man få zopiklon att räcka längre genom att först ta doxylamin (jag har köpt från biovea) för att bli trött och sedan en mindre mängd zopiklon för att trigga sömnen. Tycker man att zopiklon är för långsam kan man ta den en liten stund innan läggdags. Jag blir dock väldigt morgontrött av zopiklon om jag tar den för sent, men det är så det är...
Citera
Igår, 21:14
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johR
Fick 5mg nitrazepam och 7.5mg imovane med ytterligare 7.5mg 2 timmar senare utan sömn.
Detta känndes lite i kroppen men inte alls med sömnen. Noll sömn förens långt efter läkemedlerna blivit inaktiva..

Kan min tidigare impulsiva överdos med 45 stycken imovane givit mig en permanent tolerans och omvandlat dessa piller till sockerpiller i all framtid?

Nej men det dröjer nog någon vecka sedan överdosen tills att du är någorlunda 0-ställd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in