• 1
  • 2
2007-07-23, 20:16
Medlem
mjohanssons avatar
De flesta vet hur det känns när det rycker i ögonlocket - inget ovanligt med själva ryckandet i sig antar jag. Men nu har mitt höger öga fått fnatt och ryckt till och från i 3-4 veckor.

Det är alltså ingen klassisk "ticks" där hela pannan hänger med och grejer, aldrig haft sådana. Det är muskelryckningar i själva ögonlocket; ett slags darrande och pulserande. Det rycker ganska så frekvent också, minst fem gånger om dagen; varje dag. Längden på rycken varierar men vissa "anfall" kan hålla på i 5-30 minuter med korta sporadiska uppehåll.

Är detta något jag bör kolla upp?
Vad kan det bero på?

Tack på förhand.
Citera
2007-07-23, 20:22
Medlem
Vicious Edds avatar
Hade nåt liknande förut, det satt också i väldigt länge, kanske upp emot en månad. Det där är inget att oroa sig för även om det är störande. Kan bero på massor av olika saker. No worries.
Citera
2007-07-23, 20:25
Medlem
mjohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Hade nåt liknande förut, det satt också i väldigt länge, kanske upp emot en månad. Det där är inget att oroa sig för även om det är störande. Kan bero på massor av olika saker. No worries.
Får hoppas det :/
Citera
2007-07-23, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson
Får hoppas det :/

Har också muskelryckningar i ögat, haft det i ungefär 2 veckor. Sover du dåligt eller stressar mycket?
Citera
2007-07-23, 20:52
Medlem
mjohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzifer
Har också muskelryckningar i ögat, haft det i ungefär 2 veckor. Sover du dåligt eller stressar mycket?
Stressar en del men motionerar och lyfter skrot regelbundet - tycker att det borde fungera som hävstång mot stressen, det känns åtminstone som det när jag tränar.
Citera
2007-07-23, 22:02
Medlem
Har oxå jag drabbats av samma åkomma tidigare, höll på nästan ett år mer eller mindre, fruktansvärt irriterande för en själv, men som tur är så syns det knappt för omvärlden om man inte berättar något. Jag slog av på tempot lite samt separerade från tanten...det hjälpte.
Citera
2007-07-23, 22:41
Medlem
Been there too. Märkte att det blev lite värre efter jag druckit kaffe och bättre efter att jag förstod att det inte var allvarligt.
Citera
2007-07-24, 17:20
Medlem
M.Anderssons avatar
Hade dessa ryckningar när jag jobbade på mitt förra jobb och den utlösande faktorn var ett gäng klimakteriedamer. Nu är jag kvitt både ryckningarna och klimakteriekärringarna, helt underbart!

Du behöver nog inte oroa dig med andra ord.
Citera
2007-07-24, 19:32
Medlem
Adaktussons avatar
Led också av detta fenomen, i ungefär en månad. Vet inte vad det berodde på, men det försvann utan några åtgärder från min sida.
Citera
2007-07-24, 19:50
Medlem
Patriarch Ks avatar
Det brukar vibrera i mina ögon med. Visserligen har jag tics så jag gör ryck i hela ansiktet titt som tätt, men jag vet att de där vibrationerna inte beror på ticsen.
Mina vänner brukar säga att det rycker i mina ögon när de märker att jag blir irriterad på något - kanske stämmer det ganska bra.
Citera
2007-07-24, 20:03
Awaiting Email Confirmation
Tjack ryckningar hahaha
Citera
2007-07-24, 22:22
Medlem
Upperdeckers avatar
Det rycker här också av och till. Ibland helt galet mycket. Vet inte vad det beror på, men det kommer och går. Det är mest besvärligt när man kör bil i mörkret och ögonlocket börjar vifta och ha sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in