2011-02-26, 18:11
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99
Fungerar imovane lika bra att döda tripp med som ex. valium?

Jag tycker att imovane är det ultimata för att döda en tripp.
Citera
2011-02-26, 18:30
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Vad är en bra dos att komma ner på efter en natts inmundigande av tjack? Har endast flummat på zopiklon en gång, en dos på 15mg, så ingen vidare tolerans att tala om. Somnar som en stock på en 7,5mg:are om jag har svårt att sova (testat vid två tillfällen). Har tillgång till en hel del oxazepam också, om det är en bra mix?

Tycker inte det är så mycket "flummande" att tala om på zopiklon, svårt att bli "skön" so to speak. Skulle ju helt klart föredra oxazepam framför zopiklon.
Citera
2011-02-26, 18:45
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Tycker inte det är så mycket "flummande" att tala om på zopiklon, svårt att bli "skön" so to speak. Skulle ju helt klart föredra oxazepam framför zopiklon.
Vill dock inte "flumma" nu utan endast reducera min tjack-AT så mycket som möjligt.
Citera
2011-02-27, 01:56
Medlem
trigger99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Jag tycker att imovane är det ultimata för att döda en tripp.

Har du själv gjort det alltså?
Citera
2011-02-28, 11:24
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polyhedron
Jag gick på 2x10mg zolpidem per natt ett bra tag, och hade inga svårigheter med att få det utskrivet.
20 mg zolpidem/natt är en hög dos - dubbelt den rekommenderade. Hur kom du upp på den nivån? Startade du med 5 mg/natt men fick toleransökning?
Citera
2011-02-28, 12:05
Medlem
polyhedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
20 mg zolpidem/natt är en hög dos - dubbelt den rekommenderade. Hur kom du upp på den nivån? Startade du med 5 mg/natt men fick toleransökning?

Tror jag började på 10mg och sa vid nästa återbesök att det inte funkade, men att jag hade tagit två tabletter ibland och somnat på det. Då fick jag 20mg. Det är möjligt att det gick så lätt för att jag var i psykvården, och där kanske de är mer benägna att skriva ut höga doser än hos allmänläkare.

Men jag vet fler som äter 20mg, det är ingen konstig dos. Har för mig att det är max av vad de öht får skriva ut.

Ett tag lyckades jag kollra bort dem såpass att jag hade 20mg zolpi OCH 15mg zopi per natt...
Citera
2011-02-28, 20:39
Medlem
Vad skönt det var att få Zopiklon utskrivet. Jag sa som det var, att jag ville ha dem
Citera
2011-02-28, 20:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Och jag skriver ut till mig själv. Nota bene är att man skall "vänta in sömnen". Inte vara vaken, då kan det gå snett...
Citera
2011-02-28, 21:08
Medlem
Labiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och jag skriver ut till mig själv. Nota bene är att man skall "vänta in sömnen". Inte vara vaken, då kan det gå snett...

Att vara vaken är ju hela behållningen.
Citera
2011-03-01, 05:35
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labium
Att vara vaken är ju hela behållningen.
Ja, om man vill flumma.. 15 mg är en bra dos tycker jag första gången.
Citera
2011-03-01, 06:18
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Ja, om man vill flumma.. 15 mg är en bra dos tycker jag första gången.
Eller bara 10 mg.
Om man verkligen vill känna av de specifika effekterna av zolpidem till skillnad från benzo, så är det bra att inte ta för mycket. Jag tycker att små doser bäst ger den speciella zolpidem-känslan. Större doser gör mer att man känner sig extremt full/benzad och mycket av zolpidem-känslan går förlorad.

Zolpidem är det bästa som finns mot ångest tycker jag. Benzo mår jag inte bra av trots att de ska fungera liknande som zolpidem, jag får paradoxala effekter av benzo (blir uppjagad och får känslomässiga utbrott) medan på zolpidem blir jag bara lugn och allt jobbigt släpper.
Citera
2011-03-01, 06:31
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Kantarell
Eller bara 10 mg.
Om man verkligen vill känna av de specifika effekterna av zolpidem till skillnad från benzo, så är det bra att inte ta för mycket. Jag tycker att små doser bäst ger den speciella zolpidem-känslan. Större doser gör mer att man känner sig extremt full/benzad och mycket av zolpidem-känslan går förlorad.

Zolpidem är det bästa som finns mot ångest tycker jag. Benzo mår jag inte bra av trots att de ska fungera liknande som zolpidem, jag får paradoxala effekter av benzo (blir uppjagad och får känslomässiga utbrott) medan på zolpidem blir jag bara lugn och allt jobbigt släpper.
Jag var otydlig, menade Zoplikon (Imovane).. Jag tycker att Imovane är jävligt bra mot ångest, Stilnoct har jag inte så stor erfarenhet av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in