2007-09-17, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulafaran
Känner igen det där med speedningen, brukar fixa disken som legat i 2 veckor och får nästan ett tvångsmässigt beteede där jag måste rada upp allt snyggt och prydligt.
Har även möblerat om och gått ner för att handla under ett rus.
Jävligt kul på morgonen när man vaknar upp med all disk färdig, kylskåpet fullt med mat och sängen står i andra ändan av rummet utan att komma ihåg något.
Har på senaste tiden gått uppemot ca 6x 7.5 mg imovane för att få någon effekt överhuvudtaget. Vid vilka doser börjar det bli farligt ? Har tex tagit 6 st just nu men känner ingen trötthet, lite mysig bara.
Är jävligt sugen på att ta 2 st till. Är det farligt eller kommer jag bara bli mysigare ? Eller kommer jag bli trött så jag äntligen får sova ?

Tvivlar på att det är nån större fara med 8 Imovane, brukade få trycka 10 för att somna. Men allt handlar ju om hur pass invand kroppen är på det. Som idag, då har det blivit 2x1mg Flunitrazepam och 1 Stilnoct, och känner fortfarande inte av nån trötthet. Kan iofs bero på alkoholintag hela kvällen. Men jävligt irriterande.

Har som sagt tryckt 18 Stilnoct utan problem, mer än med minnet. Inget jag skulle rekomendera dock. Vissa kan ju andningsdepression osv.

Men om Imovanen slutar bita så kan det vara läge att prata med läkaren om att övergå till t ex Zolpidem (Stilnoct). Men tänk på att dessa gör en ännu mer speedad och flippad, i alla fall var det så för mig. Men där tog det några år innan dosen blev för hög för att vara ok. Så nu är det Flunitrazepam som gäller, men man straffar väl ut sig på det med så småningom. Tyvärr.
Citera
2007-09-17, 22:56
Medlem
Fick 5 st 5 mg stilnoct av morsan för att testa om dom funkar bättre än imovane. Har tagit alla med nån timmes mellanrum och känner mig inte det minsta trött, lite lullig kanske. Om jag nu tar några imovane kommer det hjälpa mig att nå det slutgiltiga målet, att sova.

Kan tilläggas att jag låg i sängen typ 1.5 h och försökte sova efter dom 2 första tabletterna.
Citera
2007-09-18, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulafaran
Fick 5 st 5 mg stilnoct av morsan för att testa om dom funkar bättre än imovane. Har tagit alla med nån timmes mellanrum och känner mig inte det minsta trött, lite lullig kanske. Om jag nu tar några imovane kommer det hjälpa mig att nå det slutgiltiga målet, att sova.

Kan tilläggas att jag låg i sängen typ 1.5 h och försökte sova efter dom 2 första tabletterna.

Känner igen det där. Jag kör dock på 10mg. Men för mig är det hit and miss nuförtiden. Ibland funkar det, ibland inte. Om du inte får det att funka så få till en läkare och be att få något annat.
Citera
2007-09-18, 23:41
Bannlyst
hoho

har tagit 2 st Zopiklon. runda och små som lillfingernaglar. vet inte hur mycket dom väger men ska se om jag flummar snart =)
Citera
2007-09-19, 00:48
Bannlyst
Uppdate:
Känner mig lite flummig men mindre än förväntat! Hmm.. får se hur jag löser detta.
Citera
2007-09-22, 16:37
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TsarensKurir
IntraVenöst
Nu börjar det bli hardcore här.
Zolpidem åtminstone går att skjuta intravenöst, detta är dock för den vane om man verkligen inte är någon som eftersträvar att bli väldigt väldigt hög.
Doserna bör som sagt också anpassas till lägre nivåer.

Zopiklon fungerar också, sköt i mig en 7.5mg tablett på fyllan igår. Känndes ungefär som om jag ätit 15mg, blev rätt trött iaf.
Citera
2007-09-22, 22:47
Medlem
Tagot 4x7.5mg imovane(zopiklon), funderar nu på att ta en 10mg zolpidem. Är det farligt ?
Kommer jag få ett mysager rus ?
snabba svar uppskattas !

akta stavfel osv lite svårt att få allt rättjust nu.
Citera
2007-09-22, 22:55
Medlem
Kan bli trevligare, men har du fler än en eller ett par hemma så kan det gå riktigt fel...

Edit: nej inte farligt, om du inte får för dig farliga saker...
Citera
2007-09-23, 21:52
Medlem
några sidor man kan skicka efter det???
Citera
2007-09-25, 23:41
Bannlyst
Nej - nu blevjag lite orolig här....

Citat:
Ursprungligen postat av Aliide
Imovane funkar för mig på ett uppiggande sätt. Runt sju på kvällen när jag är trött och bara vill lägga mig i soffan tar jag en Imovane och en halvtimme senare kommer den där sköna känslan...oro och tristess försvinner, jag får en massa ork, disken går dom en dans, jag blir lite städgalen och helt enkelt glad och ENERGISK. Min hjärna öppnar sig och jag blir kreativ, orädd och avslappnad socialt. Så har Imovane funkat för mig i många år. Det besvärliga är att få utskrivet tillräckligt mycket, använder två läkare och båda skriver bara ut för att tas "vid behov." Jag behöver två 7.5 mg om dagen. Önskar att man kunde få välja själv hur mycket man fick köpa...Har kollat runt bland nätapotek men få säljer Imovane/Zopiklon och de som gör det vill inte skicka till Sverige. Så är det ju det där med tullen... Vad annat kan ge den där sköna känslan?

.....Fått dessa men med ett annat namn. Tror de heter "Limovan" 7.5 mg.
Jag med mina sömnbesvär VILL inte bli pigg!!!!!!!!
Vill sova!
Så blir lite betänksam då jag läser hur pigga många blir av dessa då jag vill bli precis tvärtom.

Passar också på fråga - fått Stilnoct tidgare och då 10 mg MEN Limovan/Imovan är ju bara på 7.5 mg. MEN kan det vara så att man inte kan jämföra styrkor på olika piller?
Skulle vara väldigt snällt om jag fick svar på detta.
MEN - vad de smakar illa!
Citera
2007-09-25, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nifled
.....Fått dessa men med ett annat namn. Tror de heter "Limovan" 7.5 mg.
Jag med mina sömnbesvär VILL inte bli pigg!!!!!!!!
Vill sova!
Så blir lite betänksam då jag läser hur pigga många blir av dessa då jag vill bli precis tvärtom.

Passar också på fråga - fått Stilnoct tidgare och då 10 mg MEN Limovan/Imovan är ju bara på 7.5 mg. MEN kan det vara så att man inte kan jämföra styrkor på olika piller?
Skulle vara väldigt snällt om jag fick svar på detta.
MEN - vad de smakar illa!

Går inte att jämföra, vill du sova på imovane så gör du antagligen det...
stilnoct vet jag ingen som blir trött av...

Edit : SKA räcka med 5-10mg för att sova!.

Edit2: jag får 7.5-15mg per dygn...

och ja imovane och !limovane! ska vara samma sak.
Citera
2007-09-26, 04:17
Medlem
Hej.
Jag undrar över medicinen Imovano och undrar vad det är med denna medicin som får mig att må så bra strax efter att jag har tagit en enda av den.Jag blir lite skönt flummig och helt plötsligt så är livet superbra känns det som och
Jag har i över ett års tid nu varit sjukskriven och ätit Cipralex och Zoloft men tycker inte att dessa tabletter fått mig att bli bättre.
Just nu mår jag bara så himla bra. Ville bara skriva av mig lite och fråga.Finns det liknade tabletter jag borde prova kanske? Tack för mig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in